Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-11-01 15:14
Antal inlägg: 4561

Blev lite kaka-på-kaka till wildmans inlägg 2010-11-01 14:57, men men ... hann inte läsa det innan jag själv postade mitt.;-)

bj-olle2010-11-01 15:15
Antal inlägg: 3350

är det lars olson ni tänker på?

www.tv4play.se/nyhet...oi d=940311

schmuppisch2010-11-01 15:28
Antal inlägg: 596

"Hur ska föräldrar som inte har någon moral och etik eller allmänbildning kunna lära sina barn det om de inte kan det själva"

Saxon.. Mina föräldrar har lärt mig massvis, på gott och ont. Den ene var skitzofren och den andra är alkoholist. Jag gick ut både grundskolan och gymnasiet med toppbetyg, har alltid haft vänner som stöttat och brytt sig om mig och jag ska inom kort flytta ihop med min pojkvän. Livet leker. Visst har det varit tufft att växa upp i ett hem där det finns missbruk. Men jag ser det som en livsläxa. Jag ser min far som det dåliga exemplet. Han har lärt mig massor och jag älskar honom över allt, men jag har också satt ned foten och sagt tack och hej. I alla fall sålänge han konsumerar obscena mängder alkohol. Att "vi" missbrukarbarn borde vara samhällets svarta får måste vara det dummaste jag hört på länge. Antingen går du i dina föräldrars spår för att du inte har mer karaktär än så, eller så slår du dig ut och skapar ett eget liv. Fritt från alkohol och droger.

Saxon_x2010-11-01 15:43
Antal inlägg: 306

Cath89 Nu ser du att det är ingen avdessa som växt upp bland missbrukare som skulle erkänna att de tagit skada och har/eller haft ett visst beteende pga detta. Så gör nu dig själv en tjänst att när du träffar nästa kille/tjej och märker att något strular så kolla in deras föräldrar lite så kommer du själv att se vad beteendet grundar sig i.

schmuppisch2010-11-01 15:49

Jag kan erkänna att jag har svårt att lita på folk och om du lovar mig något som du sedan bryter så kommer jag aldrig glömma det. Jag har haft jättesvårt att behålla en relation, men mest på grund av att min dåvarande partner inte kunnat sätta sig in i hur jag mår, och hur jag levt.
Bor du i en dysfunktionell familj så är det väl klart att man mår dåligt? Man mår antagligen lite sämre än restrerande 99 "bra" procent (enligt saxon's statistik) men ser du en person du bryr dig om förstöra sitt liv, klart att du börjar må dåligt själv?

Gautama2010-11-01 15:51
Antal inlägg: 6854

Saxon jag har inte fått svar på min fråga tidigare. Jag kopierar inlägget och hoppas du svarar.

""Det går samma rödatråd igenom varenda tjej som levt nära missbruk det kan ingen bortse ifrån,"

Hur ser den där röda tråden ut saxon? Hur är vi kvinnor som levt nära en alkoholist? Berätta gärna, jag blir nyfiken."

Saxon_x2010-11-01 15:51

Helt rätt och vad kommer då för beteenden om personen i fråga mår dåligt? det är ju precis det jag talar om. Vill du slippa krångel och problem så undvik folk i missbrukarkretsar.

Saxon_x2010-11-01 15:54

Gautama vill du ha svar så får du kontakta och kanske få kopia på det jag skrev till wildman, jag orkar inte skriva om det där igen och nu var jag snäll för jag har ingen lust att slösa energi på er egentligen då det var tjejen som startade tråden jag skrev till med tips.

Gautama2010-11-01 15:56

Man varför ger du dig in i debatten och kastar ur dig påstående som du sen inte orkar bemöta? Konstigt...

schmuppisch2010-11-01 15:56

Saxon, om din mor, far, bror, syster,.. NÅGON du tycker om och bryr dig om (om du nu är kapabel till det..) Om någon av dem far illa, blir sjuka eller vad som helst, behöver inte vara drogrelaterat, skulle inte du må dåligt då? Bli ledsen? Blir du då automatiskt en dålig person som folk borde akta sig för?=

Satyra2010-11-01 15:58
Antal inlägg: 4561

Ps. Du har stulit energi, Saxon, inte slösat på den! ...

le-lou2010-11-01 16:15
Antal inlägg: 17500

jo. Beroendegenen finns. Men inte är det samma sak som att säga att jag blir alkis för att min pappa var det. Lite skillnad.. men nog med skäl att vara vaksam på sitt eget alkoholbeteende om man har det i släkten.

