Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-05-24 21:23 | |
![]() | Pugge33 Jag har bott en period i Helsingfors, jag behöver inte undra - Att det finns en koppling till alkoholintaget tvekar jag inte alls på ... Med för mycket kosken i västen så orkar man inte kasta stenar.. | |
| Sin Corazon | 2013-05-24 21:27 | |
![]() | Men visst orkar man dra kniv och ge kärringen en smäll eller två micro? Suck.... snacka om fördomar. | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 21:30 | |
![]() | Haha, var gång micro försöker va smart så gör hen bort sig totalt:) | |
| micro113 | 2013-05-24 21:31 | |
![]() | Sin Corazon Ja, det är absolut vanligare med sådant beteende än med upplopp/terrorverksamhet faktiskt. Det gäller för övrigt samtliga länder i norden. Risken är större att någon knivar någon annan, slår kärringen och rapar alkohol än att de startar upplopp .. Vi är överens. | |
| micro113 | 2013-05-24 21:32 | |
![]() | Pugge33 Smart .. jag frågade vad som menades, och något svar har jag ju inte fått så det verkar om ingen annan vet heller.... | |
| vase | 2013-05-24 22:15 | |
![]() | Jag tycker detta är för jävligt. Bor i Täby men arbetar i Rinkeby o ibland även i Tensta o Hjulasta. Det är som natt o dag mellan dessa platser. Ungjävlarna borde tas fast, stå till svars, få göra samhällstjänst el sändas till en kal o öde ö. Jag har aldrig hotats o min bil aldrig bränts. Jag är inte rädd. Hur kan det vara så för mig undrar ni säkert. Jo, jag arbetar som läkare vilket i dessa områden tycks ha en oerhörd hög status o person som inte får skadas utan skyddas. Även bland ungdomar. Befolkningen o barnen är överlag förtvivlade o rädda. Nu sänds polisförstärlning o det är bra. De familjer som valt att bosätta sig med utländsk bakgrund i mitt närområdet är accepterade o helt ok. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:17 | |
![]() | Sååå.....slå sin fru på fyllan är alltså mer "svenskt" och bättre ur alla aspekter än att elda upp en bil på "invandrarvis"? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:17 | |
![]() | Ungjävlarna........ | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:18 | |
![]() | Vad sorts läkare är du? | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:22 | |
![]() | Fantasiläkare? :) | |
| vase | 2013-05-24 22:37 | |
![]() | Nej jag är ingen fantasiläkare men väl läkare med stor erfarenhet som bla arbetat för asyl-o integrationsverket med bl.a. avvisningsbeslut , juridik mm. Ett stort problem som jag upplever är att många invandrarföräldrarna inte lär sig svenska o svensk kultur utan marginaliseras av sina barn | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 22:51 | |
![]() | Men varför håller du på med sån skit? Öppna en privatklinik! | |
| Aquila1 | 2013-05-24 22:56 | |
![]() | Hehe | |
| Aquila1 | 2013-05-24 22:56 | |
![]() | På Östermalm | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 23:10 | |
![]() | :) | |
| vase | 2013-05-24 23:24 | |
![]() | Lite förtydligande o nog provocerande för vissa. Förhoppningsvis blir jag inte avstängd. Ref till föregående:Flickorna utsätts för misshandel, hedersrelaterade mord o tvångsgifte vilket även förekommer bland pojkarna - vilket kanske är en nyhet för vissa, men det sker. Erfarenhetsmässigt är att de som "anpassar" sig bäst är pojkarna, som sänds hit av rika familjer o som snabbt- på ca 6 månaders tid lär sig flytande svenska. | |
| vase | 2013-05-24 23:24 | |
![]() | Lite förtydligande o nog provocerande för vissa. Förhoppningsvis blir jag inte avstängd. Ref till föregående:Flickorna utsätts för misshandel, hedersrelaterade mord o tvångsgifte vilket även förekommer bland pojkarna - vilket kanske är en nyhet för vissa, men det sker. Erfarenhetsmässigt är att de som "anpassar" sig bäst är pojkarna, som sänds hit av rika familjer o som snabbt- på ca 6 månaders tid lär sig flytande svenska. | |
| vase | 2013-05-24 23:33 | |
![]() | Till Pugge 33. Ej lönsamt att vara privat. Tjänar 38 000/v. | |
| corlini | 2013-05-25 08:07 | |
![]() | kul och intressant att amerikansk press likväl som Minta här på beta observerat att det jag sagt länge men alla andra här förnekat och sagt emot faktiskt verkar stämma, vi skapar ett segrationssamhälle genom att ta emot fortare än vi integrerar och kan därför inte ta emot i den takt vi gör innan vi löst problemen som skapats. att det blir upplopp är enbart vårt eget fel, vi fyller årligen på en bägare vi inte tömmer. att vilja minska, bromsa, stoppa inflyttning som inte handlar om arbete eller studier är inte rasism eller främlingsfientlighet det är att inse att vi skapar problem som tillslut går ut över dem vi tror oss hjälpa. de blir så missnöjda, frustrerade, ovärdiga och beroende så de blir nästintill livegna och vi sätter dem i förortsgetton och blundar så vi kan luta oss tillbaka och känna oss stolta över hur duktiga vi är som tar emot och hjälper världen. hoppas dessa upplopp fortskrider ett tag, kanske sprider sig och att det utvecklas till att bli skada på människa. tyvärr verkar det vara enda vägen att få politiker och folk ur allmänheten att faktiskt förstå att problemet är större än man tror där man sitter vid middagsbordet i djursholm och klappar sig för bröstet av stolthet och rättskaffens korrekthet. | |
| Kokonut | 2013-05-25 08:44 | |
![]() | Coflini. Tack. Bra skrivit. | |