Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 507 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2008-10-01 20:25 | |
![]() | Franks anagramträning på rullningar är bra | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-10-01 22:03 | |
![]() | Hakningar! Sen kommer det alltid underliga ord som "proffsen" kan som jag glömmer ;-) Lita inte på din motspelare, hehe. Syna om du är osäker. (Speciellt rullar eller höga poängord) Kan va värt -10p. | |
| Radagast | 2008-10-02 08:14 | |
![]() | Syna alla rullningar som du är det minsta osäker på, speciellt om motståndaren heter Silverin, Måns_E eller blackrat. Jag tycker att listplugg är hopplöst tråkigt, men anagramträning och/eller rullningsträning med Frank kan jag rekommendera. Treorna är dock så få att det är värt besväret att lära sig dem: (1) Gå igenom dem och skriv upp de ord som du inte kan. (2) Slå upp vad de betyder. (3) Glosplugga tills du kan dem. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-10-02 08:28 | |
![]() | Va, inte skulle väl jag...? ;-) Kommer aldrig mer få igenom en fulrull, hehe. | |
| vulcan | 2008-10-02 11:10 | |
![]() | äh, när jag ser såna där rullar är aldrig min första tanke på den som rullat, utan istället "vem i h-e släppte igenom den där!" :-) | |
| vulcan | 2008-10-02 11:13 | |
![]() | För övrigt håller jag med Gunnar. Ska man bli en stabil IRL-spelare måste i princip tvåorna och treorna sitta och helst ska det inte finnas några större tveksamheter kring åtminstone 90% av fyrorna. Spelet blir så mycket behagligare också när man slipper ångestbrytningar över om det gick att förlänga HÖ till HÖS eller inte. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-02 12:31 | |
![]() | Att lära sig fyrorna är egentligen inget problem, har man ett hyfsat ordförråd i grunden rör det sig bara om 3-400 konstiga. Det är först när man kommer till femmorna och sexorna som det börjar ta tid. Det finns nog fler skumma sexor bara på S än det finns knasfyror öht. Då rekommenderar jag att börja med de femmor som är extra användbara vid 3xbokstav+2xord-lägg, dvs P, B etc. | |
| Labyrint | 2008-10-02 15:12 | |
![]() | Skräms inte nu. Jag kan inte alla fyror. Det brukar gå bra ändå. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-10-02 16:41 | |
![]() | Nänä, men du fuskar ju på nåt sätt, vet bara inte riktigt hur än ;) | |
| Mj Sviskon | 2008-10-06 20:11 | |
![]() | Hon äter stora kotletter av marulk till middag varje kväll (omega). | |
| Måns_E | 2008-10-07 20:13 | |
![]() | SM-mejl 1 Du har väl inte missat att man på SM-sidan ( www.scrabblesm.nu ) kan boka boende i spellokalen, anmäla sig till lördagskvällens SM-fest och köpa årets SM-tröja? För att göra detta gå in på SM-Sidan och logga in med ditt konto på SM-sajten. Om du inte har ett konto klicka här: www.scrabblesm.nu/20...k= register Under anmälningar kan du också se hur mycket du skall betala (betalningsinfo). För att det skall bli rätt belopp så krävs det att den epost-address som är angiven på ditt SM-sajtkonto är samma som du använt när du bokade dig till SM (Den som du får det här mailet till). Om du är berättigad till rabatterad turneringsavgift 100 SEK(Ungdom till det år du fyller 18, Studerande, Arbetslös eller pensionär) men du har en anmälningsavgift till turneringen på 150 SEK vänligen kontakta oss så rättar vi till det. Tänk på att du skall betala medlemsavgift till Svenska Scrabbleförbundet (SSF) om du inte redan är medlem (dvs att du har spelat minst en turnering under 2008). Att vara medlem i SSF kostar 60 SEK (30 SEK för ungdom upp till det år du fyller 18). Vi ser väldigt gärna att du förskottsbetalar genom att sätta in pengar på konto: Skandiabanken 9150-958.083-4, märk din inbetalning med ditt namn. På SM-sajten finns det även ett forum. I det diskuteras bland annat boende i Göteborg och samåkning till och från turneringen. För att skriva i forumet så krävs det att du är inloggad på SM-sidan. Om du har planer på att avstå SM så ser vi helst att du avanmäler dig i god tid innan turneringen börjar. Detta görs på SM-sidan eller Scrabbleförbundets hemsida: www.scrabbleforbundet.se Om du har några frågor, eller problem med SM-sidan; tveka inte att kontakta oss. Vi ses den 31 oktober! /Måns och Roland | |
| Pococurante | 2008-10-07 22:00 | |
![]() | Jag kan inte se min betalningsinfo. Kommer till en "The page cannot be found". | |
| Måns_E | 2008-10-07 22:54 | |
![]() | Kolla igen nu | |
| Sibbe B | 2008-10-11 00:05 | |
![]() | Kan ju idag tillkännage att jag för första gången rörde ett äkta scrabblebräde. Drog till stort genom att köpa ett, det var på tiden... Så nu lär det bli en del spelande med morsan innan SM. Börjar bli småtaggad. Förresten, är inte anmäld till festen, borde jag göra det dirr? | |
| satsuma - Ej medlem längre | 2008-10-11 18:32 | |
![]() | Det är ett måste. | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-10-12 01:56 | |
![]() | De gamla ärrade veteranerna super ner småpojkarna/flickorna och kammar hem turneringssegern. | |
| Sibbe B | 2008-10-12 01:57 | |
![]() | Sagt och gjort. Nu blev jag anmäld till det också. | |
| Sibbe B | 2008-10-12 02:01 | |
![]() | Förresten, finns det någon närmare beskrivning om hur man kan ta sig till spellokalen? Någon som är sugen på att hämta upp en ung man utan bil? ;D | |
| Sibbe B | 2008-10-12 02:02 | |
![]() | Ahaaaa det fanns ju på SM-sidan... fyndigt. Men ändå, centralstation klockan 3? :) | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2008-10-13 10:58 | |
![]() | Ja, det är ju också ett påfund. Vuxna människor som rotar efter brickor i en påse, lekar konstiga lekar och kallar det för svenskt mästerskap. Schas ut i friska luften med er. | |