Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 047 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:08 | |
![]() | Det är såna som du som dumförklarar, apbur, inte såna som jag. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:08 | |
![]() | 2012-02-02 17:00 Eller så är hen könsneutral och inte riktigt vet alla gånger vilket ben hen ska stå på? | |
| apbur | 2012-02-02 17:09 | |
![]() | Vad hände med "min kropp är min egendom och ska inte juckas mot"? Har det inte redan skett ett högst oacceptabelt övergrepp? Säga att man inte är intresserad.....haha. Jo, man tackar. Annat ljud i skällan nu. | |
| linapi | 2012-02-02 17:10 | |
![]() | skiter väl i vad andra tror... jag vet själv (och mina vänner) att jag är högst intelligent... tror ärligt talat att andra i omgivningen inte ens bryr sig särskilt mkt för de är upptagna av sina egna liv.. OCH "bara gud kan döma mig".. ^ ^ Flux: Nej jag tror inte man kan anmäla ngn för utmanande dans.... | |
| linapi | 2012-02-02 17:13 | |
![]() | herreGUD va kul det är att debattera i detta forum.. en riktig humörhöjare har det varit minsann... för en stackars sjukling som jag =) tack alla! | |
| Injicera jul - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:14 | |
![]() | Dom flesta killar har ett fysisk övertag om en tjej antastar dom, om man inte har otur och Big mama sätter sig på en, så det kan ju sällan bli hotfullt eller obehagligt på samma sätt. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:20 | |
![]() | Ser du verkligen inte skillnaden, apbur, mellan att en människa dansar utmanande bredvid dig, eller att du blir tafsad på av händer du inte vill skall röra vid dig? Hur människor runtomkring mig dansar, går, är klädda osv, kan jag inte göra mycket åt, däremot har jag all rätt att bli förbannad när de vidrör mig utan min tillåtelse. Om jag blir juckad emot så att hans kropp rör vid min är det ett klart överträdande, men att han dansar åmande och utmanande i min närhet är en annan sak. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:21 | |
![]() | Jag har dessutom aldrig sagt "min kropp är min egendom och ska inte juckas emot". Du vet väl hur man använder citat-tecken, apbur, eller är du ovetande även inom det området? | |
| Skblole | 2012-02-02 17:23 | |
![]() | Det är tur att man vet att kvinnor för det mesta inte är på sättet de framstår på det här forumet. Jag hade förmodligen skjutit mig själv om så var fallet... | |
| joråsatt | 2012-02-02 17:26 | |
![]() | "Det är tur att kvinnor för det mesta inte säger till när saker o ting är fel utan låter sig bli tafsade på och nedtittade på" menar du? | |
| apbur | 2012-02-02 17:28 | |
![]() | Då förstår jag. Det kan alltså handla om millimeter. Vidrör-oaccaptabelt! Nära, men inte vidrör-inget att reagera på. Solklart! Så om kvinnan förflyttar sin fot en centimeter till höger och råkar nudda sitt underliv vid mannens ben så är det genast ett övertramp? Hur tycker du då att mannen ska reagera som fått sin egendom vidrörd? | |
| Skblole | 2012-02-02 17:29 | |
![]() | Nope, varför skulle jag menade det? Kvinnor som blir "tafsade på och nedtittade på" bör absolut säga ifrån. Att därifrån gå till den panik som råder här är ett långt steg. | |
| joråsatt | 2012-02-02 17:29 | |
![]() | I frågan om "att dansa nära någon" vs. "att bli tafsad på" tycker jag mestadels det handlar om att inte nedvärdera folk så som man gör genom att banka till nån med en batong. Som att säga "höhö, jag gör vad jag vill med dig, lilla gumman" medan någon som dansar nära någon annan snarare nedvärderar sig själv, inte den andre. | |
| joråsatt | 2012-02-02 17:31 | |
![]() | Tror det råder, det du kallar, panik här pga dumma uttalanden och en hel drös missförstånd. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:31 | |
![]() | äggsmet: När du skriver att det BARA är puckon som misstolkar signalerna, gör du dig bara löjlig. Att puckade killar säkert missuppfattar signaler oftare än andra är ju givet (det går ju hand i hand med ren dumhet och/eller egoism) men givetvis finns det gränsfall. Dels är olika tjejer olika tydliga med signaler. För min del har jag aldrig missuppfattat en tjej ute på krogen (eller över huvud taget i en raggningssituation -- i hela mitt liv är det bara en tjej som jag fått med mig från just krogen). Men i sängen åtminstone är det så att somliga tjejer bara älskar att man gör saker med dem som skulle få somliga andra tjejer att bryta ihop och gråta. Vissa gillar "hårda tag" (de flesta enligt min personliga erfarenhet, men jag gissar att det inte är så rent statistiskt) medan andra har råkat ut för saker tidigare i livet, eller bara är så lagda, att man får gå väldigt varsamt fram. Som kille har man givetvis ett ansvar för att anpassa sig efter tjejens önskemål, men att tro att man ALDRIG ska tolka några signaler fel vore mer än lovligt naivt. Och i verkligheten, där jag bor, skulle de allra flesta tjejer tycka att man var skitlöjlig ifall man begärde uttryckligt tillstånd för varje steg på vägen. För min del har jag aldrig misstolkat signalerna till "första bas" så att säga, men i något enstaka fall har det däremot hänt att jag misstolkat signalerna till något av de senare stegen. Innebär det att jag per automatik är ett pucko? Menar du på fullt allvar att en normalt funtad kille ALDRIG kan missuppfatta signaler? Att INGA tjejer sänder ut signaler som en helt vanlig kille kan missuppfatta (inte heller när båda parter är berusade)? Kladdande bör vara straffbart, vidhåller jag, inte bara socialt klandervärt (även om en örfil, käftsmäll eller arg pojkvän förmodligen är bättre än en anmälan i de flesta fall). Man kan däremot inte bortse från det faktum att det finns en gråzon där signaler kan tolkas fel. För att eliminera denna gråzon helt måste man förbjuda kladdande på krogen över huvud taget, med eller utan samtycke, vilket i och för sig kunde vara en god idé. Eller införa en lag som säger att det krävs åtminstone ett långt ögonkast innan det är okej att tafsa. Eller skriftligt samtycke (trist, men effektivt). | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:31 | |
![]() | Nu har du slutat diskutera och befinner dig på en väldigt barnslig nivå, apbur. | |
| apbur | 2012-02-02 17:36 | |
![]() | Man blir som man umgås. | |
| bobo flux | 2012-02-02 17:37 | |
![]() | "Jag tycker att du först skall säga till, Bobo. Säg att du inte är intresserad och gå därifrån. Om hon följer efter dig och fortsätter så ofredar hon dig helt klart. Jag skulle kanske inte anmäla, men säga till på skarpen och tillkalla vakt om personen i fråga inte har nog med hov att vända sig till någon annan, som kanske är intresserad." Pottränad, jag ska väl inte behöva säga till? Det ska hon väl förstå med en gång? En man som lägger handen på någons rumpa ska förstå och respektera gränsdragningen. Överskrider inte juckande, åmande och roterande kvinnohöfter intill en man den gränsdragningen också? | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:39 | |
![]() | Jag kan faktiskt förstå om någon uppfattar som att det skulle "råda panik i tråden", men om man tar ett varv till och läser en gång till så kanske tråden kan uppfattas lite mindre "dramatisk"? | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:42 | |
![]() | Men allvarligt bobo flux, hur ofta har du mött på "juckande, åmande och roterande kvinnohöfter"? :) | |