Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kryddeluntan | 2013-12-27 00:20 | |
![]() | Ttiittii pratar med sig själv, hon är väl ute på alla tänkbara skolgårdar, nu när hon än en gång drar in skolan i forumet. Det är väl skolans fel att Fylking är en avdankad snuskgubbe??? | |
| Måns_E | 2013-12-27 01:58 | |
![]() | Man är inte intelligent bland vissa områden. Intelligensen i den här tråden verkar det vara lite si så där med. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-27 02:06 | |
![]() | "Man är inte intelligent bland vissa områden." Fast intelligensen hos en individ kan ju ha portionerats lite olika på olika områden. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 07:11 | |
![]() | ttiitti? Ok..? Men de som sägs på skolgårdar? och det som sägs på stan och ute i samhället i övrigt..Och föresten Heeela stuket som sådant i klädväg? Musikväg? m.m. m.m. ??? Kommer ju JUST som influenser från både TV,Radio och övrig media ute på nätet? -Det kommer ut Nya artister titt som tätt som de flesta yngre ser upp till..med då dessa artisters stuk på kläder och sätt att vara? Som då oftast handlar om både droger och alkhohol? Och allt detta går att insupa från både Tidningar..TV men såklart ute på nätet..Där presenteras de såkallade kändisarnas Liv? som oftast ligger halvnakna eller nakna på sina fylle och drogfester med händer och munnar och skreven på platser som inte fullkomligt nyktra eller någon med alla cellerna på plats skulle ha aggerat som? Men just allt detta är ju de som de yngre ser upp till hos dess personliga favoritartist/idol? Och all skiten som pågår ute i samhället..så också skolan? Är ju just från Medias källor? Om någon här vill svara emot detta? så varsågod om ni tror nåt annat? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 07:15 | |
![]() | Måns_E ? Nä..man kan ju tycka de? Men tydligen verkar Gert.F använda sig av sin intelligens när han tycker att det passar för han själv? Och tydligen passade det denna ggn. med hans vulgära historier som han nu dessutom idagarna gjort reklam för? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:16 | |
![]() | Så alkoholen är inte den 'stora' boven i sammanhanget gällande de yngsta som nyttjar droger av någon form? Det låter som ett högst ogenomtänkt konstaterande, xDiamondx. Vad tror du att de gör? Går direkt på nålen med heroin? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:26 | |
![]() | ladySol? Alkoholen är absolut en stor bidragande effekt av påverkade yngre men så också vuxna såklart? Men bland de yngre och yngreäldre har drogerna mer och mer kommit in i bilden, och ofta som ett komplement till alkoholen.De som idag mer och mer börjar bli vanligt är ju blandmissbruk.. Även om alkoholen hänger med som vanligt! Och direkt på nålen??? Vet inte vart du fick de ifrån utifrån mina tidigare skrivna ord gällande droger? Drogerna idag förutom alkhoholen är ju droger i tablettform? Känner du inte till detta? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:28 | |
![]() | ladySol?Ja även hasch förstås! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:29 | |
![]() | Jag känner till det mer än jag vill. Därför vet jag att man inte kan dra allt över en kam och säga att det är si eller så. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:41 | |
![]() | LadySol? Ok.? Men faktainformation ang. övervägande drogmissbruk kommer ju ut både genom tv och radio med vad som just nu är det vanligaste drogerna som lätt går att beställa med bara ett klick från nätet. Och det är ju just dessutom droger i olika tablettform som bl.a. inte ännu är klassat som en drog? utan som en medicin? Och även om de yngre går omkring och bär på de i sina kläder eller väskor? Så blir just detta därför ett dilemma för både myndigheter och polis att sätta stopp för? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-27 08:52 | |
![]() | Vet du vad, xDiamnondx? Jag är lite trött på att få en massa fakta du snappat upp lite här, lite där och lite hur du själv tycker utifrån detta du hört på tv, i radio och what ever. Först påstår du att du inte tror på smittskyddsinstitutens fakta angående vissa sjukdomar och säger sedermera att vaccin är av ondo, men när det gäller droger och andra farliga substanser är tydligen media ett fullgott alternativ till information? Det blir en fars. Jag säger inte att jag kan alla svar eller sitter på alla fakta, men faktiskt finns det fler än ett område i detta land och alla mönster i droganvändades (i alla åldrar) sker faktiskt inte likadant. Däremot är det jäkligt vanligt att just alkohol är en enorm bov i sammanhanget, oavsett om det sedan övergår - läs; övergår - i ett senare blandberoende. Förresten, det är betydligt fler än du tror som inte 'bara' missbrukar tabletter. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:18 | |
