Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 229

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LisaLong2010-05-06 17:19
Antal inlägg: 2725

Dödsmetallörn...det vet du väl?? ordet "man" kan man tolka som ALLA...när man pratar om vad man tycker och tror på ska man använda sig av "jag"

LisaLong2010-05-06 17:20

Läderfejan fy vilka uttryck!!!! Skulle man tvångssterilisera människor som tror skulle det ju bara vara "i...ter" kvar som du på jorden

carlmartin - Ej medlem längre2010-05-06 17:24
Antal inlägg: 4590

läderfejan "jag för ett enmanskorståg mot dumheten i samhället. Följande personer borde tvångssteriliseras:

Människor som tror på:

Medier
horoskop
gud/gudar
alliansen
alternativmedicin"

vad tycker du om idrottare som använder sig av mental träning som t.ex visualisering för att förbättra sina resultat?

(jag ser det lite som bön)

LisaLong2010-05-06 17:25

va trött jag blir på folk här.....varför måste ni vara så nedsättande, småelaka och provocerande emot oss som tror??????

Dösmetallörn som jag skrev i ett annat inlägg förstår jag inte varför Terry skulle jobba utan lön..gör du det??????

Dyslekso2010-05-06 17:36
Antal inlägg: 8945

Jag tror inte Terry gör så stor skada på det hela taget, faktiskt. Kan faktiskt inte säga exakt vilken skada han skulle göra, förutom att eventuellt indirekt underminerar naturvetenskapens ställning i samhället. Det är nog bara ett fåtal människor som lägger ut mängder med pengar på såna här saker, och gjorde de inte det finns säkert risken att pengarna skulle gå till annat onödigt (lotto, banditspel m.m.).

Det finns nog betydligt värre medium. Här är det också en liveupplevelse, en social grej som är kul för många, och inte en jämrans Tarot-hotlinje för 19:90/min.

bj-olle2010-05-06 17:41
Antal inlägg: 3350

jag har läst om tråden flera gånger nu, helt underbart!
det är verkligen en tråd om folk som tror på spöken!

bj-olle2010-05-06 17:43

måste ju bidra med en länk jag med
www.youtube.com/watc...re =related

Dödmetalörn - Ej medlem längre2010-05-06 17:44
Antal inlägg: 262

Enligt Terry Evans AB jobbar han knappast gratis Lisa. Lite magstarkt att antyda att han gör det han gör av sin goda vilja, men jag kanske missförstått dig.

apbur2010-05-06 17:46
Antal inlägg: 9699

LisaLong, det är väl mer vad han utger sig för att kunna göra som är problemet.
Jag kan påstå att jag kan bygga hus och visst fan ska jag få betalt för jobbet. Jag lägger ju trots allt ner en massa energi på att försöka.

Bedragare är också förvärvsarbetare. Eller nåt.

LisaLong2010-05-06 17:54

ja du missförstod dig. Jag menar att du får väl lön för ditt jobb? Varför ska inte han få lön?

LisaLong2010-05-06 17:55

apbur ge dig nu....du tror inte på honom det är din åsikt. Men det framgår i dina inlägg som om du VET att han är en bedragare:

Och du vet tydligen inte hur mycket energi det går åt att jobba inom det mediala

LisaLong2010-05-06 17:57

en annan sak apbur...det finns även många fuskbyggare

apbur2010-05-06 18:26
Antal inlägg: 9699

Jag har sagt att det är sannolikt ja. Har du läst länken förresten? skepticreport.com/sr/?p=4 96

Tvålis - Ej medlem längre2010-05-06 18:33
Antal inlägg: 4429

Vi bor på samma jordklot men är universum ifrån varandra.

bj-olle2010-05-06 19:01

går lite långsamt i den här underbara tråden nu, tyker jag. jag bumpar med lite andeverksamhet

extra.listverse.com/...rc ism2.mp3

Mouche - Administratör2010-10-06 07:39
Antal inlägg: 24193

Bitte - Administratör2010-10-06 07:53
Antal inlägg: 24199

Detta med det övernaturliga är nått som jag ofta och mycket funderar på , och det utifrån egna upplevelser, både längre tillbaka i mitt liv men även vissa saker som sker nu .

