Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ninnix49 | 2015-02-15 15:51 | |
![]() | Tjat leder sällan till tänkt resultat. Ingen kan tvinga någon att sluta röka. Det är den dagen man själv inser vad man håller på med som man slutar. Även om det då är försent. Det är samma sak som att försöka att få någon att ändra sina kostvanor på grund av övervikt. Det får också motsatt effekt. | |
volpe1964 - Ej medlem längre | 2015-02-15 15:52 | |
![]() | Nog normalt att man försöker få personer man tycker om att sluta röka, och tror att många rökare ändå uppskattar tanken. | |
kryddeluntan | 2015-02-15 16:00 | |
![]() | Visst uppskattar man att folk bryr sig också. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-02-15 16:04 | |
![]() | Jag håller med om det volpe, för vem skulle komma på tanken att uppmuntra någon att börja röka. Vem skulle kunna ge en cigg till ett barn och tända den? (och ändå ser man många gravida som står och blossar med magen i vädret) Klart man bryr sig och inte vill att någon ska förstöra sig själv medvetet! | |
erikholm | 2015-02-15 17:46 | |
![]() | ja | |
erikholm | 2015-02-15 17:46 | |
![]() | ja | |
dinodog | 2015-02-15 18:56 | |
![]() | En liten fundering. Ni som är rökare om ni kunde dra tiden tillbaka, skulle ni ha börjat att röka då när ni började en gång, eller skulle ni ha låtit bli. Jag önskar att jag kunde ha låtit bli att börja. Men är nu inne på mitt tionde år som rökfri. | |
Blasse | 2015-02-15 19:19 | |
![]() | finns ingen rökare som inte hade börjat om dom hade kunnat vrida tillbaka tiden | |
nyckelpigan_ | 2015-02-15 19:21 | |
![]() | Du uttalar dig så säkert när du ínte har en susning mz lzard --> Evor, i princip alla överviktiga skulle med glädje sluta vara överviktiga om de förmådde. De skulle gladeligen ta emot all hjälp från sjukvården för att uppnå viktnedgång. Ingen är fet för skojs skull. Alla som röker gör det för nöjes skull. Det är för mig en enorm skillnad. Nu skojar du allt! Själv ville jag sluta röka i många, många år innan jag lyckades sluta! Idag är jag rökfri, imorgon vet jag inte! Resonerar du likadant när det gäller alkohol o droger? Du har inte funderat på att inta en lite mer ödmjukare förhållning i livet med mer empati? | |
nyckelpigan_ | 2015-02-15 19:22 | |
![]() | Oj, tänkte inte på det.......... du kanske är ett troll lzard? Så måste det vara! Inte kan du verkligen mena vad du skriver :-) Dumt av mig gå i denna fälla! | |
mz_lzrd | 2015-02-15 19:24 | |
![]() | Är du säker på det blasse? Det är närmast en filosofisk fråga. Om vi bara vrider tillbaka tiden så hade vi varit exakt samma personer då som vi faktiskt var då, utan de erfarenheter som vi gjort sedan dess, och då skulle vi givetvis ha gjort precis just det som vi faktiskt gjorde. Men det är ju helt sinnessjukt tråkigt att tänka på frågan på det viset. | |
dinodog | 2015-02-15 22:05 | |
![]() | Jag vet ju varför jag började röka. Enbart för att vara häftig och cool. Nu tycker jag att man ser oerhört fånig ut, när man står och suger på en cigg. | |
125478 - Ej medlem längre | 2015-02-15 22:34 | |
![]() | Som en slags enmansskorsten, som både drar in skit och spyr ut det samma. Korkat är hur det ser ut. | |
BolaW | 2015-02-15 22:39 | |
![]() | Varför måste "nästan" alla rökare stanna ca. en 1/2 meter utanför dörrarna för att röka. Är det så svårt att gå några meter åt sidan så att vi icke rökare kan gå ut/in utan att få rök i oss. | |
omeganoll | 2015-02-16 00:37 | |
![]() | Är det inte bara därför dom knappt har något eget luktsinne kvar - dom känner ju inte att dom kontaminerar hela sin omgivning - bara vanilg tanklöshet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-02-16 10:17 | |
![]() | Folk får röka så mycket dom vill. Men dom som röker ska inte utsätta andra för sin rök | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-16 10:20 | |
![]() | De är desperata för nikotin. Gänget jag jobbade med förut tände ciggen i princip snubblande över tröskeln på väg ut genom dörren på kvällen då vi skulle gå hem. Jag är låsningsansvarig och fick låsa dörren i ett moln av rök från 5-6 personer som stannat trettio cm utanför dörren desperat sugandes på sina efterlängtade cigg. Tills jag tröttnade och sa till. Jag bad dem vänta tills jag larmat och vritid om nyckeln och hunnit gå. EN nyckel. De stirrade varje kväll tyst och hatiskt med svarta ögon på mig. Som om jag vore en bödel. Kunde höra snacket bakom ryggen d jag gick och de bildade klunga med sina cig. | |
mz_lzrd | 2015-02-16 12:37 | |
![]() | Alla rökare är inte identiska, lika lite som alla bilförare, hundägare, joggare eller anhängare av en viss trosinriktning är identiska. Jag vill bara påpeka det. Det blir mycket "rökare gör si och så, de tänker si och så, de är såna och såna" i den här tråden. Pöbelstämning, liksom. | |
Salka1 | 2015-02-16 12:41 | |
![]() | Ja, alla ickerökare verkar vara genompräktiga men är dom sympatiska? Som rökare bör jag väl dra alla ickerökare över en kam... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-02-16 14:26 | |
![]() | Klart inte alla rökare är likadana. Men man kan bara yttra sig om de man stött på. | |