Hämtat från drugsmart

"När det gäller alkoholberoende visar forskning att det finns en ärftlig faktor. Den som har alkoholberoende i släkten, framför allt på pappans sida, löper fyra till åtta gånger större risk att själv utveckla ett beroende än den som inte har ett sådant ärftligt anlag. Även om det finns en ärftlig faktor kan även den som inte har något alkoholberoende i släkten bli beroende"

Gautama2010-11-01 16:19

I min familj så är vi 4 barn och ingen av oss är alkoholist. En är nykterist och vi andra tre normaldrickande om det finns något som heter så:-)
Lite intressant ändå att vi har klarat oss så bra, att ingen hamna i samma skit som vår pappa var.
Lite off topic bara:-)

le-lou2010-11-01 16:25

Gautama - jag tror ingen överhuvudtaget bara "blir" en alkoholist hux flux. Något utlöser det. Säg att vi har två personer som tex mår dåligt, kanske är stressade eller deprimerade och de här två börjar att dricka ... en av dem har en pappa som är alkis, den andra inte. Då är risken betydligt högre att den med den alkoholiserade pappan har lättare för att bli beroende.
En ärftlig faktor innebär ju inte att man vaknar upp som en alkoholist. Vi har också alkoholism i släkten, kanske därför jag själv är så anti alkohol.

Gautama2010-11-01 16:30

Visst är det så. Att man löper större risk att utveckla alkoholism om man har det i släkten är ju tillräcklig forskning på för att säga emot. Men så mycket som 99% som saxon påstår är ju bara löjligt. Och att man som barn till en alkoholist skulle vara pack och inte skiten värd är också skitsnack.

Har fått ditt privata mail nu saxon. Måste bara säga att jag fortfarande känner mig som ett frågetecken efter den lilla berättelsen som du drog. Undrar fortfarande var du vill komma med den? Skulle det vara någon fakta?

Tillåt mig skratta och undra var du tappade skruvarna.

le-lou2010-11-01 16:35

pack för att man är barn till en alkis? Oj, måste visst läsa hans inlägg noggrant nu.

le-lou2010-11-01 16:45

"Skräpföräldrar ger skräpbarn inse faktum. Är det väsentligt om det är 99.99% eller 98%?
"
Finns det något överhuvudtaget som stödjer det du skriver här Saxon? Vad är en skräpförälder för dig? Det finns urbota korkade föräldrar som inte dricker en enda droppe. Är de skräpföräldrar? Alkoholism är långt i från något som bara de som ingen utbildning har tar till, förmodligen det du vill kalla för arbetarklassen. Av de med alkoholproblem som jag känner är samtliga akademiker utom en.
Alkoholism finns i ALLA ALLA samhällsklasser och har för övrigt inte ett dugg med att göra om du skriker när du är upprörd eller inte. Jag är ingen alkis, inte heller är el var mina föräldrar det men jag skriker som en tok när jag blir förbannad. Min slutsats är att du har gjort dina flickvänner riktigt förbannade - själv kan jag gå i taket bara utav nån som är lugn som en filbunke, det är så jävla opassionerat och tråkigt :D

micro1132010-11-01 16:49
Antal inlägg: 17542

Hmmm ... saknar alkoholister etik och moral

Mouche - Administratör2010-11-01 17:32
Antal inlägg: 24193

Inga fler tillmälen om/till andra får förekomma.
Det bevisar bara att den som ägnar sig åt sådana barnsligheter brister i både det ena och det andra.

Mouche

micro1132010-11-01 17:39
Antal inlägg: 17542

Mmm... etik, moral och fostran kanske ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?