Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-09-21 18:47 | |
![]() | det blir rent komiskt när åkesson står i tv och säger att "hjälpen ska ges på plats istället" och sen får följdfrågan hur man rent praktiskt ger en hjälp "på plats" när det råder fullt krig och människor blir dödade - då brukar ofta åkesson se lite nollställd ut och så upprepar han samma mening. Det låter väldigt bra, men är nog lite ogenomtänkt. | |
| YamahaJet | 2010-09-21 19:19 | |
![]() | Förlåt, men vilka är dessa flyktingar som ni inbillar er har flytt från hemska situationer? Vi från fd Jugoslavien hade åtminstone ett krig i vårt land, men de flesta flyktingar därifrån har ändå ingen flyktingstatus eftersom de helt enkelt inte påverkats av kriget. Min egen familj är en sådan. Ni tog in tiotusentals flyktingar från Kosovo i början av 90-talet, men där hade inte ett enda skott avlossats i en konfliktsituation. Det är lite komiskt, vi kommer hit för att vi ljugit till oss en flyktingstatus, sen får vi bidrag men missköter oss ändå. Och hur reagerar ni på detta? Jo, ni inbillar er att det är svenskarnas eget fel att det är stökigt i förorten, så ni ger oss mer pengar. I invandrarkretsar brukar man skratta åt er oerhörda naivitet. | |
| Satyra | 2010-09-21 19:38 | |
![]() | Fy fan vad cynisk du är YJ och det redan i så unga år. Gå och måla lite målarbok med klara färger en stund så kanske det vänder! ;-) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-09-21 19:46 | |
![]() | "I invandrarkretsar brukar man skratta åt er oerhörda naivitet." Tala för dina egna kretsar, YJ, invandrare/flyktingar är inte en homogen grupp. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-09-21 19:47 | |
![]() | Jag tycker att en stor del av svenska folket har visat att SD är att räkna med i riksdagen. Jag känner som att äntligen får dom chansen att visa vad dom står för. Det är pinsamt hur vissa *host* vuxna människor beter sig. Som småbarn som inte kan ta en diskussion. Alla partier har vetat att SD kommer att komma in. Allt annat är bara skitsnack. NU är man chockad, NU är man förvånad. Skrattretande. Hade resten av partierna tagit upp frågorna som bara SD vågar, så hade inte SD fått så många röster. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-09-21 19:47 | |
![]() | håller med TS första inlägg, vill tillägga att det är skandal att etablerade partier i en demokrati vägrar samarbeta med folkvalda representanter, skandal att press kallar 6% av befolkningens röster för skandal etc. är detta en demokrati? eller en lekstuga där demokrati och folks röster endast är värda något om de håller med? | |
| Araknoidea | 2010-09-21 19:52 | |
![]() | krill_master Jag förstår fortfarande inte varför de övriga partierna skulle samarbeta med SD? Man samarbetar med de partier som delar ens värderingar, det är som att bli irriterad på att moderaterna inte samarbetar med vänsterpartiet. Vad är grejen? | |
| -Nephelia- | 2010-09-21 19:58 | |
![]() | Men visst YJ. För det är ju det ultimata i livet; att leva på bidrag. | |
| SethGecko | 2010-09-21 19:59 | |
![]() | Det finns numera tre block i den svenska politiken. De rödgröna, Alliansen och de främlingsfientliga. Är det konstigt att ingen vill samarbeta med de främlingsfientliga? Ingen ville samarbeta med Ny Demokrati heller och de fick väl liknande siffror. Vi har representativ demokrati i Sverige. Det innebär inte att alla partier måste samarbeta, det innebär att de partier som får flest röster får styra Sverige och välja vilka de vill samarbeta med. Sen kan jag tycka att det är absurt att Kristdemokraterna och Centern får så mycket makt i förhållande till hur många röster de fick, men det är väl problemet med representativ demokrati och framförallt är det problemet med blockpolitik. | |
| micro113 | 2010-09-21 20:34 | |
![]() | krill_master Eller hur Alliansen borde ju tvingas till samarbete med socialdemokraterna -- det är ju rent förjävligt om de skall kunna nonchalera 30% av befolkningens vilja. Ser man till valresultatet är det ju solklart att det sossarna och moderaterna som skall bilda regering. Det blir stadig majoritet det. | |
| Tokstollan | 2010-09-21 20:54 | |
![]() | Mjae, vill väl gärna se källa på det här, men kul om man håller kravet på det i minnet: www.youtube.com/watc...Eg Z0M4hqPg | |
| Lika bra | 2010-09-21 21:47 | |
![]() | krill Du har uppenbarligen inte förstått vad en representativ demokrati går ut på. Lika lite som Reinfeldt & Co har skyldighet att samarbeta med V har de skyldighet att samarbete med SD. Partierna samarbetar helt enkelt med partier som står närmast politiskt. En självklarhet för mig. Om du nu värnar demokratin, borde du då inte höja röstan att Socialdemokraterna, sveriges största parti, inte bjuds in i samarbete? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-21 21:53 | |
![]() | Jag har en del invandrarvänner som alla resonerar som YamahaJet gör. De skrattar och säger att ifall det hade varit i deras egna hemland så hade "SD" fått över 50% av rösterna. Bevisar bara på svenskarnas dumhet och precis som Yamaha sade. Naivitet | |
| gustavjansso | 2010-09-21 21:59 | |
![]() | www.newsmill.se/arti...f- ett-slut | |
| Lika bra | 2010-09-21 22:03 | |
![]() | Well, bara för att juggar är ett jävla pack betyder det inte att vi behöver sänka oss till deras nivå? | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-09-21 22:05 | |
![]() | Vad nu då, är alla juggar pack? Du sårar mina kroatiska vänner. | |
| Lika bra | 2010-09-21 22:08 | |
![]() | zlipzten Ja, dom går på bidrag, är kriminella och lurar svenska staten. Klart att dom är ett jävla pack. Ut med dom bara! | |
| Subutai | 2010-09-21 22:16 | |
![]() | Jag tror Jimmie åkesson planerar en statskupp som misslyckas varpå Åkesson hamnar i fängelse där han skriver en bok om sin kamp. När Åkesson blir utsläppt är partiet nästan i spillror, men han styr upp det och sedan..... | |
| Tokstollan | 2010-09-21 22:26 | |
![]() | Wow, jag har just blivit kommunist! Eller har alla som tyckte att ramsays länkade bild var skoj "en udda smak"? | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-09-21 22:29 | |
![]() | Denna är roligare: www.freesweden.org/b...l- 2010.jpg | |