Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 871 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2010-11-18 20:26 | |
![]() | Jag har en vän som tycker väldigt mycket om sina ögon. När hon lagt på mascara tar hon fram en ganska stor nål för att separera ögonfransarna. Jag blir alltid lite nervös när hon gör det, vill inte göra nåt som gör att hon hoppar till. Man gör sina val. Hon tycker uppenbarligen att det är värt att riskera synen för separerade ögonfransar. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:30 | |
![]() | Jag kan köpa att en person som redan är snygg och justerar sitt utseende genom minimala ingrepp för att kunna jobba som modell eller skådespelerska, faktiskt inte är missnöjd alls utan gör det för karriären. Om man är nöjd med sig själv som helhet och ändå tycker att vissa delar måste ändras för att man själv ska vara nöjd, kan man inte vara helt nöjd med dessa delar. De som påstår att alla som opererar sig mår jättedåligt och hatar sig själva är fel ute. Fast missnöje måste finnas med i bilden om du inte opererar dig av andra skäl än att du ska bli nöjd med resultatet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:33 | |
![]() | Om det enbart är en lustfylld upplevelse som vanlig shopping med enda skillnaden att man köper nya delar till kroppen, så okej. Dock tror jag de flesta normala skulle reflektera över riskerna och att man inte kan få tillbaka sitt ursprungliga utseende så lätt. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:42 | |
![]() | Men så är det ju med tatueringar och piercing också, vilket folk har pysslat med sen stenåldern. Tänk en benknota genom näsan eller ett fräckt utskuret mönster i ansiktet för att vara mer hotfull mot ovänner. | |
| Satyra | 2010-11-18 20:52 | |
![]() | __1__ - "Är det inte lite naivt att man tro att man kan göra något åt idealbilden." Jag tycker att det är feghet, slöhet, brist på ansvar att ta så lätt på den sk. utvecklingen som många verkar göra. Inte ATT operera sig, så ingen missförstod mig där nu, tack. Jag är INTE ute efter att pekpinna individer som väljer att ta till kirurgkniven, det är inte det som är problemet för mig! Men att rycka på axlarna åt fenomenet och göra löjliga liknelser med radikalfeminism för att släta över allvaret ... det är så ansvarslöst att jag blir beklämd, helt klart! ----------------- Vidare ... att jämföra plastikkirurgi med hårfärgning, noppning av ögonbryn, målandet av fransar/naglar etc. är totalt urfånigt i mitt tycke. Förstår man inte skillnaden ändå så får det väl vara så. Jag har ingen lust att sitta och förklara något så - för mig - självklart. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:52 | |
![]() | Ja, och de som tatuerar sig har bevisligen dålig impulskontroll. Annars hade de valt motiv med större omsorg istället för att bläddra i en pärm och låta fingret hamna på ramdom gnuggis ;) Tror inte jag sett en enda tatuering som varit genomtänkt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 20:54 | |
![]() | nu tycker jag att tatueringar är riktigt fult men en man med en tatoo han älskar inte sin kroppsdel då? i dont think so. jag tror att han gör den för att han tycker att det blir snyggt. kände jag mig hotad eller hade behov av att lalla ska ha samma ideal som jag skulle jag nog gå på press, självhat och offerlinjen iaf. han är så svag. tänk så dåligt han mått, stackarn. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:10 | |
![]() | ramsay, om man tar bort ett födelsemärke från kinden av kosmetiska skäl, älskar man det då? | |
| gnill | 2010-11-18 21:16 | |
![]() | ärligt talat så finns det en press t ex när det gäller rakning. Jag är rätt "ohårig", och rakade mig aldrig förr men nu rakar alla sig och plötsligt blir jag "hårig" i kontrast. Kunde ju önska att jag stod över det men jag blir påverkad. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:18 | |
![]() | nej du hatar det, kinden det sitter på och ditt ansikte. du saknar impulskontroll och pressen från samhället får dig att må så dåligt att du inte står ut med dig själv? eller, du älskar kanske din kind och ditt ansikte. kanske tycker du att märket är rätt sött och eget men tycker att du skulle vara än vackarare utan. du funderar och tar sen bort det. för att du kan och vill. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:25 | |
