Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 030

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bahrt - Ej medlem längre2012-02-02 17:46
Antal inlägg: 375

Det var en huligan-polis, Ofredar folk på matcher och anser sig ha rätt till det. Många poliser är maktgalna och översittare tyvärr.

bobo flux2012-02-02 17:47
Antal inlägg: 11371

äggsmet, det är väl helt irrelevant för frågeställningen?

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 17:48
Antal inlägg: 4315

Förstår hon inte att du är ointresserad är det hennes problem. Vidtala en vakt om hon inte ger sig/anmäl om du känner dig kränkt.
Att någon dansar utmanande i ens närhet kan säkert uppfattas som störande/stötande, men hamnar inte i samma kategori som regelrätt tafsande.

apbur2012-02-02 17:50
Antal inlägg: 9699

"Kladdande bör vara straffbart, vidhåller jag, inte bara socialt klandervärt (även om en örfil, käftsmäll eller arg pojkvän förmodligen är bättre än en anmälan i de flesta fall). Man kan däremot inte bortse från det faktum att det finns en gråzon där signaler kan tolkas fel. För att eliminera denna gråzon helt måste man förbjuda kladdande på krogen över huvud taget, med eller utan samtycke, vilket i och för sig kunde vara en god idé. Eller införa en lag som säger att det krävs åtminstone ett långt ögonkast innan det är okej att tafsa. Eller skriftligt samtycke (trist, men effektivt)."

Jag kan tyvärr inte ta ett sådant verklighetsfrämmande uttalande på allvar.
En gråzon kan inte regleras av en annan gråzon vilket diskvalificerar det långa ögonkastet. Då återstår skriftligt samtycke och då kan vi lika gärna stänga igen krogarna eftersom detta nog inte alls sammanfaller med majoritetens vilja utan blir att ta hänsyn till en minoritets intoleranta inställning.
Många vill ha sexuell uppskattning. Utan skriftligt samtycke.

Skblole2012-02-02 17:51
Antal inlägg: 922

"Att någon dansar utmanande i ens närhet kan säkert uppfattas som störande/stötande, men hamnar inte i samma kategori som regelrätt tafsande."

MEN vilken tur att det inte handlade om tafsande då utan ett batongslag på rumpan (där han för övrigt inte ens vidrörde hennes kropp). Dags att sluta dra irrelevanta paralleller för frågeställningen...

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 17:51

Personligen bryr jag mig inte ett skvatt om folk dansar utmanande, så länge de inte oanmält kör upp en hand i mitt skrev/grabbar tag i mitt ena bröst, alternativt gör bägge delarna på en och samma gång.
Personer som med vett och vilje rör vid min privata delar på ett uppenbart sätt är inte välkomna.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 17:52

Skblole: Diskussioner i forum utvecklas hela tiden och spretar åt fler än ett håll, det får du nog så lov att acceptera :)

bobo flux2012-02-02 17:52

Alltså är det "luften är fri" som gäller.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 17:53

Tja, på något annat sätt kan vi inte ha det, eller har du något bra förslag, Bobo?

bobo flux2012-02-02 17:58

Bugg? Foxtrot? Det var därför jag undrade tidigare i tråden varför man dansar utmanande överhuvudtaget.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 18:03

Foxtrot är mycket trevligt om man har lyckan att hitta en partner som är duktig på att föra och inte hemfaller åt kladdande i skydd av dansen.
Ovälkommet kladdande, alltså.
Det gäller ju att hitta en bra gräns även där. Själv drar jag mig tillbaka en smula om jag känner att min danspartner tycker att jag dansar för tätt. Man lär sig att känna av ganska bra om man dansar mycket.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 18:05

Jag trodde du menade disko i första hand när du pratade om åmande dans och juckande höfter.
Jag har faktiskt inte stött på så många såna när jag dansat foxtrot.
Det har dock hänt vid ett fåtal gånger och en gång var jag tvungen att bitchslappa en man som helt enkelt vägrade släppa mig.
Hans polare fann det roligare än både han och jag.
Men det händer iaf inte mig så ofta att jag blivit avskräckt från att dansa.