![]() | LadySol? Du har enligt min uppfattning rätt i endel av det du säger? Om t.ex. de med att droganvändandemönstret kan se olika ut på olika orter runt om i landet? Givetvis är det så? -Och klart att inte JAG heller sitter inne med alla fakta? de gör nog ingen oavsett om det är myndighet eller polis? Men det mest omtalade bland myndigheter och polis med vilka droger som just nu och en tid tillbaka bara ökar och accelererar i jetfart är ju JUST droger som så lätt går att fåtag i med bara ett klick från nätet..Och som heller inte är lätt att stoppa då mkt. av dessa droger inte ännu är klassat som en drog? Och givetvis just därför såklart en sån ofantlig ökning med dessa droger pga. att de som vill använda droger då också vet att inte myndigheter eller polis kan göra så mkt. åt detta även om de blir kollade? Och de som framställer olika mediciner vet ju också att detta inte går att få stopp på från myndigheter så länge det inte är klassat som en drog? Och NÄR det tillslut blir klassat som en drog? Då har de medvetna framställarna av medicinen hunnit framställa ytterligare nya mediciner som de vet att de yngre..ja kanske äldre också vill använda som en drog? Så..? allt handlar om pengar för framställarna..och ett stort fördärv för intagarna av medicinen som då används som en drog! För just de som inte vill eller kan sluta droga, väljer de ju såklart såna droger som de inte kan åka fast för? Så de kommer aldrig att kunna stoppas..! de är då min åsikt! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:28 | |
![]() | Det som pratas om mycket är det media frågar om. Punkt. Polisen och myndigheter går inte ut med information som inte efterfrågas. Angående att läkemedelsindustrin skulle tillverka droger i form av medicin för att folk ska hinna bli beroende innan myndigheterna hinner med att klassa dem som droger var nog bland det dummaste jag någonsin läst. Du tror väl inte på fullaste allvar att det är därför mediciner framställs? Eller att drogerna som finns på marknaden inte har ett egentligt användningsområde där de gör nytta, men att vi - människor - kan använda dem felaktigt för att få en effekt läkemedelsbolagen inte tänkt att de ska användas till? | |
| sunebrune | 2013-12-27 09:28 | |
![]() | Du får väl ringa Fylking och säga åt honom att sluta sälja droger med hjälp av reklam förklädd till fräckisar. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:30 | |
![]() | LadySol? det Nyheterna i media säger om fakta brukar nog oftast vara sanningen när de kommer från vad polisen t.ex. beslagtagit och ungdomars vanor/drogintag och beteende! Men det media lägger ut som nån sorts show? är presis inte alltid av den bästa karaktären..vilket de flesta borde ha hört och sett? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:36 | |
![]() | Det är helt säkert fakta, xDiamondx, men det är ofullständig fakta och taget ur sitt sammanhang då det är svar på en direkt fråga. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:42 | |
![]() | Så slipper du gissa utifrån vad du tror att du läst i Aftonbladet: www.mynewsdesk.com/s...ik a-845388 www.mynewsdesk.com/s...ge r-831708 www.can.se/PageFiles...an guage=sv | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:43 | |
![]() | LadySol? Ang. detta med vaccinet? Tyvärr så kan inte jag personligen iaf. se det som nåt seriöst framtaget vaccin från framställarna, då de inte vet om dels barn under 3år från början skulle ha vaccinet? och sedan ändrar sig??? Va?? Vad betyder de?:-/ Och sedan verkar inget veta eller stå till svars för vidare biverkningar,symtom eller t.om. kroniskt sjukligt handikapp till livets slut för unga drabbade dessutom??? Tycker du verkligen att man ska känna förtroende för nåt sånt som dessutom ska injiceras in i ens kropp??? Och jag känner bara att om det framledes anses gå såå.. fort att veva ihop ett vaccin för nån flunsa eller annat? Så kommer då iaf. inte JAG att ta nåt sånt vaccin?? Hellre dör jag av flunsan än lever vidare med ett svårt sjukligt handikapp!! | |
| meramera | 2013-12-27 09:43 | |
![]() | Nä, men på ett frikyrkomöte skulle du nog hitta själsfränder. Ingen skulle säga emot dig. Ett gäng bakåtsträvare där mottot är " det var bättre förr" Meramera | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-27 09:50 | |
![]() | Sunebrune? Jag har inte sagt att Gert.F säljer droger? Så blanda inte ihop mina skrivna meningar med nåt sådant? | |