Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-17 23:04 | |
![]() | Så förfärligt. Ja, herregud, välj en godkänd klinik och inte någon skum cykelverkstad. Risken för infektioner och andra besvär torde vara ganska stor där också. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-17 23:05 | |
![]() | polen är ett slakthus. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-17 23:05 | |
![]() | thailand däremot har fantastiska kliniker. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-17 23:57 | |
![]() | Man kan inte annat än att älska privatläkare. Åker man till Polen, Thailand eller Portugal för att höja hyllan kan man tycka att man får skylla sig själv. Så enkelt är det nog inte - är man så dum så att man är oförmögen att fatta normalbegåvade beslut är man på sätt och vis ansvarsbefriad. Lite OT DN gjorde för ungefär ett år sedan en liten undersökning för antibiotikaförskrivning vid misstänkt bihåleinflammation. 9 av 10 läkare skrev ut penicillin till den tröstlöst tiggande patienten trots att det inte fanns någon bakterieinfektion. 9 av 9 som skrev ut onödig antibiotika var privatpraktiserande läkare. 1 av 1 som inte gjorde det var anställd av landstinget. Slump? | |
| blue_moon | 2010-11-18 00:31 | |
![]() | Detta reagerade jag starkt på när jag läste chatten efter programmets slut. Kan det verkligen stämma? "Narkosläkaren: Som sagt, bristfällig övervakning postoperativt utan någon personal alls i uppvakningsalen är rutin på många - kanske de flesta? - svenska privata kliniker. Med ibland fatal följd som för den unga kvinnan i Landskrona för två veckor sedan. Tyvärr! Bara så att ni och presumptiva patienter vet. MVH / Narkosläkaren Marianne Westman: Låter inte bra. Har du mer info får du gärna maila mig. marianne.westman@svt.se" | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-18 11:37 | |
![]() | det är ok att operera sej,med tanke på alla skriverier om misslyckade operationer och icke kompitenta kirurger,så är det ett måste att kolla upp företaget innan och att gå på rekomendationer,det fins en privatpraktiserande plastik kirurg i Järbo som desutom jobbar på Gävlesjukhus åt Landstinget ,hon är jätte duktig gör nogranna undersökningar,är ärlig och säger ifrån om hon tycker att det fi ns eventuella risker,hon har ett bra rykte.tror det fins en lista någonstans på internet med svartmålade plastik kirurger | |
| banane84 | 2010-11-18 11:42 | |
![]() | jag är för. men man ska inte bara göra det för man vill bli snyggare utan man ska göra det för må bättre | |
| rockshit | 2010-11-18 14:48 | |
![]() | Är så mot skönhetsop. handlar det däremot kirurgi kring vissa typer av funktionsnedsättningar så är det absolut ok. Däremot tycker jag att alla har rätt att göra det dom vill med sina pengar. Jag tycker det är bra att diskutera denna hets kring kroppsidealet. Vad är vackert och vem bestämmer det? | |
| Satyra | 2010-11-18 18:44 | |
![]() | banane84 - Tror du verkligen att någon skulle må så illa av hur de ser ut att de skulle operera om sig, om det inte vore för att ythetsen jagar på? Igen - skulle vi leva mer isolerade, utan tillgång till media, så skulle knappast ytans form/utseende ha nämnvärd betydelse. Alltså gör man det inte för sin egen skull, för att man egentligen själv skulle ha eget behov av det, utan för att man ska känna sig mer bekväm i förhållande till andra människors ögon. Helt enkelt. Människan har ju blivit totalt låst vid sitt eget skal. :-o Tragiskt, i mitt tycke! Mycket! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 19:50 | |
![]() | du får tycka vad du vill om op och "skönhetshets" men vad gäller ops så mår de flesta inte "så illa av hur de ser ut att de skulle operera om sig" utan gör det för att de vill och kan. när min fostermamma var ung ömkade hennes kommunistvänner henne som ett offer för att hon "inte orkade stå emot, mådde så illa" att hon rakade benen ibland. gud vad hon skämdes och mådde dåligt av det. det av de fria vännerna pålastade offeroket. när hon bara ville och kunde. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:02 | |
![]() | Rockshit - om man har en nedsatt funktion på grund ut av att man ser ut som en påse skridskor är det helt okej att piffa till sig under kniven. Folk får göra precis vad dom vill med sina pengar. Den vanligaste invändningen mot skönhetsoperationer är att efterfrågan på råm ä en könsekvens av ett patriarkalt samhället som tvinga på kvinnor än könstruerad idealbild, motmedicninen ä att låta bli och fortsätta må dåligt över hu man se ut i spegeln. Ganska tröstlöst när en operation går snabbt och är förhållandevis billig. Men man ska ju vara medveten att alla kirurgiska ingrepp innebär en risk, speciellt om man lägger sig på ett operationsbord i ett ostädat garage hos någon krass kapitalist i Polen, Ungern, Thailand eller Södertälje. | |
| Satyra | 2010-11-18 20:04 | |
![]() | Du får ursäkta ramsay men jag kan inte ens jämföra benrakning med operativa ingrepp. | |
| Satyra | 2010-11-18 20:06 | |
![]() | Och fortfarande ramsay - vadå "för att vi vill och kan"? Behovet skulle ju inte finnas om inget pressade på det. Du får det att låta så självvalt, fritt och enkelt. Det är inte det i min syn på saken. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:11 | |
![]() | har du behov av att färga håret? en del tycker att det är väldigt radikalt. av att raka dig, sminka dig? varför gör man det då om ingen "pressar på". för att man vill. för mig är det ingen större skillnad. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:12 | |
![]() | Satyra - att jag vill ha en rödblank Alfa Romeo från sextiotalet är ju inte heller självvalt, fritt och enkelt om man ska hårddra det. Är det inte lite naivt att man tro att man kan göra något åt idealbilden. En alternativ strategi är att isolera sig intellektuellt med vänsterfeminister - min erfarenhet är dock att det kan leda till både bitterhet och en känsla av utanförskap. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:13 | |
![]() | du kan inte jämföra rakning m op för att du praktiserar/at det ena. därför är det ok. du är ju inget offer. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:17 | |
![]() | "du får tycka vad du vill om op och "skönhetshets" men vad gäller ops så mår de flesta inte "så illa av hur de ser ut att de skulle operera om sig" utan gör det för att de vill och kan." Antagligen fungerar de som opererar sig för att de vill och kan, inte som den normala personen. Bristande impulskontroll skulle jag kalla det... Man karvar inte i det man älskar. Någon grad av missnöje har den som opererar sig. Även om det i vissa fall rör sig om ett litet missnöje och en stor önskan om att skaffa t ex stora bröst, lite som ett shoppingbehov. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:20 | |
![]() | jag har inga probs med att förbättra det jag älskar. inte heller har jag några nya sug eller impulser att göra ngt annat. jag tänkte att det skulle bli snyggare. det blev snyggare. gut. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:22 | |
![]() | Men ramsay. Man sticker inte kniven i det perfekta bröstet. (jag skulle inte älska ett bröst som jag inte tyckte var perfekt). | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:24 | |
![]() | aha, inget på mig är perfekt. det är vackert, jag och jag älskar det. då har vi olika måttstockar då. | |