Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-16 23:37 | |
![]() | Mamman: När och var? har du sett en programmerare som inte sköter sitt jobb? Jag tror inte att våran upplevelse igår på akuten var unik, men det vet jag ingeting om. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-16 23:41 | |
![]() | Jag tycker att syrror skriker högt och presterar lite. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-17 00:16 | |
![]() | Fast det låter faktiskt inte helt dumt det heller Basta. Såna syrror kan behövas i andra sammanhang. | |
| Felixy | 2008-07-18 00:28 | |
![]() | jag kan skrika högt och prestera lite men jag blir inte erbjuden jobb för det!:( måste alltid visa min "fiiina" sida.. rätt tråkigt faktiskt. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 01:13 | |
![]() | Zlatan har en bra lön, men han får jobba oxo... Tjejerna som jobbar på "club" här nere har oxo bra lön, men dom får oxo jobba för det.. Han som vann 135 miljoner på Lotto har ju oxo en bra lön därifrån, utan att jobba.. | |
| Grymming | 2008-07-18 01:18 | |
![]() | min lön suger...och inte har vi nå bra OB heller...men så är det när man jobbar statligt.. | |
| B-Bulgaren | 2008-07-18 01:25 | |
![]() | Jag är strax färdig med min mastersutbildning. När jag talar med mina utländska kollegor är det genomgående påståendet att man inte kan bli rik på arbete i Sverige. Nästan alla söker sig utomlands. Är detta sant? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 02:26 | |
![]() | Ja det är sant. Dessvärre. I snitt ligger väl lönen för civ.ing. /master 3-4 ggr högre i t ex Tyskland än i Sverige. | |
| Ceckes | 2008-07-18 02:30 | |
![]() | Angående de första sidorna här inne där ni pratar om facket. Jag måste bara fråga, hur många är det som e med i facket idag? Det e ju snordyrt!! Jag var med i Skogs-och träfackets a-kassa o betalade massor dit o så måste man ju numera betala a-kassan också på enskild räkning. Man blir ju av med lönen så snart man fått in den, o har man a-kassa så blir man av med a-kassan om man inte kan betala a-kassavgiften. Facket har aldrig hjälpt mig till nåt. Det känns bra att bara va med i a-kassan. Nån kommentar, någon? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 02:46 | |
![]() | Innan någon påpekar något kan jag nämna att min jämförelse baserades på löneskillnaderna mellan okvalificerade arbeten. I Sverige tjänar ju t ex civilingenjörer ofta mindre än sopåkare. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-18 02:48 | |
![]() | lotidningen.se/media...a_ 5007.jpg | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-18 07:58 | |
![]() | B bulgarien- LOL "är detta sant" hehe vad är du MASTER inom? =) | |
| niala - Ej medlem längre | 2008-07-18 08:01 | |
![]() | cekes: det där med fackavgiften vet du vems fel det är? JO FREDRIK R!! (han har namnsdag snart, men det gör honom inte snällare) FREDRIK R har för lite hår för att ha en fru. RÖSTA BORT FREDRIK R NU! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-18 10:38 | |
![]() | illi... Gullig länk! Blev dock lite nedstämd av summorna ;-) Basta: Lite här och var.... Man har väl kompisar inom olika yrkesgrupper/kategorier och sen hör man ju om "andra" och hur dom gör. Sen kan man ju se vissa sitta och ta en långfika på stan eller i kafeteria... tex... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-18 11:31 | |
![]() | Ceckes: Koll noga hur mycket du betalar till facket, men blanda inte in A-kassan..Fackavgiften är inte så hög egentligen o du kan ta reda på exakt vart pengarna går till.. Sedan det här med A-kassan.. Vem har sett till att den blev förhöjd?? Det är Reinfeldt o hans gelikar som har sett till det, och svenska folket som röstade fram borgarna... ( o det roliga i det hela är, att INGEN har röstat på dom om man frågar??!) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-18 11:32 | |
![]() | Och Ceckes: Har inte facket gjort något för dej???? Försök att förhandla din lön själv så får du se... | |
| engrymstek | 2008-07-18 14:56 | |
![]() | Jag tycker en lön mellan 20-25000/mån är en lön som alla heltidsanställda borde ha. En bra lön tycker jag är så fort du tjänar mer än 25000/mån. Sen vill jag även tillägga, med risk att låta som en kommunist, att ingen borde få tjäna mer än 100 000/mån. Vare sig man är Zlatan eller Bill Gates :) Själv tar jag snart ut min Teknisk Fysik-examen, får jag mellan 25-30000/mån är jag väldigt nöjd! | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2008-07-18 17:55 | |
![]() | Fan vad alla jävla akademiker ska snacka om sin jävla skuld för studierna. Plugga är gratis i Sverige ta ett jobb vid sidan av eller vad som helst. Sämsta jobben ska ha bäst betalt. Dom som jobbar på donkan får minsann inte ut några 25 000 i månaden trots att dom förmodligen jobbar hårdare än lussekatterna med slips. Hur någon kan vara missnöjd med 25-30 000 i månaden är helt otroligt. Man klarar sig lugnt på 15-20 000 allt annat är skitsnack. | |
| B-Bulgaren | 2008-07-19 00:27 | |
![]() | 1. Jag studerar finance. 2. Knevertism det måste löna sig att utbilda sig. Varför studera hårt i grundskola, gymnasium och universitet om man kan ta jobb på McD och göra en oerhörd ekonomisk vinst. Visst, man har möjlighet att få ett betydligt mer givande arbete, men samtidigt måste vi skapa ekonomiska incitament för att föra samhället framåt. Utbildning och kunskap är vägen till utveckling. 3. Angående det som tråden egentligen handlar om: En ok lön är ur ett rent ekonomiskt perspektiv en lön som motsvarar det värde du skapar för din arbetsplats. Du skall helt enkelt tjäna så mkt som det hade kostat din arbetsgivare att ersätta din kompetens på annat sätt. Således är vägen till hög lön att göra sig unik. Att kunna saker som är livsviktiga för din arbetsgivare ger dig en mkt stark förhandlngsposition. Sen är det även viktigt att beakta de ickemonetära förmåner tjänsten kan innebära: Ledighet, flexibilitet, närhet till jobbet, utvecklande uppgifter, status, trivsel osv. Är en extra dags ledigt värd en tusing? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:50 | |
![]() | Hemligheten med att få det bättre ställt är att verka vara mer missnöjd än man är. Det är ett bra utgångsläge i förhandlingar. | |