![]() | Ramsay om man får för sig att genomgå ett stort, riskfyllt kirurgiskt ingrepp för att ändra något man redan är väldigt nöjd med och inte har någon annan motivering än att man kan och vill, misstänker jag att man har lite sämre impulskontroll än andra :) Vad betyder "för att man kan"? Att man hade pengarna eller att det är gratis? Hoppa ned för ett stup gratis, för att du kan? Varför inte bara motivera det med att man kom fram till att det skulle bli bättre med ett ingrepp? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:31 | |
![]() | för att man kan betyder att det inte finns ngt eg behov utan en möjlighet. som att man sminkar sig. för att man kan (möjligheten- det finns smink, man har råd etc) och för att man vill. | |
| apbur | 2010-11-18 21:36 | |
![]() | Varför kan man inte säga att man sminkar sig för att man ska se bättre ut? Det är ju närmare sanningen än att säga att man gör det för att man kan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:38 | |
![]() | det kan man väl. precis som man väljer att ta bort märket för att man tycker att man ser bättre ut. det är det här med att inte stå ut, hata sig och känna press jag vänder mig mot. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:38 | |
![]() | Jag har inga problem att motivera varför jag sminkar mig. För att jag vill och kan duger inte. Jag gör inte allt jag kan och jag vill inte vad som helst. Det intressanta är ju varför jag vill. Om jag sminkar mig enbart för att jag kan och vill och har råd (!) verkar det som om mitt motiv snarast är att visa grannen att jag minsann har tid, engagemang och pengar :) Jag sminkar mig för att framhäva, dölja eller komplettera min klädstil/look. Finns inget smink jag hade valt att bära permanent förutom mörkare ögonfransar. Jag kan tänka mig att permanentfärga dem. Eftersom jag inte är helt nöjd med den färg de är nu. Det är motiveringen: Inte helt nöjd med färgen. Gillar mina långa fransar, en av mina bästa tillgångar. Dock kan jag inte få det till att jag färgar permanent dem bara för att... Hade ju varit korkat om det inte blev en förbättring (nu försvinner färgen men det behöver vi inte låtsas om). | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 21:39 | |
![]() | Okej, ramsay. Då pratar du med fel person för jag har redan nämnt att jag tycker man är fel ute om man tror att alla som opererar sig hatar sig själva etc :) | |
| Satyra | 2010-11-18 21:51 | |
![]() | Hata sig, är väl lite väl starkt uttryckt men ... av de människor jag personligen känner som har plastikopererat sig (och det är en hel del!) så har samtliga sagt att de gjort det för att de inte stått ut med hur de sett ut. Att det på olika vis fått dem att känna sig begränsade i sin lust/förmåga att leva/göra/vara som de vill. Flertalet av dem har dessutom inte ens haft de pengar som krävts, utan tagit lån för att kunna genomföra operationerna. Din lilla rosenskimrande syn på företeelsen, ramsay, känner jag alltså inte igen från den verklighet jag har omkring mig. Det är väl möjligt att det finns några uttråkade lyxhustrur som resonerar som du, men jag tror inte det är det mest vanliga bland skönhetsopererade. Faktiskt. | |
| Gautama | 2010-11-18 22:01 | |
![]() | Satyra;.) | |
| Cassano | 2010-11-18 22:04 | |
![]() | Jag fördömer inte de som väljer att göra en plastikoperation, men för min egen del skulle jag aldrig kunna tänka mig det. Om jag någon dag känner att jag inte är nöjd med mitt utseende funderar jag i ställer på om det spelar någon roll hur jag ser ut. Enligt mig borde det inte det, så då bestämmer jag mig för att det är så och fortsätter att se ut som jag gör :) och nej...jag sminkar mig inte och jag klipper bara håret under tvång...(Det var ett par år sedan nu.) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-18 22:10 | |
![]() | det är precis vad jag tror, att det är fler som vill och kan än har din syn. förstår precis dina vänner dock. de tar till den ton ni har. och där får man tydligen syndernas förlåtelse om man lidit tillräckligt först. tagelskjortan luther och vänstern sitter vid samma bord. | |