Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mjulven | 2007-08-20 14:33 | |
![]() | Jag minns när festis paketen var pyramidformade Jag minns när jag och min familj fortfarande bodde i rad hus, då var det gigantiskt stort, var på en visning där här om veckan och insåg att mindre radhus länga finns inte :) Jag minns min första veckopeng, jag köpte en kalle anka tidning för den Jag minns den tecknade versionen transformers Jag minns när veckans höjdpunkt var disneydags med "Ducktales" | |
| Ylleboll - Ej medlem längre | 2007-08-20 18:18 | |
![]() | För att fortsätta lite på godistemat så minns jag när debatten gick hög om PopRocks och hur farligt det var. Det skulle kunna ge bestående gomskador. Och så minns jag att det utanför kiosken där jag bodde fanns en korvautomat. Detta var stort -- på många sätt. Apparaten i fråga var stor och klumpig, och korven som kom ut var inte god. Samma kiosk hade också en popcornmaskin av slaget...tallrik med majs på som skakade i apparaten (på en platta). Svårt att förklara men skulle en sådan apparat komma nu vore det skrattretande. Och minns ni snackset Pizzakulor? Det brukade jag äta. | |
| hon | 2007-08-20 18:28 | |
![]() | Jag minns den första mobiltelefonen som vart stort som en tegelsten, men ack så coolt man tyckte att den var. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-20 21:01 | |
![]() | Jag minns inte att Festis-förpackningarna varit pyramidformade, däremot tetraeder-formade (alla sidor, även basen, var en triangel), troligen därav namnet TetraPack. *petig* | |
| sarlina | 2007-08-20 22:19 | |
![]() | Jag minns att vi i skolan fick en liten mjölkflaska att drickas som något slag morgonmål vid tiotiden i skolan, mjölken ver inte riktigt kall och det var ingen höjdare att dricka den. Däremot var det en höjdare arr dränka in svampen som användes att sudda på svarta tavlan med god fet mjölk. Därefter torkade man tavlan mycket ordentligt med mjölksudden, den blev perfekt ren men överdragen med ett tunt lager mjölkfett och därigenom fullständigt omöjlig att skriva på med krita - den bara halkade ivag utan att lämna spår efter sig. | |
| blue_moon | 2007-08-20 22:29 | |
![]() | Hahahahaha! | |
| sarlina | 2007-08-20 22:36 | |
![]() | Folkskoleseminariet i Lund :)) Idel små docent - och professorsbarn | |
| ShortCut_ - Ej medlem längre | 2007-08-20 22:37 | |
![]() | jag minns när kinaskott kostade 2 kr för ett tiopack och inte var förbjudet, och man köpte en hel stor kasse full, sen sprängde man sina leksaker man vuxit ifrån, bygde ihop stora bomber, eller kastade ner skotten i ekande trapphus.. | |
| grandmamoses | 2007-08-20 23:06 | |
![]() | Minns bl.a.: Kylvattnet som rann på fönstret i köttaffären Brödet som man bar hem, oinslaget, och hur gott det var att knapra på brödskorpan Alla getingar konditoriaffären Första vårdagen när man fick gå med knästrumpor Bubblan av trygghet. | |
| mjulven | 2007-08-20 23:19 | |
![]() | Tack för rättelsen bamsefar, jag hänsvisar till min ringa ålder av 2-5 år vid tillfället och jag kallade dom för pyramidformade då och kommer göra det i fortsättningen också. I alla fall om jag skall beskriva formen rent spontant Jag minns även den tidsperioden då alla samlade på hockeybilder, vilka tider det var :) | |
| Greven | 2007-08-21 10:57 | |
![]() | kommer ihåg raketost.....drutten och jena samt päronsplitt med djurkort i.... | |
| ajson - Ej medlem längre | 2007-08-21 11:48 | |
![]() | konstigt att alla kommer ihåg raketosten, alla utom jag!!! kommer ihåg småskolan, där man fick ställa sig i kö utanför klassrummet o ta fröken ihand innan vi gick in. Sedan fick vi vända oss mot en plansch med morgonbönen var uppsatt, och läsa högt innan vi satte oss!!! Detta var på 70-talet det... | |
| Dille - Ej medlem längre | 2007-08-21 13:16 | |
![]() | hahaha, jag kommer ihåg att vi alltid fick avsluta skoldagen med att ställa upp stolarna och säga hög i kör "tack för idag, slut för idag ADJÖ" hahaha | |
| Dille - Ej medlem längre | 2007-08-21 13:18 | |
![]() | Jag minns också att killcyklarna hade "limpsadel" haha den va riktigt go den! | |
| Tears_of_god - Ej medlem längre | 2007-08-21 19:34 | |
![]() | Låt oss tänka på tiden, då allting var gott , tiden innan sossarna sitt eget folk förått! | |
| sushifish | 2007-08-21 19:37 | |
![]() | haha jag minns oxå det där med stolarna på bänkarna i slutet av dan, men vår ramsa var "tack för idag, slut för idag, vi ses imorgon ha det så bra!" (utom om det var fredag, då sa man "..vi ses på måndag ha det så bra!") :) | |
| blue_moon | 2007-08-21 21:09 | |
![]() | Lunds Privata Elementarskola, "Spyken" med övervägande docent- och professorsbarn. Min klass var den sista som tog realexamen 1963. Sen valde flertalet den naturvetenskapligt inriktade "reallinjen" medan jag valde "latinlinjens halvklassiska gren". | |
| sushifish | 2007-08-21 21:12 | |
![]() | Jag minns lärarbristen... jag gick oxå latinlinjen eller humanistisk som det hette då, men fick inte läsa latin för skolan hade inte råd med nån lärare :S | |
| sarlina | 2007-08-21 21:23 | |
![]() | Spyken - det ante mig! Säg inte att du har gått hos Mentor också?? | |
| sarlina | 2007-08-21 21:36 | |
![]() | Jag minns med visst vemod "Fördärvet", Café Terassen i hörnet mellan Östra Vallgatan och Dalbyvägen, omedelbart intill Spyken - där kunde man röka på rasterna skyddad från spionerande lärare. På den tiden var rökning för skolans elever förbjuden men ännu inte hälsovådlig. | |