Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-11-01 11:04 | |
![]() | Jag tycker det är med konstigt om vi vore helt ensamna i universum. Jag kan inte fatta människor som hävdar det. Att vi små människor just i vårat solsystem och på väran planet skulle vara de enda i hela universum. Jag tror defenitivt att det finns liv på andra planeter i någon form. | |
| Gautama | 2010-11-01 11:07 | |
![]() | Fan jag skriver som en kratta med mitt nya tangentbord. " mer konstigt heter det" och "på våran planet" Får lära mig att läsa igenom innan jag postar:-) | |
| bj-olle | 2010-11-01 14:48 | |
![]() | mhm, mhm, mycket intressant... | |
| bj-olle | 2010-11-03 18:11 | |
![]() | man måste verkligen ta sig en funderare | |
| Palini | 2010-11-03 20:52 | |
![]() | "vår planet" heter det om man ska vara riktigt petnoga och inte använda talspråk. mvh /språkpålisen | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 21:18 | |
![]() | Hej på dig språkpålisen. mvh/språkpolisen ;) | |
| Palini | 2010-11-04 14:02 | |
![]() | Hussar... Det är ju inte utan att man blir väldigt nyfiken. "Normalt sett"? Hur många utomjordingar har du egentligen träffat IRL och hur många av dem har du slagit ihjäl? | |
| bj-olle | 2010-11-05 16:00 | |
![]() | ja, hur många? | |
| SkySpy_ | 2010-11-05 16:12 | |
![]() | Självklart finns det liv på andra planeter, utomjordingar. Frågan är om dom kommit hit på besök. chansen är väl ganska stor om man beaktar antalet tänkbara planeter i universum. Vi kanske redan har fått utomjordningar på besök i någon meteorit som kraschat här. Typ bakterier eller liknande. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-05 16:19 | |
![]() | Nej dom är inte här ännu. Dom lovade att slå en signal då :-) Skämt åsido... För allt vad vi vet så kan det vara vi som är utomjordingarna utan att vi vet det. Eller katterna.. Det är konstiga djur. Eller så är det några encelliga organismer som faktoskt vet om att dom är utomjordingar men inte kan kominucera det. Om det skulle vara så att det finns utomjordiskt liv på jordens yta kan jag tänka mig tre scenarion: 1. Vi kan inte uppfatta det. 2. Vi kan uppfatta det men inte skilja det från annat liv och det utomjordiska livet kan inte kommunicera det. 3. Varken vi eller det utomjordiska livet har någon som helst aning om att det är just utomjordiskt. Alla tankar på en slags konspiratorisk närvaro från yttre rymden går bort från mig. Hade jag klarat av att ta mig heeeeela den vägen så hade jag sett till att interagera när jag kom fram. Och så hade jag valt ett annat land att landa i en USA som ju döljer sånt här i parti och minut :-) | |
| SkySpy_ | 2010-11-05 16:28 | |
![]() | Hade jag varit utomjordning, vilktet jag skulle varit om jag landat på en annan planet. Så hade jag nog varit lite rädd för de gröna gubbarna där. Jag hade garanterat ringt och förvarnat dom innan för att få ett trevligare välkomnande med kaffe och dopp. Kanske en whiskey som avrundning tom. Sen kan vi börja diskutera universiella problem sinsemellan.. | |