Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 431

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Behringer2010-05-02 23:29
Antal inlägg: 3575

Jag kombinerade påhälsning av syster i Solna med ett besök på nationalarenan.
Som fotbollsmatch var väl derbyt inte mycket att skriva hem eller i nåt forum om men det var kul för en bonnläpp som jag att få känna på stämningen.
Satt för långt ifrån den aktuella situationen för kunna bedömma om det var straff eller inte. Men på TV-bilderna var det ingen tvekan. Ett lag i motgång får varken straffar eller stolpe in med sig...

Poäng mot regerande mästarna ska inte vara omöjligt när vi kommer dit om ett par veckor. ( Undrar vad expert rit-Ola ska säga om vi då befäster vår placering före bl a AIK? )

Och poängen mot serietrean idag satt fint :)

DIF_SFGD - Ej medlem längre2010-05-02 23:46
Antal inlägg: 5

Bojan blev "blöt i ögat" när han vart utbytt idag.. Enligt rykten åkte han till sin mormor och grina ut. Buhuhuuu.

bobo flux2010-05-02 23:49
Antal inlägg: 11371

"Men som heltidsanställd domare (proffsdomare) måste man se dom självklara sakerna!

Den där straffsituationen gick inte blunda för även om man ville! Självklart kan man göra misstag om man är skymd eller liknande men i detta fall handlade om en svag bedömning vilket inte får ske!"

Och som heltidsanställd fotbollsspelare får man inte missa en enkel passning? Kom igen nu, alla gör misstag, i alla yrken, överallt i samhället...det kallas den mänskliga faktorn.

bahrt - Ej medlem längre2010-05-03 10:40
Antal inlägg: 375

Aa, ni vann ETT derby, största framgången för er på 5 år är en derbyvinst. Som sagt är ni mer glada över att det går dåligt för oss än att det går bra för er. Men jag förstår att det måste svida i ögonen på er att vi vann guldet förra året och gärna vill ge igen för alla beska kommentarer.

Jag kan hålla med om att man gör misstag, men sen finns det olika grader av misstag.

Det där var ett horribelt misstag som faktiskt avgjorde hela matchen. Jag skulle vilja se den läkaren som av "misstag" opererar patientens rygg istället för knä.

Tror inte han får vara kvar på sjukhuset mycket längre....kanske dags för domaren att sadla om till nytt yrke också.

Miss_jk2010-05-03 13:20
Antal inlägg: 8941

Hehe, och vad har ni mäCktat med de senaste tio åren? Ett guld... Jag är på ett ungefär lika glad över solnas misslyckanden som DIF's framgångar, ja.

Miss_jk2010-05-03 13:22

F.ö. så var det faktiskt inte fem år sedan vi vann ett derby senast. Minns du 2007? 3-1 till härliga DIF!

Miss_jk2010-05-03 13:26

Innan 2009, vilka var era största framgångar de senaste fem, eller kör till med de senaste åtta åren?

(Ja, jag ska börja fundera lite längre innan jag postar...)

Pitbullgirl2010-05-03 14:21
Antal inlägg: 6

Undrar varför inte DIF:s målvakt själv kan skjuta ut bollen vid utspel? Är han skadad eller helt enkelt för kass för att fixa det själv?

Grattis till vinsten på derbyt förresten, tur att ni kunde vinna ETT derby i år eftersom vi vet vilka som var derbykungar förra året, då vi vann ALLA derbyn, både hemma och borta ;)

Sen vann ju AIK Både SM-Guld, Cupen och Super cupen 2009 när gjorde DIF det?

Palini2010-05-03 15:38
Antal inlägg: 1381

Pittbullgirl... Derby borta fast på hemmaplan? När spelade ni senast ett derby på bortaplan?

bobo flux2010-05-03 16:12

"Det där var ett horribelt misstag som faktiskt avgjorde hela matchen. Jag skulle vilja se den läkaren som av "misstag" opererar patientens rygg istället för knä.

Tror inte han får vara kvar på sjukhuset mycket längre....kanske dags för domaren att sadla om till nytt yrke också."

