Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ventuno | 2009-06-19 02:31 | |
![]() | inte för detta kommer låta kärleksfullt mot katter. .. Tycker katter är läskiga och jag vet inte varför. Litar inte på dom helt enkelt. Nu till mitt problem. Haren granne som bott i min lägenhet innan. Hon har en perser som ideligen vill in i min lägenhet. Den krafsar, skränar och slår på altandörrens hasp så det för ett ganska jobbigt väsen. Halv 2 på natten. Nu låter jag snart min boxer rycka in så den blir så rädd och skiter i det. för han gillar att skrämma katter =S | |
| Lilla Busan | 2009-06-19 03:26 | |
![]() | Ååå jag skall efter midsommar ÄNTLIGEN få komma o kolla in katterna hos en sphynx uppfödare... O om allt känns rätt oss imellan o givetvis med kattaskrället så blir jag ägd av en sphynx.... Har vart min dröm att köpa en sån katt i flera år men inte förräns nu är tiden inne.. Vidare har jag Caspher hemmavid, en gammal hederlig bonnakatt som är född här hos oss... han är inne på sitt snart elfte år o still going strong.. Hans mamma Mysan räddade jag livet på då jag tillsammans med min dåvarande var o kolla en gård till salu... Där hade bonden råkat tröska över mamman till kattungarna som då var dryga två veckor gamla o skulle avslivas.. Jag tog hem hela kullen, stödmatade o vart jourmamma o Mysan stannade hos oss tills den dagen hon nyfiket hoppade in i en grävlingbur o vart så tilltygad att vi avlivade henne.. Caspher är pigg o fräsch o vi hoppas få behålla honom många år till.. kram på er.. Ps,Ventuno.. har du snackat med ägarna till katten? Det är dem som skall se till att den håller sig där den hör hemma även om det kan vara svårt med en katt.. kram | |
| Lilla Busan | 2009-06-19 03:28 | |
![]() | Lady Zarah//// Om jordbruksnämden eller kommunen får in en anmälan på att du inte har nät på balkongen då du har katt så visst åker dem ut o kollar.. Finns folk som arbetar med sånt.. Så har man otur o har trista bitterfittor till grannar så kan det bli fortare än man tror.. Dock tror jag aldrig att det givit fängelsestraff hittills för sån försummelse men böter kanske är dryga dem med.. kram | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-19 11:25 | |
![]() | ventuno, ha en blomspruta redo vid altandörren. När katten kommer så spruta vatten på den. Den kommer garanterat att sluta efter ett par gånger. | |
| Rönnbybo | 2009-06-19 14:09 | |
![]() | Findus, en rödtigererad huskatt med vita tecken. | |
| bulladeg | 2009-06-19 14:45 | |
![]() | två cornish rex, 9 och 10 år, en tjock bondkatt 8 år. alla är kompisar och hänger helst ute vid fint väder. | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-19 14:57 | |
![]() | Ett lodjur med saxen kvar runt benet. Kan tyckas grymt, men jag sköter om såret dagligen och den får all mat den behöver. Nu i början är det mycket aga som gäller för att ta ut det vilda ur den och få den att se mig som herre. Inom kort räknar jag med att byta ut saxen mot vanlig fot/tass-boja. | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-06-19 15:32 | |
![]() | Jag vill också ha ett lodjur... | |
| _Vildvittra_ | 2009-06-20 14:02 | |
![]() | Här hemma har vi 2 devon rex, Castor & Pollux. De blir 5 år i sommar. Mina hulliganer, Castor borde heta Houdini istället, öppnar dörrar o skåpsluckor o lådor. Ibland när man kommer upp på morgonen kan man tro att det spökar, det kan stå öppet både högt o lågt. Vi har fått ta bort handtag här o var men det hör till =) Älskar våra små gremlins =) | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-11-23 17:30 | |
