Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 432 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-07 00:34 | |
![]() | Ja det är en fin bil med. | |
| YamahaJet | 2010-07-07 00:35 | |
![]() | Varför skulle jag sitta i en bil oavsett märke fastknuten när jag är odödlig? Dessutom är nya 9-5 helt premium, inte halvt. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-07-07 00:39 | |
![]() | Om du nu är så imponerad utav säkerheten så blir nog de personer som har jobbat fram den lite trötta om de nya bilägarna sitter och säger, - Bilbälte! nej det är för kärringar. - Antisladd! nej här ska det sladdas. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-07-07 00:41 | |
![]() | Yama, 9-5an är inte och kommer aldrig att bli en premiumbil. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-07 00:41 | |
![]() | Antisladd går ju att koppla ur | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-07 00:41 | |
![]() | Vad gör premium enligt dig Grundsnygg. | |
| YamahaJet | 2010-07-07 00:43 | |
![]() | Om BMW hade gjort en exakt likadan bil som nya 9-5 och sålt den till samma pris, så hade han tyckt att den var premium. | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-07-07 00:47 | |
![]() | Saablar | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-07-07 01:04 | |
![]() | Nu har jag inte provsuttit nya 9-5 men under det att vår bil var på verkstad så fick vi en BMW 535 d som ersättningsbil och jag kan säga att ingen SAAB jag någonsin satt mig bakom ratten på kan uppbringa den känslan. | |
| YamahaJet | 2010-07-07 06:00 | |
![]() | 5-serien är faktiskt en väldigt bra bil, snygg och skrämmande ljud- och vibrationslös. Problemet är att begagnade exemplar inte kostar några pengar och att majoriteten av dessa ägs av unga korkade ghettokillar som finansierat den genom att bo 8 st i en hyresrätt i Tensta eller Södertälje. Om jag införskaffade en sådan skulle folk tro precis samma om mig. På samma sätt så går det inte att köpa en Corvette eller Mustang eftersom ägarna till dessa är snickare som upptäckt f-skatt eller fått ett arv. Saab och Volvo körs av svenska affärsmän och chefer, medan deras yngre kollegor ännu attraheras av tyska bilar med glänsande fälgar, näsdukar i kavajfickan, dubbla manschetter och överdimensionerade klockor. Nya 9-5 är tillräckligt sofistikerad och elegant att smått sudda ut gränsen mellan tråkigheten i tidigare svenska modeller och vräkigheten i tyskt premium. Ungefär där någonstans jag vill vara. | |
| skogstorparn | 2010-07-07 10:36 | |
![]() | är det inte bara en upphottad opel insignia? | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-07 12:07 | |
![]() | SAAB har flera år utsetts till världens säkraste bil. Varför trycker de inte på detta viktiga faktum mer, i sin marknadsföring? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-07 15:32 | |
![]() | För att säkerhet ur reklamsynpunkt är trist. Man måste lyfta andra argument för att sälja inte säkerheten. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-07-08 09:49 | |
![]() | tsarraz: Jo, jag förstår att det kanske är ett lite tråkigt argument, men ändå lixom...det är ju en viktig bit. Dom har ju även lite av den där anspelningen på flygplan och action också..att man ska känna sig lite som en pilot i cockpit...det är ju lite ballt, tycker jag :-) Dom skulle kunna göra en slagkraftig film om hur det skulle gå i en krock med en SAAB, kontra andra bilmärken...det är ju bara en idé...;-) | |
| p_warnberg | 2010-07-08 11:41 | |
![]() | Jag hade en SAAB V4 96 som var grön. Rattväxel och frihjul. Det var tider. | |
| skogstorparn | 2010-07-08 18:50 | |
![]() | i alla sk halvkassa familjefilmer från hollywood med Steve Martin,Robin Williams,Tim Allen mfl kör alla tråkiga föräldrar Volvon ..förmodligen just den reklam Saab vill slippa.. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-08 19:44 | |
![]() | Ja saab har hitills placerat sina bilar i mer actionriktade filmer och serier som i 24 och burn notice som exempel. | |
| skogstorparn | 2010-07-08 20:00 | |
![]() | blir nog till att testa 9-5an i helgen! | |
| veggie_d | 2010-07-09 21:59 | |
![]() | Skogstorparn: nej. Eller ja. Beroende på hur man ser det förstås.. hehe. Ungefär 70% av delarna i 9-5 är unika för den, så utan att veta exakt hur stor andel unika delar en Volvo har kanske jag ändå vågar påstå att med den argumentationen kan man kalla Volvo för "upphottad Ford". Likaså är en Audi, en Volkswagen, en Skoda och en Seat i stora delar samma bil, förmodligen i betydligt högre grad än förhållandet Opel <-> Saab. Sedan kan man ju också nämna att viktiga delar av tekniken (även i Opeln alltså) är utvecklad av oss på Saab: fyrhjulsdriften, säkerhetstekniken, h-armen och HiPer Strut-upphängningen till exempel. Det finns en anledning till att de höga GM-cheferna blev närmast bestörta när Insignia OPC (performancemodellen alltså) blev spöad av 9-5:an när de testades mot varann på bana. Trots att det ännu inte existerar någon trimmad 9-5, och trots att 9-5:an är avsevärt större än Insignian. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-09 22:01 | |
![]() | fyrhjulsdriften är utvecklad av haldex efter kravspec från saab? | |