Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 982

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mackz_2008-06-11 10:56
Antal inlägg: 900

nån som däremot inte fått tillräckligt mkt cred är mikael nilsson... tyckte han var suverän igår..

Palini2008-06-11 11:00
Antal inlägg: 1381

Sanningen är väl den att vi inte har nån son kan slå dessa bollar på fötterna till Zlatan. Därför blir det mycket höjdbollar istället, som är enklare att slå men mycket svårare att göra nåt av. Det går åt för mycket kraft för mittfältet att försvara sig, och det leder till att anfallarna blir rätt ensamma och isolerade uppe på topp. Jag tycker att vi gör en hyfsad match, men inte mycket mer, men förhoppningsvis har både Ljungberg, Henke och Zlatan mer att ge. Sen krävs det ändå att ytterligare några spelare överträffar sig själva och spelar på toppen av eller helst över sin förmåga.

gentle2008-06-11 11:01
Antal inlägg: 48

Håller med Mackz Micke Nilsson var strålande igår! Sidleds-Daniel gjorde det också bra, en elosh till honom

Dyslekso2008-06-11 11:16
Antal inlägg: 8945

Besviken på Petter Hansson. Hade väntat mig fler mål från honom.

david_i2008-06-11 11:24
Antal inlägg: 373

Micke Nilsson gjorde en riktigt bra match ja.

Däremot lite orolig kring Isaksson. Skotten är han med på men han ser väldigt osäker ut när höjdbollar kommer. Dominerar inte alls straffområdet som han brukar kunna göra. Tyvärr så känns han ändå som ett bättre alternativ än Shaaban i nuläget.

Marie082008-06-11 11:44
Antal inlägg: 292

david_1
"Det stora problemet för Sverige är att Zlatan får så lite bollar på fötterna där han kan briljera bäst med skarvningar, vändningar och vrickningar."

Är det inte ett större problem att ett lag förlitar sig bara på 1 spelare(hur bra han än är...jag älskar honom:D) istf att själva ta chanserna när de får dem. Med ett sånt tänk, mitt:), hade det väl kunnat bli mer än 2-0 igår?

Marie082008-06-11 11:45

Just nu....en rullning på 'Grekiska'!!!

*wow*

stefanf2008-06-11 12:04
Antal inlägg: 1744

Instämmer att Isaksson är det allra största frågetecknet. Hoppas han fått lite råg i ryggen och vågar ta för sig men tror det kan bli riktigt jobbigt på lördag om bollarna börjar trilla in..

För övrigt var det egentligen bara Alexandersson som inte riktigt höll måttet igår, Nilsson var briljant och mittbackarna väl godkända. Det börjar kanske bli dags att ge Lagerbäck lite cred.. Kan knappast vara tur som gör att ett litet pyttefotbollsland kvalificerar sig till mästerskap efter mästerskap - och oftast klarar sig vidare från gruppspelet..

Vågar påstå att det inte finns en enda nation i världen senaste decenniet som lyckats bättre med att få ut resultat/effekt jämfört med en slags teoretisk maxkapacitet. Toppfotboll idag handlar om att göra få misstag och utnyttja de (oftast) extremt få tillfällen som ges..

Lagerbäck väljer konsekvent spelare som kan leverera just detta, förbereder sig extremt väl och skapar lag som höjer sig när det gäller. Det är så många tyckare som tror, förväntar sig och nästan _kräver_ att varje uppspel och passning ska kunna leda till en direkt avgörande målchans.

Vad gäller Spanien så lär det bli jobbigt men man ska inte glömma att de i princip mötte 11 koner, glest utplacerade över planen.. Tror faktiskt att Sverige hade kunna dominera lika stort om de mötte ett liknande Ryssland (hoppas de är lika usla mot oss..).

Torres däremot.. *rys*
Där är det nog bara att be en stilla bön att han har en dålig dag. Kan inte riktigt se hur man kan stoppa en sån spelare. Pressar vi högt får han extremt mycket utrymme, tar vi djup blir det ytor framför backlinjen - och det har vi absolut inte råd med..

Usch, det går åt mycket sportdryck på lördag för att man ska kunna njuta av tillställningen..

Marie082008-06-11 12:24

Sportdryck? Jag väljer nog ngt mer lugnande...

Antonsmamma2008-06-11 12:41
Antal inlägg: 54

ÄNTLIGEN fick Zlatan näta igen! Å fler kommer det att bli....

Antonsmamma2008-06-11 12:42
Antal inlägg: 54

In med Shaaba i målet, Isaksson har inte rätta stinget längre..

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-06-11 16:41
Antal inlägg: 1955

Huff vilken pers första 70 minutrarna var, mådde fysiskt dåligt av att sitta och vara så jävla nervös.

Frågan är dock hur bra Sverige egentligen är för vad i hevlete sysslade Grekland med? På presskonferensen efteråt ställdes frågan till Otto Rehhagel om han i efterhand ångrade att Grekland inte körde med 4-3-3 som dom gjort under hela kvalet, då svarade han att hade dom gjort det hade dom förlorat matchen med 4-5 mål. Snacka om att överskatta Sverige!? Greklands 04-taktik kommer aldrig funka igen, tror inte ens spelarna är särskilt motiverade att lira så när man mördat allt motstånd i kvalet med 4-3-3.

