Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| PinadColada | 2011-10-14 01:49 | |
![]() | Tycker ni är småaktiga med allt gnäll. Julholk själv betraktar sig som "slarvig". I själva verket skådar vi troligen en av landets bästa bidragsansökare, som leder ligan över på reseräkning angivna dygn i utlandet (Tyskland, Vitryssland mfl) i förhållande till de i landet faktiskt spenderade. Han är en självklar ledare för ett land med bokföring som passar - Grekland kanske? | |
| le-lou | 2011-10-14 07:35 | |
![]() | "Han borde Juholt sig till reglerna." Hahaha, det där var roligt ! | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-10-14 08:32 | |
![]() | What? | |
| pabster1 | 2011-10-14 08:48 | |
![]() | När det gäller lgh så är ansökan ifylld korrekt och 2 personer finns med på den bifogade hyresavin. viktor.tullgren.net/...92 077a.pdf viktor.tullgren.net/...92 079a.pdf Riksdagskansliet borde därför förklara i vad och på vilken summa och enligt vilken paragraf i reglerna DE har gjort fel. Se §45 www.riksdagen.se/upl...20 05_9.pdf När det gäller reseräkningar så borde han ha en sekreterare som sköter sådan skit. Men den stora mängd resor blir det nog fel ibland inget konstigt med det. Det intressanta i det hela är att hetsen kommer från AB som står till vänster. Smutskastande sossar som vill ta tillbaka förlorad makt. Se dagens artikel i SVD. Samtidigt sänker de hela sitt parti djupare vilket jag givetvis tycker är bra :-) Antingen är det jämtin med fler eller Håkan som snart är rökta. En ovanligt smutsig maktkamp för att vara i Sverige. Befintlig lön borde givetvis inkludera ersättning för bostad även för vårt politiker frälse. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-10-14 09:10 | |
![]() | Jag har raderat ett inlägg och vi är en medlem fattigare. Snusklänkar vill vi inte se här!!!! | |
| Offen | 2011-10-14 09:46 | |
![]() | Den som är ohederlig i smått är också ohederlig i stort. | |
| magnusito | 2011-10-14 09:51 | |
![]() | Pabster har verkligen en viktig poäng i sammanhanget. | |
| magnusito | 2011-10-14 09:51 | |
![]() | Pabster har verkligen en viktig poäng i sammanhanget. | |
| Moniqa4 | 2011-10-14 10:21 | |
![]() | Min dotter sa: Låt honom sitta kvar, så förlorar sossarna nästa val. Jag håller med. Låt en klantskalle sitta o styra socialdemokraterna, så slipper vi oroa oss över valet nästa gång. | |
| Minta | 2011-10-14 10:44 | |
![]() | Alla sådana inlägg är mycket barnsliga. Det påverkar förtroendet för politiker överhuvudtaget om sådana saker avslöjas gång på gång. Nu senast var det en centerpartist som kvitterat ut 7000 i månaden för en lägenhet han inte hade, han bode gratis i en riksdagslägenhet. I övrigt har han antagligen inte begått något kriminellt, men det är inte det som är poängen, det är en moralisk fråga om en politiker i synnerhet en socialdemokrat, utnyttjar regler som de flesta andra (främst deras väljare) inte är i närheten av utöver deras höga lön (144 000 i månaden). Det är lite konstigt att han när han bev partiledare sade att han inte bodde ihop med sin partner, de var kulbo när de i själva verket bott ihop i flera år. | |
| magnusito | 2011-10-14 10:53 | |
![]() | Moniqa du låter lika mogen som din lilla dotter. Pusst! | |
| bove | 2011-10-14 11:26 | |
![]() | Lite rekommenderad läsning om fallet: www.aftonbladet.se/k...37 80279.ab Utdrag: "I onsdags kom så till sist något som liknade nådastöten mot villebrådet Håkan Juholt. Medierna kunde berätta att det på riksdagens hemsida klart och tydligt står att läsa att reglerna ska ”tillämpas” på så vis att den som är sambo bara får kompensation för halva hyran. Sorti för fuskaren Juholt alltså? Nej, inte alls. Uppmärksamma bloggare kunde visa att Juholt utsatts för ännu en kupp. Internet archive wayback machine är en amerikansk sökmotor som regelbundet arkiverar kopior av hela webbsajter så att förändringar av innehållet kan spåras. Sajten sparade en kopia av Riksdagens webbsajt i juni, och där saknas fascinerande nog meningen om hyresbidrag vid samboende. Förklaringen visade sig vara att riksdagsförvaltningen klistrat in den textsnutten på hemsidan i måndags. Mitt under brinnande drev. Sedan ringde någon till pressen." Hoppas att historiens dom mot de som inte drar sig för att göra allt för att förstöra en människas rykte för egen vinnings skull blir lika kännbar som denna affär har blivit för Juholt. Men det kommer den ju såklart inte att bli. Efter att giljotinen har fallit bryr sig ingen om vad som var sant och inte. | |
| Matircus | 2011-10-14 11:31 | |
![]() | Jag vill ha Bodström som sosseledare men eftersom det inte kommer att hända så kvittar det vilken idiot de har som partiledare. | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-14 11:38 | |
![]() | 2011-10-14 11:26 En märklig soppa är det. Och om det där är sant, så är det rent skrämmande. | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-14 11:42 | |
![]() | Har sett en och annan ondgöra sig över Bodström, men har aldrig riktigt fattat vad han har gjort för ont? Jag tycker han verkar vara bra... | |
| Minta | 2011-10-14 12:24 | |
![]() | bove, om det är sant borde det ju komma fram mer i medierna, om de ändrat reglerna i efterhand är det ju öppet mål. | |
| bove | 2011-10-14 12:42 | |
![]() | Det tvivlar jag på. Eftersom snart sagt alla medier har varit högst delaktiga i all vidarerapportering kring fallet, utan en tillstymmelse till kritisk granskning av informationen som prånglas ut, så vore det ju att idiotförklara sig själv om man skulle börja vända nu, på grund av att man från början gjort ett undermåligt jobb. | |
| Minta | 2011-10-14 12:43 | |
![]() | Det måste väl finnas någon kritiskt granskande journalist. Inte minst de som står på hans sida. | |
| bove | 2011-10-14 12:59 | |
![]() | Självklart. Dan Josefsson exempelvis, som skrev artikeln som jag länkade till ovan. Men det spelar ju ingen roll så länge inte media i allmänhet börjar skriva om det, utan bara enstaka journalister. | |
| bove | 2011-10-14 12:59 | |
![]() | En annan som redan har idiotförklarat sig är Mariam Osman Sherifay, ledamot i Socialdemokraternas partistyrelse. Inte främst för att hon kräver Juholts avgång, utan för att det som fick henne att bestämma sig var bagatelluppgifterna om de inkorrekta reseräkningarna! Det skulle vara intressant att gå igenom varenda kvitto hon har lämnat in till partiet genom åren. Undrar om hon kommer tycka att det är rimligt att hon får lämna alla sina uppdrag när man hittar en felaktig datumuppgift för en bilresa nån gång för fyra år sedan. | |