Den jämförelsen är ju rätt långsökt, tycker jag. Det är ju fråga om ett beslut du som domare ska fatta på en tusendels sekund, från en vinkel som du är ensam om i hela världen att se situationen ifrån. Försök vara lite konstruktiv istället, vill du ha en videodomare som kan ge besked till huvuddomaren så man med största säkerhet alltid får rätt beslut fattat?
Den gamla klassiska frågan "Varför dömer du inte själv om du tycker det är så lätt?" dyker osökt upp i huvudet på mig.

Sedan kan man ju diskutera vad som avgjorde matchen. Taffligt försvarsspel och Maanojas asplövsnerver skulle jag nog hålla som de störst bidragande orsakerna till AIKs förlust.

Miss_jk2010-05-03 18:36

Pitbull: Ni spelar alla derbyn hemma, DIF och bajen spelar alla derbyn borta.
Dubbeln tog vi -02 och -05, då hade inte supercupen börjat spelas än.

Sluta tjafsa om domaren nu. Alla lag får domslut emot sig. Solna av alla lag borde klaga minst eftersom de i 98% av fallen har domarna med sig, och har haft de senaste 10 åren.

bahrt - Ej medlem längre2010-05-03 19:04

Typiskt djurgårn att börja prata om saker flera år tillbaka å leva på gamla meriter... Vi är fram tills i höst fortfarande svenska mästare!

Vill du se pokalen kan du säkert ringa AIKs kansli och fråga snällt.

Ne, tyvärr minns jag inte derbyt 2007 eftersom derbyna dom 3 senaste åren är mer relevanta, framför allt 2010 när vi fullständigt körde över er ligger närmast på näthinnan.... Lite tråkigt att martin mutumba använde tauer som rundningsmärke, så att han t.o.m fejkade skada i 35 minuten. Det minns du va?

Vi är mästarna från solna!

Miss_jk2010-05-03 19:09

Vad spelar det för roll om det är ett år eller fem år tillbaka? Pokalen har jag sett vid åtminstone tre olika tillfällen: -02, -03 och -05. Vilket derby 2010 pratar du om nu? Det enda jag vart på var i söndags och då vart vi knappast överkörda. Det är i alla fall det som ligger närmast på min näthinna...

Ni är sämsta mästarna från solna!

bahrt - Ej medlem längre2010-05-03 19:41

Ganska stor skilland på att vara regerande mästare eller ett lag som vann på en tid då hälften av era nuvarandes fans knappt var 10 år gamla.

Jag förstår att du har förträngt dom senaste 5 åren eftersom det knappast är nått att minnas som gårdare.
Men du minns väl vem gamle Jan tauer är hoppas jag?

Vissa stormar planen vid sm-guld....andra vid en knapp vinst över assyriska i ett kval..

Linkmaster2010-05-04 22:48
Antal inlägg: 18

Mycket snack om två bottenlag. Ett med tre guld på 70 år och ett lag som är håkki..

Miss_jk2010-05-05 06:27

Bottenlag? Hoho, kolla tabellen. DIF ligger i mitten, inte botten. Väsentlig skillnad. Ska definitivt inte negligera hockeyn där vi är mesta mästarna, men matcherna jag vart och kollat på, senast i söndags är helt klart fotboll och inte hockey. Helt säker faktiskt. DIF är så mycket mer än vad folk kan förstå.

Lite finare, lite bättre.

bobo flux2010-05-05 08:09

Jag börjar fundera på om det bästa kanske vore om Elfsborg och Magnus Haglund gick skilda vägar efter denna säsongen. Det känns som att laget bara står och stampar utvecklingsmässigt.

skogstorparn2010-05-05 15:57
Antal inlägg: 2287

håller med ang haglund,fattar inte hur han resonerar..tex inför förra säsongen ansågs bella och sjöberg inte platsa och lånades ut till brann resp öis,ingen av dom gjorde nån succe och blev knappast bättre fotbollsspelre..och i år är dom tillbaks??

bahrt - Ej medlem längre2010-05-05 17:08

faktiskt, Sluta klanka ner på dif!

så bra som dom ligger nu har dom ju inte varit i närheten av på länge!

Miss_jk2010-05-05 18:20

Härligt att se att skadedjuren i solna har humorn i behåll.

Hammarby, här kommer gnaget.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?