Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| munsterfrass | 2010-08-09 17:50 | |
![]() | Heja Gottmix !! :) ... | |
| munsterfrass | 2010-08-09 17:51 | |
![]() | Och för att svara på frågan som tråden rör sig om ursprungligen så tycker jag det är en kass idé ... punkt ... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:08 | |
![]() | Det skulle säkert vara jättebehagligt med en barnfri flygning - man skulle ha möjlighet att läsa sin Amelia, koppla av med en avstressande ansiktsmask, fila naglarna (om man hade några), se på skräpfilmen de visar... Men som en del andra här gillar jag inte principen att välja bort folk på basis av hur störande de är. Vad blir nästa steg? Förbjuda utvecklingsstörda eller cp-skadade att flyga? Med handen på hjärtat vill nog ingen hamna intill någon som dregglar och utstöter ljud under en långflygning, men däremot tror jag få vill göra den (förbjudna) känslan av obehag till grund för en diskvalificerande princip. Jag vill det iallafall inte. För er som vill föreslår jag ett nytt fräscht flygbolag som bara folk i rätt kategori får använda - sponsrat av SD eventuellt - FASCIST AIRLINES. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:13 | |
![]() | Därmed inte sagt att jag inte retar mig på gnälliga småbarn, farbröder som smaskar mat i ens öra eller högljudda fjortisar (dvs ca 90 procent av medpassagerarna i ett flygplan). Jag bara tycker att det ingår här i livet, och jag vill inte ha det på annat vis - varken på ett flyg eller någon annanstans. | |
| Toody Cole | 2010-08-09 18:14 | |
![]() | Jämföra funktionshindrade i allmänhet(en ganska stor grupp av olika människor som inte kan generaliseras ihop till en gapig smet som låter mycket) med skrikiga barn med mesiga föräldrar som låtsas som inget trots att hela kabinen mördar dem med blickar. Smakfullt. Botten var dock redan nådd med koncentrationslägerjämför elsen. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:17 | |
![]() | Tack SylviaPlath, så bra kan jag aldrig uttrycka mig. Diskriminering eller i saker som ligger i gränslandet är inte ok. Inte ens om man kan betala för sig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:20 | |
![]() | Tack själv, Mitch! :) | |
| LisaLong | 2010-08-09 18:20 | |
![]() | Sylvia man förbjuder inte barn att flyga, däremot ger vuxna altenativet att flyga barnfritt..2 olika saker anser jag:) | |
| eeistan | 2010-08-09 18:23 | |
![]() | Flyg business så slipper du ungarna | |
| LisaLong | 2010-08-09 18:25 | |
![]() | Eftersom många drar in diskriminering i denna tråden vill jag då påstå att: * rökare är diskriminerad eftersom inte rökare för vara i restauranger längre. * Myndiga personer får inte gå in på vissa dansställen eftersom många uteställen har 20-23 års åldersgräns * När det är "damernas" ute är männen diskriminerade. Ja hur som helst listan skulle bli hur lång som helst om jag fortsatte, men nu är det väl barnfria flyg det gäller? Ett altenativ för tex föräldrar med 6 skrikiga ungar hemma som vill kanske unna sig en weekend utomlands, eller människor överhuvudtaget som vill koppla av | |
| LisaLong | 2010-08-09 18:25 | |
![]() | eeistan nej varför ska man göra det, OM nu det skulle kunna erbjudas barnfria flyg?:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:27 | |
![]() | Lisa, då tycker jag man på dessa vuxenflyg skall placera alla högljudda kategorier av vuxna också - skåningar, maniker, skådespelare, folk med tourettes syndrom osv... :D | |
| LisaLong | 2010-08-09 18:31 | |
![]() | Sylvia vad har du fått för dig att skåningar är högljudda? Ingen jag känner är mer högljudd än andra:) maniker behöver inte vara högljudda mer än andra heller fast dom ägnar sig åt ett maniskt beteende. Jag har aldrig under alla mina resor som är ganska många blivit störd av vuxna däremot skrikande barn | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-08-09 18:33 | |
![]() | Ot: Jag tror inte jag stött på en skåning som inte pratar aningen för högt och aningen för mycket. Vet inte vad det beror på. (Se exempelvis Björn Ranelid.) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-09 19:13 | |
![]() | Lisa, eftersom det är en åtgärd som helt troligt kommer att innebära en extrakostnad för barnfamiljer så anser jag att man kan kalla det diskrimminerande. Även utan prisskillnad är det diskriminerande. Vi kan dra jämnförelser med tusentals andra diskriminerande saker i samhället. Men mej veteligen så är frågan i denna tråd om det är rätt med att man utesluter mäniskor upp till 12 år på en del flighter. På de flighter där man utesluter en grupp enbart baserat på deras ålder så kommer det att råda diskriminering. Oavsett hur mycket annan diskriminering som finns i samhället. | |
| LisaLong | 2010-08-09 19:16 | |
![]() | tvålis håller inte med dig alls. Och varför skulle det bli dyrare för barnfamiljerna?? Det lär ju sannerligen bli "vi" som bet mer just för barnfria flyg | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-09 20:52 | |
![]() | Jag har förklarat detta flera gånger tidigare i tråden. Men minskat utbud innebär ökat pris. Det är mycket grundläggande marknadsekonomi. | |
| LisaLong | 2010-08-09 21:28 | |
![]() | tvålis det blir väl inte minskat utbud om ett flygbolag sätter in nya flyg med "icke barn" | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-09 21:51 | |
![]() | Nej då blir det en lavinartad produktionskostnad. | |
| munsterfrass | 2010-08-09 22:46 | |
![]() | eeistan , man slipper inte ungarna i business class heller :) .. De som kan betala gör det oavsett avkomma eller inte , jag har flugit mååånga långflygningar i first/business class med både bebisar och mindre barn sittandes i samma klass (dock ej mina egna ) .. men som sagt jag störs inte , tycker snarare det piggar upp bland champagnen :) | |