För övrigt såg väl Isaksson lite väl stel ut ibland på vissa inlägg osv, tror dock han skakar av sig det till Spanien-matchen. Lasse & Zlatan visar vilka GUDAR dom är tillsammans, hoppas dom är 100% fräscha tills på Lördag. Wilhelmsson tycker jag var bäst på plan så det är sjukt surt att han skadade sig, tur att vi har S.Larsson och inte nån halvtaskig allsvensk backup. Daniel Andesson gjorde väl en bra match förutom två gånger när han sjabblade lite, svårt att få en bra bild av hans prestation när motståndet var så konstigt igår. Ser nog hellre Källström där mot Spanien ändå, men jag har 100% förtroende för Lagerbäck vad han än väljer. :-D

Skönt med vinst iallafall så man får lite ro, nu är inte Spanien-matchen livsviktig och EM lever minst fram till Ryssland-matchen.

ossa1232008-06-11 16:55
Antal inlägg: 375

Palini:
Du verkar ha rätt i det mesta! Jag håller med i nästan allt.
Är Källström en säkerhetsrisk på mitten?
Mot snabba spanjorer?
Men vem annars ska va den kreativa kraften på mitten?
Måste ju ha fram bra bollar på Zlatan o Henke.
Eller ska vi hoppas på turen igen, o Zlatans justnumålform?

Elmis2008-06-11 16:55
Antal inlägg: 2916

Ryssland är inte så dåliga alls. Det är Spanien som är sjukt effektiva. Blir svettigt detta nu....

Knevertism - Ej medlem längre2008-06-11 17:16
Antal inlägg: 1032

Jävlar vad gött med vinst. Hela avenyn exploderade i ett glädjerus. Det blev efterfest på krogen också. Måttligt skoj att gå upp 05.30 sen då...

Just det jag lovade 10kr till alla betapetare om Sverige gjorde mål. Vi börjar med Abdi Abrahamian och slutar med Özkan Özgurk, bokstavsordning alltså. Hör av dig Abdi!

bobo flux2008-06-11 17:18
Antal inlägg: 11371

Palini: Jag har aldrig påstått att jag tror att Sverige ska ta medaljer i alla mästerskap, ty det är jag alldeles för negativ för :) Det jag syftade på med exemplet Bengan Johansson var vikten av att våga genomföra en kontinuerlig generationsväxling, där han, precis som Vulcan nämnde, hamnade i samma sits som Tommy Svensson, dvs att han höll fast vid sina trotjänare för länge, med resultatet att det inte fanns några spelare som kunde ta över när de etablerade spelarna började falla ur ramen. Jag anser att Lagerbäck håller på att sätta sig i samma träsmakande sits nu.

Grekerna bjöd nog på en insats uslare än något annat jag någonsin har sett ett landslag prestera, inkluderat Sveriges och Turkiets insatser i lagens inbördes möte i EM 2000. Därför har jag svårt att dra några slutsatser av gårdagens match. Det blev ju ingen riktig värdemätare på var Sverige står. Sverige vann, jättebra. Zlatan gör mål, jättebra. Hur klarar sig Sverige mot ett mer kvalificerat och taggat motstånd? Det får vi se på lördag, men jag har mina tvivel.

CarlOtto2008-06-11 17:29
Antal inlägg: 44

Jag tippar 2-0, till SVERIGE. Mål av Ibra efter en enastående väggpass av Henke samt...Petter Hansson, varför inte? Han senaste mål i landslaget blev ju förlorat i tumultet. Så tror jag, och jag är en tippare av allra högsta klass.

Palini2008-06-11 17:57
Antal inlägg: 1381

Tja, det är ju också en teori, men kan det inte lika gärna vara så att spelarmaterialet helt enkelt inte räcker till alla gånger oavsett tränare och oavsett generationsväxlingar? En bra tränare kan aldrig sitta kvar för länge i mina ögon. Var det nån som sa Fergueson? ;) Dåliga tränare kan däremot bli kvar för länge som t.ex. Linell i handbollen. Han borde ha bytts ut för flera år sen. Det är knappast Bengans fel att vi missade OS i år. Likadant var det med ishockeyn när Hardy Åström fick sitta kvar på tok för länge.

Nej, en bra tränare kan aldrig sitta kvar för länge i mina ögon och jag tror inte på teorin om att de håller kvar sina gamla favoriter för länge och petar bort unga, lovande spelare. Det går alltid upp och ner vad gäller hur många riktigt bra spelare som kommer fram ur en generation och Sverige är som sagt ett litet land i dessa sammanhang och lär få leva med att vi missar slutspel titt som tätt, om vi inte har en riktigt bra tränare förstås. ;)

Elmis2008-06-11 18:12
Antal inlägg: 2916

Hardy Åström minsann? :)

Firefork - Ej medlem längre2008-06-11 18:13
Antal inlägg: 468

Hardy i målet, rena rama hålet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?