Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
öhmöh - Ej medlem längre2011-08-23 10:27
Antal inlägg: 675

"Kvinnor gör inte på samma sätt utan är mer singulära."

Det där kan nog se ganska olika ut i olika sammanhang.
Trist flock-beteende förekommer absolut bland tjejer också.

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-23 10:33
Antal inlägg: 411

Visst har du till stora delar rätt öhmöh: män blir lättare tagna på allvar. Det beror just på det där att de stöttar varandra. Minns att det är MÄN som tar andra män på allvar.

Tycker också att du säger något viktigt när du påpekar att en översittarattityd inte alltid måste vara uttryckt i ord. Det finns så många outtalade sätt att visa till exempel nonchalans på. De kan ju också vara svårare att komma till rätta med. Sådana dumheter tror jag dock att man bäst bemöter genom att helt enkelt attackera och fråga: "Jag tycker att du visar en väldig nonchalans inför mig, du tar inte det jag säger på allvar. Varför beter du dig så illa?" Och så vidare. Alltid är det någon i omgivningen som vid en sådan attack börjar tänka efter: "Hon har ju faktiskt rätt, han gör ju faktiskt så"....och så kan den som blir utsatt få stöd.

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-23 10:36

"Trist flock-beteende förekommer absolut bland tjejer också."

Javisst - jag hoppas att du inte uppfattat att jag skrivit någonstans att det inte kan vara så. För det har jag nämligen inte gjort.

Det finns dock en viktig skillnad mellan män och kvinnor här:

Mäns flockbeteende riktar sig ofta mot kvinnor.

Kvinnors dito riktar sig mot andra kvinnor.

Tvålis - Ej medlem längre2011-08-23 10:40
Antal inlägg: 4429

Deli, jag tror att du har mycket rätt i att det är en förlegad och orealistisk syn att kvinnor bara skulle sitta hemma och amma. I tider av så knappa resurser så har nog alla bidragit med mesta möjliga input. Självklart har det varit finurligt för kvinnan att amma, det är svårt att tänka sig en lämpligare kost och bästa överlevnadsstrategi. Däremot så tror jag att kvinnan kanske fick stå för det kontinuerliga och långsiktiga.

Samla mat och leda flocken har nog varit naturligt, men kvinnan som resurs bör man ha varit extremt rädd om. Männen är mer möjliga att klara sig utan och därför bör dom ha varit mer utsatta för riskfyllda moment.

Evolution går så fruktansvärt långsamt ur människoperspektiv, så grund set-up en i kvinnligt och manligt (i den mån det finns) är nog oförändrad sedan dess.

Vi kanske ser en kvinna som åsiktsrädd i det enskilda samtalen (ur en manligt perspektiv kanske), men jag är övertygad om att kvinnor är extremt duktiga på långsiktig och varaktig förändring. Och det är kanske det som betyder något.

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 10:47
Antal inlägg: 3995

word

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-23 10:49

"Det finns dock en viktig skillnad mellan män och kvinnor här:

Mäns flockbeteende riktar sig ofta mot kvinnor.

Kvinnors dito riktar sig mot andra kvinnor."

Ja, så sant.

Och i det ligger också, att (där du skrev, att "Minns att det är MÄN som tar andra män på allvar") även kvinnor tar oftare männen på allvar, än vad de tar varandra.

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 11:16

Min man tar alldeles för lite på mig iaf

bahrt - Ej medlem längre2011-08-23 11:19
Antal inlägg: 375

Jag dumförklarar lika lätt en man som kvinna. Likaväl som jag kan ge cred till en man som kvinna, så förstår inte vart flockbeteendet kommer in?

Där emot är det så jä*la irriterande med tjejer som ska hävda sig bara för sakens skull, utan att ha nått att säga egentligen. Det upplever jag är ett tjejfenomen mer än att killar gör det iaf...

Och att männen var de som jagade förr i tiden är väl ganska självklart?

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-23 11:22

"Min man tar alldeles för lite på mig iaf"

En avancerad gissning är att du själv är man.

apbur2011-08-23 11:28
Antal inlägg: 9699

Män jagar i flock och attackerar kvinnor? Både män och kvinnor tar män på allvar. Både mäns och kvinnors flockbeteende riktar sig mot kvinnor?

Vilka stolpskott ni är. Att ni får ligga är ju ett under.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-08-23 11:33
Antal inlägg: 31064

Ha ha! Men hur vet du att de får det?

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 11:34

Ja det är sjukt.

:(

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-23 11:36

Ja, oj vad seriöst! Kanske ligga bra att tråden stängs?

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-23 11:42

Ahnad
promenad är - mig veterligen - tjej.

(inte lätt att veta i den här snurriga världen)

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-23 11:43
Antal inlägg: 915

Ligga bäst som ligga sist. Promenad är inte man iaf :p

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 11:43

Spelar ingen roll.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-23 11:44

apbur
Du är bara för sorlig figur ibland...
Vad felas dig?
Bli av med aggressionerna och tillkortakommanden i någon annanstans än här kanske?

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-08-23 11:47
Antal inlägg: 915

Inte är väl damerna igång och åsiktsförtrycker varandra?

promenad - Ej medlem längre2011-08-23 11:47

Jag gillar apan. Var snäll mot henne.
Resten är endast vahetere missförstånd.

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-23 11:49

Ett litet klarläggande till promenad: Hoppas att du inte tog det jag skrev om du nog kunde var man så allvarligt? Det skulle vara ett försök att skämta lite, apropå den vändning diskussionen hade tagit. Jag borde ha satt en smiiley - det är så fruktansvärt lätt att det blir missförstånd på nätet. Skoj skulle det vara i alla fall. Och det här med "oseriöst" riktade sig definitivt inte mot dig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?