Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 411

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rob Gubbrock - Ej medlem längre2010-01-02 22:53
Antal inlägg: 527

Kjell är en lustigkurre. Tror inte han menar något illa med sitt snack. Och som sagt, han visar ju allvarligare och mer medkännande sidor emellanåt.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-01-02 22:53
Antal inlägg: 705

Å andra sidan är det kanske svårt för någon att kritisera Ranelid i fortsättningen, efter allt han sa, utan att framstå som ett odjur.

allida2010-01-02 23:13
Antal inlägg: 296

Ja Ranelid finns det nog bara en av, men en sak han sade i programmet retar mig: att alla som inte tränar och sköter sig är antiintellekta....
För övrigt är han duktig i sitt vokabulär men som sagt oxå mycket speciell.
Körberg är även en duktig skådis, såg han i Röde Orm i Malmö.

Rob Gubbrock - Ej medlem längre2010-01-02 23:19

"Ja Ranelid finns det nog bara en av, men en sak han sade i programmet retar mig: att alla som inte tränar och sköter sig är antiintellekta..."

He he, det hörde jag också. Tommy Körberg är alltså icke intellektuell. :-)
Visst säger Ranelid märkliga saker ibland, men det är lite av charmen med honom. Jag kan inte förstå hur man kan bli upprörd av honom. Han är en cool cat. :-)

Satyra2010-01-02 23:26
Antal inlägg: 4561

Tyckte Ranelids uttalande - "Ingen kvinna vill väl se sin man bara sitta och dricka öl hela kvällarna" var asbra! hehe.
Många män fick sig nog en sned, nickande blick av sina kvinnor?!? :-O ;-) hahaha.

Tvålis - Ej medlem längre2010-01-02 23:27
Antal inlägg: 4429

Men man tittade lite surt på mig :-D

Satyra2010-01-02 23:45
Antal inlägg: 4561

hahaha, Tvålis.

bostonchick2010-01-03 00:41
Antal inlägg: 571

Jag äääälskar Stjärnorna på slottet. Jag är nog en märklig människa (tycker min man iallafall!)... Jag gillar sådana program som Nämnda, samt Sommarpratarna, Debatt och Kvällsöppet. :-D
Han gillar SiFi och Rymdfilmer. Visst matchar vi varann utmärkt!? Haha!

bostonchick2010-01-03 00:42
Antal inlägg: 571

Rättar mig själv: Sci/fi ska det nog förkortas! :-P

Snoosy2010-01-03 00:48
Antal inlägg: 4273

Efter att ha sett Ranelid idag så har jag insett att han inte hittat sig själv ännu riktigt.
Många människor har ett jobbigt förflutet.
Mobbing är aldrig roligt. Men med tiden måste man förlåta det förflutna. Både sig själv och andra. Annars kan man inte gå vidare i livet.
En person som inte gillar när någon hoppar på en. Begår ju inte samma misstag själv. Han hoppade på Leif GW Persson i programmet, på samma sätt som han själv blivit påhoppad. Sitt utseende.

Önskar att han hittar sig själv. För han är en snäll person innerst inne. Som vill alla väl.

Snoosy2010-01-03 00:49

boston, jag med :)
Det är dom bästa programmen.

Kolalr sällan film :) Tycker det är roligare att höra verkliga mänsikor sitta och diskutera.
Mycket mer intressant.

Snoosy2010-01-03 00:50

*kollar, människor

Maad Max2010-01-03 03:32
Antal inlägg: 1123

Jag fick om möjligt en större respekt för Ranelid ikväll. Nu försår jag var ifrån hans hävdelsebehov kommer och kan med en bättre skärpa se hans vinklar i olika fraseringar.

Grymt bra program, ett av de bästa som SVT sänt på flera år. Alla kategorier.

Vad det gäller "vendettan" under middagen så tycker jag den kändes renande och rättfärdigande.
Med det inte sagt att det var av absolut nödvändighet att ha med det i programmet i den utsträckning, men ingenting som kändes skevt, för mig.

Ranelid får 5/5

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-01-03 05:44
Antal inlägg: 947

Nu har jag tittat på programmet, och jag känner mig väldigt kluven.
Jag får en obehaglig känsla av att herr Ranelid kryddar verkligheten. Vad som är svårt för mig att förstå är att han har ett sådant starkt behov att få sätta Skugge på plats. Skugge röner ju inga framgångar inte ens hennes äktenskap höll, trots att hon i eviga krönikor har hånat alla som misslyckas med sina äktenskap.
Jag hade gärna sett Ranelid som en mer storsint person.
Skulle det vara så svårt för en man i sextioårsålden att ha överseende med en ung människa som söker sin språkliga form på en blogg?

Rullarjämt2010-01-03 09:26
Antal inlägg: 199

Har aldrig sett programmet, emn efter era inlägg måste jag göra det!

malho2010-01-03 09:27
Antal inlägg: 35

Håller med de flesta, Ranelid ägde igår.

Pingiskillen: Det var inte bara på sin blogg hon spydde galla över Ranelid.
Hon debatterade det i en kvällstidning, ganska så ihärdigt.

ANDERStG2010-01-03 09:29
Antal inlägg: 7560

"Det är så äldre människor roar sig, alkohol i kultiverad form och så drar man upp gamla, nya och föreställda oförrätter. :)"

"Anders, du gör bort dig mer och mer för varje inlägg..."

Jag har varit där!!!

(Detta härrör definitivt till ämnet om ni såg förra avsnittet.)

Pingiskillen - Ej medlem längre2010-01-03 09:30
Antal inlägg: 947

Du har säkert rätt mahlo, tyckte bara att om man nu är en stor författare så kanske man kan stå över vissa trivialiteter.

Miss Yoco - Ej medlem längre2010-01-03 09:40
Antal inlägg: 2521

Göra bort sig *?*
Nähhäddå, Anders sköter sig väldigt bra.

(Och detta hör definitivt till trådämnet)

Rob Gubbrock - Ej medlem längre2010-01-03 09:58

Jag håller i princip med Pingiskillen om att det är bättre att vara storsint när man har blivit illa behandlad. Men de flesta av oss äger nog inte riktigt den kapaciteten, speciellt om påhoppen har gått ut över ens barn - som i Ranelids fall. Skugge och flera andra har gått över gränsen i sitt försåtliga hån av Ranelid och det är bra att de får veta det.
Sedan kanske jag kan tycka att Ranelid med sin poetiska ådra kunde ha varit mer finessrik i sin uppgörelse med sina plågoandar. Tyvärr sänkte han sig till deras nivå (precis som Pingiskillen påpekade). Det är dock väldigt lätt hänt när man känner sig förorättad.

Vad gäller Linda Skugga har hon ju själv sagt att hon kryddade sina krönikor och blogginlägg med rena lögner bara för att väcka uppmärksamhet och få många läsare. Jag vet inte hur hon gör nuförtiden, men jag hoppas att hon har mognat och slutat med det, ty det kan inte vara särskilt bra för det egna välbefinnandet att sprida illvilliga rykten om sina medmänniskor.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?