Jag tror eller vet att det finns mer än vad vi tror att vi på olika plan få kontakt dels med de som gått före oss men att vi också kan upplevelser med personer som finns med oss i livet ännu,, tankar som stämmer , känslor och upplevelser hos den andra personen, och det trots att h*n befinner sig på ett så långt avstånd att det egentligen är omöjligt att veta vad som sker. ändå vet jag.

Bitte

le-lou2010-10-06 08:48
Antal inlägg: 17500

Om ni tror på medium som Terry Ewans, så borde han ha varit miljonär vid det här laget. James Randi (sv.wikipedia.org/wik...m es_Randi) har haft i gång sin tävling i jag vet inte hur många år nu, han startade tror jag på 70 talet och erbjöd en miljon dollar till den som kunde visa upp sina "sanna" förmågor . Ingen har klarat testet so far, den är fortfarande öppen. Här är det en av många som åkt dit, väldigt underhållande också för den delen i en tvshow han hade då :
www.youtube.com/watc...re =related

I det här klippet förklarar han hur "medium" jobbar. Alltså hur såna som Terry Ewans jobbar. Medium är inget annat än extremt goda människokännare.
www.youtube.com/watc...wy 4yB8cSwE

Mia W2010-10-06 09:03
Antal inlägg: 180

"Det okända" har varit på spökjakt i ett hus där mina släktingar bor. När programmet sändes så kände de inte igen sig. Medierna såg och hörde ingenting, men de hade kokat soppa på en spik och kom med felaktiga påståenden, blandade in helt ovidkommande fakta och gjorde halsbrytande antaganden utan att ens ha talat med de personer som de refererade till. Bluff och båg och tyvärr lättledda människor som låter sig lockas med i den stämning som uppstår.

le-lou2010-10-06 09:18
Antal inlägg: 17500

Hittade ett inlägg postat av en kille som jobbar som magiker yrkesmässigt inne på ett forum där det diskuteras Terry Evans bla där han påpekar vissa saker som är väl värt att tänka på. Det är magi! I dess rätta benämning :D

"Jag tycker att det är oerhört intressant att så många människor går på dessa bluffar. Jag jobbar själv som trollkarl och har många gånger använt samma tekniker som medium använder sig av. Precis som nämns i tidigare inlägg så använder Terry Evans cold reading men även hot reading. Faktum är att jag tycker att Terry Evans gör det ganska dåligt många gånger.

När ni ser ett bra trolleritrick, och då menar jag inte ett klassiskt korttrick utan något HELT galet som ni absolut inte kan begripa och som ni får den där nästan övernaturliga känslan av, vad tänker ni då? Jo, ni förstår att det är ett trick eftersom trollkarlen har det avtalet med oss. Men när ett mystiskt medium gör samma sak och använder i stort sett samma tekniker och andra effektiva tekniker, och hävdar att det är äkta...då köper folk det rakt av. För mig och andra som är insatta i teknikerna och inte köpt lögnerna som dessa medium sprider, är det tragiskt, förkastligt, och på gränsen till pinsamt.

Jag minns när Penn & Teller gjorde ett test. De bjöd in tre framgångsrika medium inför en troende publik. Ett medium var överlägset bäst. Han fick fantastiska träffar som fick folk att gråta...Det var bara det att detta medium aldrig någonsin tidigare jobbat som medium och hade bara en tid innan pluggat på cold reading. Han spöade de proffesionella med hästlängder och var riktigt duktig på det han gjorde.

Dags att vakna och sluta skänka pengar till folk utan moral, medkänsla för sörjande människor, och med ett behov av att höja sina egon till skyarna.

JA, precis som folk skriver här är det "spännande"...och det är just därför vi köper det. Eftersom vi har en otroligt stark längtan att tro och bevittna övernaturliga fenomen. Men de som köper det har NOLL insikt i vad de egentligen håller på med..."

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?