Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bj-olle2010-06-29 13:26
Antal inlägg: 3350

kommer ni ihåg den här gamla ramsan,
"en fiende är en person vars historia man ännu inte hört"?

det ska bli spännande när hon har sommarpratat

proMiLLan2010-06-29 13:27
Antal inlägg: 2124

"må så vara men hon behöver vård för det."

vem e du å avgöra det?

SUPERDONNAN12010-06-29 13:31
Antal inlägg: 86

hon har varit medicinerad sedan tidig tonår och med den inside info jag vet så är det inte tillräckligt!

Örn-Björn - Ej medlem längre2010-06-29 13:34
Antal inlägg: 1086

sen behöver man ju nödvändigtvis inte vara en dålig människa för att man knaprat piller?

Hellre en småknäpp människa som har nåt att säga.. än en mycket duktig simmare som inte pratar om annat än vatten och kallsupar ;)

Sote2010-06-29 13:41
Antal inlägg: 3557

Örn-björn- :-D

le-lou2010-06-29 14:08
Antal inlägg: 17500

slånbär , är du säker på att du vill ha en egen tråd ihop med Minta och Electric? Diskussioner tenderar att ebba ut rätt kraftigt om alla tycker lika. Eller vill du bara "diskutera" med folk som tycker likadant som du?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:21
Antal inlägg: 2212

Slånbär nu missförstod du mig igen. Jag har redan lämnat den här debatten och har i föregångaren till denna tråd upplyst om min personliga tankegång och besvarat diverse frågor angående just denna. Att det i en ny tråd, efter nära 1000 inlägg tillkommer nya personer med nya infallsvinklar och frågeställningar är jobbigt. Jag rekommenderar att du går igenom tråden angående AÖ's sommarprat och sedan återkommer. Har du dock redan läst i den, så är du mer än måttligt trög är jag rädd med tanke på att svaren på dina frågor till mig redovisas där.

slånbär2010-06-29 14:23
Antal inlägg: 5539

le-lou-självklart inte!!!Det var ironi över en annan tyckare som inte tycker att det är värt ansträngningen att bemöta andras inlägg utan verkar tycka att man bara ska tycka som henne. Utan diskussion-typ klubb för inbördes beundran. Hade du följt tråden lite tidigare så hade du nog fattat detta.

slånbär2010-06-29 14:28

Nouba -Jag är på inget sätt trög och den här tråden skapades med lite andemeningen att den följde på AÖ tråden så att den har glidit in på det spåret är inget konstigt. Om jag inte har tolkat TS fel så var det liksom det han syftade på från början. Även du har skrivit om AÖ i den här tråden så då får du nog ta att du blir ifrågasatt även här. Orka bemöta det eller låt bli men skriv då inte angående andras åsikter heller. Ger man sig in i leken vet du.......Och du -att missförstå dig är inte så konstigt att man gör då du vid flera tillfällen skriver ganska luddigt och dubbelt utan att sedan förklara vad du menar när någon frågar.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:29

Slånbär: Och NEJ det skulle inte kunna hända mig, det skulle heller förmodligen inte kunna hända någon annan i denna tråd. Jag utgår ifrån att vi alla har respekt inför livet, och då inte endast sitt eget. Drop och överlagt mord är för övrigt vitt skilda begrepp.
Men tro för guds skull inte att alla är kapabla till att bli kallblodiga mördare, det ger en hemskt skev bild av människan och livet!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:31

Slånbär: Skriv då korta koncista frågor till mig, inte noveller. Jag har för övrigt inte lyckats hitta några frågor i dina inlägg utan endast motargument. Vilket för mig är självklart att du har eftersom vi inte delar åsikt. Det handlar väl mest om vad man själv väljer att lägga sin tyngd på.