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-02 18:05
Antal inlägg: 285

Palnatoke
Du har faktiskt många poäng i det du skriver och det finns säkert också bimbos som skickar ut dubbla signaler (trist med sånt. bimbos, som sagt), men samtidigt så kan man väl inte komma ifrån att för er egen skull så kanske det är bättre att ni i vilket fall frågar en gång för mycket än en gång för lite. Typ, så.
Och gör nu inte parodi av det här, för visst måste det väl gå att ställa "de där kontrollfrågorna" på ett så finurligt sätt så att man inte framstår som fånig. Eller? Öva på det kanske?
Och precis som du själv skriver, så är misstolkningar ändå ovanliga. OM man har ens något sånär normala hjärnceller.
Jag vill fortfarande hävda att det vanliga är att det är rena puckon som misstolkar.

Skblole2012-02-02 18:09
Antal inlägg: 922

"Det gäller ju att hitta en bra gräns även där. Själv drar jag mig tillbaka en smula om jag känner att min danspartner tycker att jag dansar för tätt."

Precis så här bör man resonera. Men om man läser tråden i övrigt skulle din danspartner istället ha polisanmält dig för sexuellt ofredande för att du eventuellt gick över en gräns som ingen riktigt kan definiera var den går.

Pottränad - Ej medlem längre2012-02-02 18:11

Vart i tråden har du läst det?

Gautama2012-02-02 18:19
Antal inlägg: 6854

Men herregud nu har tråden verkligen spårat ur.
Trodde i min enfald att tråden inte skulle fylla någon funktion alls, trodde alla tyckte det var självklart att en polis inte ska slå någon alls i ändan med sin batong och kalla en kvinnan för lilla gumman. Men ack så fel man hade.
Det är väl rätt så självklart att det är en mansgrispolis som gått över gränsen och utnyttjat sin makt.

För övrigt som någon föreslog att man kan ge dem en örfil, det hjälper inte alltid, jag gjorde det en gång till en kille som tafsade mig på brösten. Han slog tillbaka så det dundrade om det, det var ingen angenäm upplevelse.

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-02 18:19
Antal inlägg: 285

bobo flux 2012-02-02 17:47
"äggsmet, det är väl helt irrelevant för frågeställningen?"

Nja, beror på.
Om man gillar att dividera om rena hypoteser, så är det väl helt ok då. Själv gillar jag att diskutera mer verklighetsanknutna frågor.

gnill2012-02-02 18:22
Antal inlägg: 1942

Alla typer av gränsdragningar har alltid ett luddigt område. Vissa tycks hävda att därför ska det inte finnas gränsdragning alls. Jag förstår inte hur de tillfällen jag pratar om (oftast inte på krogen) kan handla om att man inte kan tolka signaler (typ jag sitter på t banan och känner en hand från personen bredvid tryckas in under min rumpa och upp i mitt skrev). Men det kan vara på krogen också, typ jag går till baren för att köpa en öl, en kille jag aldrig sett, aldrig bytt ett ögonkast med klämmer hårt om mina båda bröst och säger "öhhh schyssta rattar", eller jag jobbar som hotellstäderska (många år sen nu, men det hände) och står böjd över en säng för att bädda den, en man i personalen (städchefen) kommer in drar upp min kjol och trycker sitt kön emot mig. Vad fanken kan de ha feltolkat, mer än det faktum att eftersom jag är kvinna är det "tillåtet" för dem att bete sig så?

recidivfara - Ej medlem längre2012-02-02 19:25
Antal inlägg: 2385

lucky girl!

det är svårt att träffa ickeragnarfierade män nu för tiden.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-02-02 19:44
Antal inlägg: 31064

Ha ha! Jag tänkte skriva nåt liknande. Såklart. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?