![]() | Nu behöver jag råd! Har en katt som är ett år snart och som från början var en hittekatt. Han är oftast inne på dagarna och ute på nätterna. Det har passat både honom och mej helt utmärkt eftersom jag får tid att kela med honom på dagarna och får sova på nätterna. Han är väldigt busig på nätterna annars och bara väntar på att jag ska gå upp och släppa ut honom. Men nu för tiden så är han ibland borta upp till tre dagar i sträck. Jag är tämligen säker på att han inte är ute. Han hatar regn och det är ofta värsta busvädret och han kommer ändå inte in? Jag går runt och kallar på honom men hittar honom inte. Nu till saken,,jag tror att det finns andra människor som tar in honom och tycker synd om honom. De ger honom mat och husrum för nån natt sådär. Jag gillar inte det för jag anser att han blir förvirrad av det var han hör hemma och det medför också en massa oro för mej. Har hört det här på omvägar av folk som sett honom utfodras av andra. Han är kastrerad och öronmärkt så det borde vara uppenbart att han har en ägare. Vad ska jag göra?? Blir snart galen på att oroa mej över honom när han inte dyker upp:-( Bor i ett större område så det är svårt att gå runt och informera om att han ägs av mej. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-11-23 17:49 | |
![]() | Det bästa du kan göra är att sätta upp lappar med en bild på katten och på lappen förklara att katten HAR ett hem och att andra inte får mata honom. Någon ytterligare förklaring behöver du inte ge. Låt folk i området tro att katten kanske har någon allergi eller annat, men du ska inte ljuga. Förklaringen är annars att katten mycket väl kan bli förvirrad och osäker på var "hemma" är. Värme, skydd och mat är "hemma". Får han det någon annanstans så kan det faktiskt räknas som stöld. Har du möjlighet så gör lite detektivarbete: Följ efter din katt! Se vart han går. Ha tålamod! Och lycka till. | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-11-23 17:56 | |
![]() | Tack snälla katalias för ditt svar. :-) Ska göra vad jag kan,,börjar irritera mej grovt på att folk tror att min katt inte får den vård han behöver. | |
| upan | 2009-11-23 18:05 | |
![]() | Har katten något halsband? Borde annars vara en enkel lösning om folk inte tror han hör hemma någonstans. Ett halsband med reflex om han gillar att ränna ute om nätterna. Skriv på halsbandet var han bor och att han gillar att vara ute om nätterna :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-23 18:08 | |
![]() | jag har även öronmärkt min katt!slipper man oroa sej över ifall h*n skulle lyckas tappa det då h*n är ute på sina strövartåg=) | |
| mizzery | 2009-11-23 18:32 | |
![]() | har åtta utekatter,4 maine cooner och 4 ladugårdskatter Sorryme1 sätt på ett halsband med texten "får ej matas!" el liknande,fungerade för mina förra grannar. Välj ett halsband med säkerhetsanordning ifall katten skulle fastna! | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-11-23 18:43 | |
![]() | Har haft halsband på honom men han lyckas slarva bort dom varje natt. Det blir dyrt i längden. Det var också det som jag tyckte var så bekvämt med att öronmärka honom att jag slapp det. Men jag kanske får ta till det knepet igen ändå:-) | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-01 18:46 | |
![]() | Nu har jag en fråga som jag gärna vill dela med er. Jag har en bondkatt på ett år som jag ger torrfoder och ibland blötfoder bara för lite omväxling skull. Men när jag pratar med vissa människor så tjatar dom om att man ska köpa speciellt foder till katten. Jag ger honom torrfoder från willys och han mår inte dåligt på något sätt vad jag kan se. Varför skulle det fodret vara dåligt och andra dyrare foder så himla mycket bättre? Jag äter själv mat som är willys egna märke och jag far inte illa av det. Är man bättre djurvän och ägare för att man ger dom dyr märkesmat eller vad handlar det om? Kan inte komma ihåg att detta resonemang kring djurens mat var så stor diskussion förr i tiden? Vad tycker ni här på beta? | |
| nystan1 | 2009-12-01 18:53 | |
![]() | Nu har jag ingen koll på just Willy's kattmat, men billigare foder brukar generellt ha sämre näringsinnehåll, mindre protein, och även mer salt har jag för mig. Det är alltså inte lika nyttigt för katten. Så tror jag. | |
| Public_Enemy - Ej medlem längre | 2009-12-01 18:58 | |
![]() | Det sa inte Sverker Olofsson något om när de testade kattmat i Plus på tv.. | |
| nystan1 | 2009-12-01 18:59 | |
![]() | Vad sa Sverker då? | |