Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade72
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kl0akR8 - Ej medlem längre2012-03-18 21:38
Antal inlägg: 18

Frågan är varför man äcklas av vetskapen att en man har sex med en annan man. Jag kunde inte bry mig mindre.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:38
Antal inlägg: 611

Ja, varför skulle vi inte kunna ha en seriös debatt här? Det finns ju gott om folk här som kan argumentera på ett vettigt sätt, även om de för stunden råkar ha skilda åsikter.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 21:39
Antal inlägg: 31064

*de som hårdast fördömer HOMOsexualitet, skall det såklart vara.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:39

Palnatoke, fram med lite trovärdiga källor till dina hittepå-siffror nu.

greatdane2012-03-18 21:40
Antal inlägg: 174

Ja Jonisk, och den får du ha, så klart. Min åsikt är att man ibland kan nå sina mål med medel som kan vara lite humoristiska.

greatdane2012-03-18 21:44

Och jag vill absolut diskutera, men det känns direkt fel när det finns två, tre stycken som är extremister åt det hållet som jag inbillar mig att ingen av de andra är här inne. De kommer inte att vilja lära sig av någon annan och ingen annan kommer att lära sig någonting av dem. Det känns som att det enda som kommer att flöda här inne är upprörda och ledsna känslor.

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 21:44
Antal inlägg: 7985

Jag håller mad A-Ba där, det finns alla möjligheter att föra en seriös debatt även här.

Och jag uppskattar också humor och självdistans i diskussioner, men har betydligt svårare för raljerande och härskartekniker.

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 21:46

Men varför låta den med alltför extrema åsikter styra debatten åt det hållet? Det bästa bemötandet av extremism är saklighet.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:46

Jag lär mig massor av att lyssna på meningsmotståndare.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:49

Palnatoke bygger sitt resonemang på fördomar, tvivelaktiga källor och rena fantasier och klär det med allehanda floskler och nedvärderande etiketter. Det finns inget enklare än att se igenom sådan argumentation.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-18 21:50
Antal inlägg: 31064

Skulle inte idioterna få komma till tals hade vi inte haft nåt forum och framförallt så hade vi inte haft någon demokrati. Man får trösta sig med det när folk resonerar som encelliga organismer.

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 21:51

+1

greatdane2012-03-18 21:52

Jag kan hålla med dig, Jonisk. Däremot har en sådan typ av diskussion en tendens att ägna för mycket tid åt grundteser som egentligen inte hade behövts försvaras - himlen är blå, man ska inte hata någon på grund av dess hudfärg osv osv - istället för att diskutera kring själva ämnet. Jag tror att det är viktigt att inte vara för långt ifrån varandra i en sakfråga, speciellt i ett internetfurom.

rebell992012-03-18 21:52
Antal inlägg: 400

Bra Sylvia Ett säkert tecken på att man är för en serös debatt är att kalla sina meningsmotståndare för idioter. Moget.

club_R - Ej medlem längre2012-03-18 21:53
Antal inlägg: 3087

Huruvida homofober är bögar i smyg eller inte har jag ingen egentlig uppfattning om. Men att de (homofoberna) nästan uteslutande verkar vara ganska trista lirare kan man ju lätt konstatera.

Chilla, liksom.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:53

Viktigt? Det enda som är viktigt är att folk klarar av att hålla en seriös debatt, det har inget att göra med hur långt ifrån varandra man befinner sig i sakfrågan.

A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre2012-03-18 21:54

"Bra Sylvia Ett säkert tecken på att man är för en serös debatt är att kalla sina meningsmotståndare för idioter. Moget."

Ah, men du ser det var ju just precis det Sylvia inte gjorde. Men det var ju kul att du tog åt dig.

Truegold742012-03-18 21:55
Antal inlägg: 267

Vad två eller fler vuxna människor gör i sängkammaren av fri vilja anser inte jag är någon annans ensak. Alla har väl rätt att välja själva vem de älskar/tänder på?

Flertalet av mina killkompisar anser att manlig homosexualitet är motbjudande i olika grader, men anser att det inte alls är något konstigt med kvinnlig homosexualitet. Dubbelmoral?

Jag anser inte att sexualitet på något sätt definierar en person. Om en kollega till mej springer runt i lädertanga på Pride och fotas där eller om en kollega klär ut sej till Gene Simmons och fotas när han rockar loss på en Kizz konsert ändrar inte min bild av den personen. Det tillhör den personens privatliv och fritidsintressen. Även om det gäller en nära vän, man delar inte alla intressen med sina vänner heller.

Jag är hetero och skulle personligen bli mycket äcklad om en kvinna rörde min kropp på ett sexuellt sätt. Men jag skulle bli precis lika äcklad om en man gjorde det utan mitt medgivande. Som tur är så lever vi inte i ett samhälle där folk springer fram till främmande människor och kladdar på dem :-) Varken homo- eller heterosexuella. Och får man en oönskad invit så är det väl enkelt att säga: Nej tack, inte intresserad. Eller?

jonisk - Ej medlem längre2012-03-18 21:56

Att det ibland går åt onödigt mycket energi åt att debattera vissa grundfrågor kan jag väl hålla med om, men man kan ju inte alltid välja vem man ska diskutera med, vilket nog egentligen är bra? Och ibland hamnar man i debatter om självklarheter, men det är en del av att diskutera. Alltför styrda debatter är sällan intressanta, tycker jag.

greatdane2012-03-18 21:56

Alltså shit vad många verkar vara "on the edge" här. Jag säger som någon sade här nyss; chilla lite. Kan väl räkna med att få en syrlig kommentar tillbaka nu, men det bjuder jag på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?