Spelrum
| Giraffen | 63 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 4 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 97 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2014-07-06 12:33 | |
![]() | Eller hur fulsnack... | |
| Ceckes1 | 2014-07-06 12:54 | |
![]() | Det var en kvinnlig arbetskamrat till mig som kommit på att män är efterblivna. Jag håller faktiskt med. Det är inte bara negativt även om det låter så. Eller så kan vi kalla dom "vuxna pojkar" som en skrev i början här inne. En manlig fd arbetskamrat och jag diskutterade också män och fast att han var man själv så ville han påstå att män är som hundar... Och jag håller med även där. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:04 | |
![]() | Generellt sett är kvinnor singlar längre än män efter ett uppbrott. Det finns väl flera anledningar till det, men en kanske är att kvinnor behöver längre tid för att återhämta sig... | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:24 | |
![]() | Eller för att glömma och således våga chansa igen...? | |
| Gunilla _ | 2014-07-06 13:34 | |
![]() | Eller för att vila upp sig..? ;) | |
| Yolis | 2014-07-06 13:35 | |
![]() | Jag tycker att mycket som skrivs om män här är kränkande. Visst, det finns statistik som bekräftar en del fördomar om män, t ex att män begår fler våldsbrott. Men man bör se det som en konsekvens av ett ojämställt samhälle, där olika (oskrivna) regler och normer gäller för män och kvinnor. Det är inte så konstruktivt att säga att män är si och så, utan något slags analys. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:39 | |
![]() | Nä, men underhållande. Någon man som känner sig kränkt här? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:44 | |
![]() | En del saker kan nog uppfattas som kränkande, men det finns u en tråd som handlar om kvinnor och vissa saker där är kränkande så det jämnar nog ut sig i slutändan. Dessutom behöver man inte ta det på blodigt allvar. Det mesta är nog skrivet med glimten i ögat. De flesta kvinnor gillar ju ändå män. :-) | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:44 | |
![]() | Nix | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:45 | |
![]() | Ingen känner sig kränkt | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-07-06 13:47 | |
![]() | Man kan generellt gilla någon men ändå hitta saker som är underhållande med den personen. Det hör väl lite till att män och kvinnor generellt driver lite med varandras egenheter? Alltså inget att ta speciellt allvarligt på här, särskilt som ingen säger någon som kan härledas till en specifik medlem. | |
| kryddeluntan | 2014-07-06 15:21 | |
![]() | Lite humor har väl aldrig skadat. Den här tråden har gett många goda skratt, om man inte tar allt på blodigt allvar. | |
| fulsnack | 2014-07-06 18:15 | |
![]() | Först: Skilj på att kränka och förolämpa! Sedan: Det skrivs väldigt oschyssta saker och fördomar om män i den här tråden. Allt är förmodligen inte helt och hållet ogrundade uppfattningar, men mycket känns som skitsnack. För det är tydligen mer okej att kasta skit på män än kvinnor. Då kommer man inte undan lika lätt. Ganska orättvist. Sist: Jag har aldrig varit tillsammans med, dejtat, varit vän med eller ens mött en man som varit mer svin än någon annan kvinna jag känner. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-07-06 18:17 | |
![]() | Men återigen; är det någon man som känner sig förolämpad? Jag personligen hade inte känt mig förolämpad/kränkt/rörd i ryggen om det raljerades i lika allmänna termer om kvinnor. | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-07-06 18:24 | |
![]() | Enligt kvinnotråden är kvinnor bl.a. långsinta, babbliga, otydliga och snackar skit om varandra. Det är dessutom främst kvinnor som har skrivit den typen av saker. På vilket sätt skiljer det sig från vad som skrivs i den här tråden och vari ligger orättvisan? | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2014-07-06 18:25 | |
![]() | Känner mig inte kränkt eller förolämpad. Bara road | |
| Moose72 - Ej medlem längre | 2014-07-06 18:26 | |
![]() | Det är detta som är så härligt med kvinnor... | |
| Kirrekatten | 2014-07-06 18:28 | |
![]() | En intelligent uppskattande blick från en man är alltid trevligt | |
| Gunilla _ | 2014-07-06 19:02 | |
![]() | Moose72; "Det är detta som är så härligt med kvinnor..." - hoppas du är ironisk, annars skulle jag säga att det är precis det som är problemet med oss... | |
| fulsnack | 2014-07-06 19:19 | |
![]() | Jag har inte skrivit något om att någon kanske känner sig förolämpad. Jag anmärkte på mönjelilja som använde ordet kränkt. Det är ett ord som används lite för lättvindigt. Om någon känner sig förolämpad? Tja, inte vet jag, men jag tycker absolut att män har ett oförtjänt rykte om sig att vara både det ena och det andra negativa. | |