Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 2jj | 2010-01-03 10:28 | |
![]() | Visst var det kul att Kjell Berqvist ligger på sängen och säger att han ALDRIG läser kvällstidningar. När han sedan fått sina knappar/ledtrådar av Herr Ranelid radar han upp dom på en Aftonbladet :D | |
| PowerYoga | 2010-01-03 10:46 | |
![]() | Håller med Maad Max 2010-01-03 03:32. Samtidigt tycker jag det är tragiskt att den lille mobbade pojken ger sig uttryck i honom. Han har tyvärr fastnat i sin sorg och ilska av att vara en slagpåse sedan barnsben och hans självkänsla är så litet trots att han har kämpat och kämpar för att få upprättelse och bekräftelse på att han duger. Alla oförrätter äter upp honom och då är det inte så lätt att vara storsint när det är det lilla barnet som reagerar i honom. Att Expressen sedan valde att göra Linda Skugge lika stor som Björn Ranelid är ju bara patetiskt, hur kan man jämföra en bloggare och krönikör med en Augustprisbelönad författare som har gett ut 29 verk?! | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-01-03 11:08 | |
![]() | Inte konstigt att Björn Ranelid blir påhoppad, med tanke på alla konstigheter han slänger ur sig! | |
| Satyra | 2010-01-03 11:34 | |
![]() | Säger det igen, efter att ha läst nytillkomna inlägg om att Ranelid borde behärskat sin upprättelselusta en smula, att nej, varför skulle han behövt göra det? Har full förståelse för att han - just för att han lagt band på sin sorg under så många år - en gång för alla vill markera med kraft! Nu kanske det är möjligt för honom ATT lägga plågorna mer bakom sig lite mer. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 11:45 | |
![]() | Ja, Satyra, så kan man ju förvisso se det. Låt oss hoppas att detta var ett slags bokslut för honom. | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 11:46 | |
![]() | Men jag tycker ändå att han skulle ha använt mer av sitt mustigt sinnrika språk när han "imaginärt knäckte deras ryggrader". :-) | |
| Satyra | 2010-01-03 12:04 | |
![]() | Äh, det var väl rätt skönt att se/höra att han är bara en kännande människa som oss andra - varken mer eller mindre. Måste nog vara ett slags ok också, att vara sådär verbal som han är. Just för att folk då förväntar sig att han alltid ska säga allt med mer finess än oss andra. ;-) | |
| blue_moon | 2010-01-03 12:05 | |
![]() | Håller med dig, Satyra. Denna uppgörelse var viktig för honom. NU kanske han kan lägga det svåra bakom sig. www.aftonbladet.se/n...62 98281.ab | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-03 12:08 | |
![]() | Javisst, jag har tänkt på det också. Han kan väl knappt gå till ICA utan att folk förväntar sig att han ska hålla en känslomättad monolog för kassörskan. Jag skulle ha drabbats av inre stress, men så är jag inte lika begåvad som Ranelid heller - och har således inte det oket på mina arma axlar. :-) | |
| Satyra | 2010-01-03 12:19 | |
![]() | blue_moon - ja, man får hoppas att det hjälper honom. I den artikel du länkar till säger bla Leif GW Persson såhär: _______ "– Det är rena tramset. Jag har jävlar inte kallat honom för neger. Däremot är han en falsk blondin och en kokett fan. Att han skulle ta livet av sig är fullkomligt befängt. Han är alldeles för förtjust i sig själv för att göra något sånt, säger han. " _____ Alltså ... hur jävla enkelspåriga får människor bli egentligen. Är en viss fåfänga och/eller ett till synes gott självförtroende/god verbal förmåga någon slags vaccin emot livsleda och äkta sorg? :-O Om folk tror att man kan avgöra människors inre liv och sorger på ett så enkelt vis som GW gör här så är det ju rent läskigt. :-/ Tänker igen att det nog är så att Ranelid inte tas på allvar i sina sorger, just därför att han verkar alltför stark och kaxig på ytan - och sådana kan man gott "stampa till" lite, så de inte går runt och tror att de ÄR något förmer än någon annan?!? ... Det är kanske, eller rent förmodligen nog så istället att han blivit hårdare/kaxigare på ytan JUST för att han bär dessa sorger med och inom sig. Det är ganska vanligt att väldigt sorgsna människor försvarar sig på det viset, inget märkvärdigt alls, om man kan se längre än näsan räcker på en människosjäl. | |
| Satyra | 2010-01-03 12:22 | |
![]() | Rob - ja hugaligen, det skulle jag också - drabbas av enorm inre stress av sådana förväntningar. Skulle ju vara lite kul att höra hur han pratar hemma till vardags. Fast jag tror faktiskt att det är ungefär som vi hör honom - om än i mindre skala. Han är nog väldigt "äkta". Det tror jag bestämt. | |
| Rullarjämt | 2010-01-03 15:10 | |
![]() | Häftig kille, Ranelid! | |
| callerina | 2010-01-03 15:31 | |
![]() | Du är så klok Satyra, du säger det jag tänker. Jag vill ge dig en kram för dina kloka ord. ;-)) | |
| Satyra | 2010-01-03 15:33 | |
![]() | Men åh, vad gulligt, tusen tack, callerina. :-) | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-03 16:24 | |
![]() | Har kollat programmet nu eftersom jag missade igår och jag blev väldigt berörd av det. Ranelind är en intressant person som fått stå ut med så mycket jävla skit och i synnerhet för sitt utseende som är helt orelevant att diskutera. Skitbra att han tryckte till Skugge! | |
| skogstorparn | 2010-01-03 17:05 | |
![]() | Ranelids eget låtsasspråk är onekligen underhållande!! | |
| meimse | 2010-01-03 17:38 | |
![]() | Heder åt Ranelid. Han vågade ge mobboffer en röst och mobbarna en varning. Det var starkt. | |
| eeistan | 2010-01-03 18:04 | |
![]() | Ranelid är bäst även om han gav sig på Bergman | |
| Satyra | 2010-01-03 18:08 | |
![]() | Det var väl ändå mest Kjell som "gav sig på" Bergman?. ;-) | |
| emve | 2010-01-03 18:14 | |
![]() | Ranelid växte i mina ögon igår! Modigt och rätt att trycka till mobbare! Journalister har otäckt mycket makt. Går inte att bemöta utan att verka misstänkt. Skönt gäng! | |