Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rultatultan | 2013-08-30 23:38 | |
![]() | Nej. Du är inte ensam. | |
gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-30 23:40 | |
![]() | Det är ju rätt vanskligt att bedöma så här mitt i natten. Men det är ju rätt speciella förhållanden på internat så samma grad av "otrygghet" är kanske läskigare om man inte har nånstans alls att fly? | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-08-30 23:41 | |
![]() | Mmm... | |
Rultatultan | 2013-08-30 23:41 | |
![]() | Och kanske är det just "internatbiten" som är det vanskliga med Lundsberg och liknande skolor. | |
Sharky68 | 2013-08-30 23:42 | |
![]() | Jag tyckte synd om de eleverna som gick på "boarding school" då föräldrarna valde att skicka iväg barnen och tappar den vardagliga kontakten. Barnen tvingas att bli vuxna väldigt fort. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-30 23:51 | |
![]() | Ibland är det bra att reagera kraftfullt. Det kan vara omöjligt att vara konsekvent. Det behöver inte betyda att den kraftfulla handlingen är felaktig. Det där med att "då borde de ju stänga alla skolor med våldsproblem" tycker jag är att ta en motvalls roll. Det säger sig självt att man inte kan göra det. Jag tycker att det var bra att de stängde skolan då den verkade vara rutten (nej, jag vet inte hur det såg ut i verkligheten) | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-08-30 23:57 | |
![]() | Nej jag har bestämt mig för att det här var förhastat och inkonsekvent agerat. Kanske inte av myndigheten i sin handläggningsmässiga enskildhet, men paketet lagstiftning/mediagranskn ing/nitiskhet blev en perfekt storm med bara förlorare. Jag kommer förstås inte kunna argumentera för detta speciellt väl. Jag baserar min hållning på mental introspektion och det faktum att Jan Guilliou tycker tvärtom. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-31 00:00 | |
![]() | de stackars små barnen kommer nog att få sin utbildning ändå tror jag. mamma och pappa har ju resurser! | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-31 00:02 | |
![]() | kanske de tillochmed kommer hem lite!? | |
Rålex | 2013-08-31 00:03 | |
![]() | Lägg ner carlmartin- alla har det inte förspänt på skolan. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-31 00:06 | |
![]() | Den sortens spydigheter är bara oförskämd. | |
bobo flux | 2013-08-31 00:15 | |
![]() | Ja, det är den ena änden på skalan över löjliga spydigheter. Den andra änden är att all information jag grundat min uppfattning på är vidrig vänster-smutskastning. KG-bobo har rensat i tråden. All makt åt Tengil, vår befriare. | |
deGothia | 2013-08-31 00:55 | |
![]() | Intressant, Bobo att du först inhämtar information i ämnet, bara för att avfärda den som subjektivt proletärt nonsens, Den borgliga regeringen har då inte kommit till samma slutsats. Låter snarare som du har en förutfattad uppfattning i frågan. | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-08-31 00:57 | |
![]() | *suck* | |
bobo flux | 2013-08-31 00:59 | |
![]() | Nej nej, deGothia. Jag fick förklarat för mig tidigare i tråden att mina källor var vänster-smutskastning från media. Det var det jag syftade på i mitt inlägg ovan. Jag ska inte skriva i trådarna så här dags, jag blir aningen otydlig märker jag. | |
deGothia | 2013-08-31 01:01 | |
![]() | OK, ett missförstånd :) | |
Rultatultan | 2013-08-31 01:01 | |
![]() | Min lösning: fler engagerade vuxna i skolan med TID för ungarna. Vi som arbetar inom skolan vill naturligtvis barnens bästa och gör vårt absolut intensivaste för att stävja allt kränkande och jobbar för att barnens skoldag inte bara ska vara trygg utan också glädjerik. Men tittar jag på mitt schema så är det löjligt lite tid för det här - förutsatt att jag ska kunna hålla undervisning också när jag träffar barnen. Jag träffar i princip bara eleverna i klassrummet. Vad som pågår under raster har jag ingen koll på och det är tragiskt och beklagligt. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-08-31 09:08 | |
![]() | Lösning på vad? Problemet här är ju någon slags kollegial pennalism-anda, enligt SI. Kommunala och andra friskolor har inte närheten av lika stora problem. Även om man tar beskrivningen av lundsbergs våldsfilosofi på allvar måste det väl vara väldigt långsökt att göra detta till en resursfråga? | |
karmannghia | 2013-08-31 09:47 | |
![]() | jaap, jag vet inte om Lundsbergs är värst. Men det känns som ett dåligt argument att man inte ska stänga Lundsberg för att det kanske finns andra skolor som är ÄNNU värre. Det är väl ingen tävling. Och det är väl alldeles extra allvarligt iom att detta inte kan sägas vara en resursfråga. Detta är ingen kommunal skola som arbetar med en snålt tilltagen budget, här finns det ju resurser i överflöd och ändå misslyckas man om och om igen. | |
Rultatultan | 2013-08-31 10:28 | |
![]() | Lösning på den största kritiken jag har på skolväsendet och som jag gav uttryck för i ett tidigare inlägg: att våra barn i skolor runt om i sverige, som tillbringar ca 6 timmar varje dag på ett ställe där många av dom inte känner sig trygga. | |