slånbär2010-06-29 14:36

Nouba-vänta lite nu-hur vet du att det inte skulle kunna hända dig? Har du sån fullständig kontroll över tillvaron och vad folk omkring dig gör att du säkert kan säga det? Ok du har kanske inte körkort dådå men du kan på något annat sätt utan att mena det orsaka en olycka som resulterar i en annans död och det kan i olyckliga fall klassas som dråp. Självklart är det skillnad på dråp och mord men det var inte det jag syftade på utan den effekt en sådan händelse kan ha på en människas liv. Du tror väl inte att alla som sitter i fängelse eller är hemlösa någon gång bestämde sig för att nä nu ska ska jag ta tag i mitt liv och avsluta det för någon annan och samtidigt förstöra mitt eget och min familjs för alltid. Någonting hände naturligtvis någon gång som satte igång en kedja av händelser som säkert var delvis påverkbara.
Men du kanske lever i nån sorts skyddad verkstad utan någon som helst erfarenhet av livets baksida och då kan jag bara säga lycka till för även om du är perfekt så kan ditt liv korsas av någon som gör att det leder in på fel väg. Ingen människa är utan synd vetdu.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:40

Men nu talar vi om en specifik kvinna och inte mördare i stort.
Du skriver äldigt långa och innehållslösa inlägg slånbär, det blir extremt jobbigt att följa dig i en debatt varför jag väljer att avstå.

Jag lever inte i en skyddad verkstad, men hävdar att det krävs avsaknad, av vissa i sociala sammanhang betydliga, egenskaper för att mörda = sympati, empati samt allmän respekt inför livet. Med andra ord så är det helt enkelt något knas om man mördar andra människor.

slånbär2010-06-29 14:43

Jajamen visst är det knas när någon mördar men man hamnar inte där bara för att man bestämmer sig för att det verkar vara en bra karriär att satsa på. Inte många ialla fall. Men vägen till botten kan börja för vem som helst med ett enda ödestigert misstag tex att man brister i uppmärksamhet en sekund och tappar kontrollen över tex sin bil. Eller att du förlorar fotfästet pga en personlig tragedi som gör att du hamnar fel.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:47

Jo i det ena fallet har man redan överlagt med sig själv att ens egna behov är värda andra människors liv, man har alltså redan dragit slutsatsen att man är värd det.

I det andra fallet kommer du antagligen att spendera hela ditt jävla liv med att fråga dig hur fan du kunde vara så ouppmärksam och leva med skulden att ditt liv kostade en annans pga direkta omständigheter. Det är det första altenativet som är sjukt och i den kategorin AÖ faller in.

slånbär2010-06-29 14:47

Var det tillräckligt kort för att du skulle orka läsa det?
Vilken tur att det finns talböcker nuförtiden.......fast du kanske inte orkar höra på en historia heller. För många ord på en gång kanske?

Nä skämt å sido -visst skriver jag långa inlägg ibland och helst skulle jag väl hålla till i seriöst men där stängdes ju tråden om AÖ så då blev det ju den här som en spinoff istället. I seriöst utgår jag ifrån att man har förmågan att orka läsa mer än tre raded men här i snack får det väl vara ursäktat om man inte klarar det.

le-lou2010-06-29 14:48
Antal inlägg: 17500

Nouba skrev faktiskt inte att inte vem som helst skulle bli skyldig till en annans död.
Hon skrev:
"Men tro för guds skull inte att alla är kapabla till att bli kallblodiga mördare, det ger en hemskt skev bild av människan och livet!"

Stor skillnad.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 14:50

Slånbär: Det handlar inte om att du skriver långt. Det är innehållslöst och utdraget, antagligen är du rädd att bli missförstådd, men det blir tråkigt att läsa. Särskilt som man redan vid andra raden vet vart det barkar.

slånbär2010-06-29 14:59

Nouba -då låter jag dig vara hädanefter. Det finns gott om smarta människor här på Beta som inte har några problem att läsa mina eller andras lååånga och svåra inlägg. Jag har full förståelse för att det är jobbigt att läsa för vissa speciellt om man inte riktigt kan hänga med i tankegångarna. Så Nouba -RIP och tänk på att fallet är långt när man sitter på höga hästar. Fråga en uteliggare-men nä-det kan ju bli en lång och innehållslös historia från verkligheten.

slånbär2010-06-29 15:01

Le lou- hon skrev följande " Och NEJ det skulle inte kunna hända mig, det skulle heller förmodligen inte kunna hända någon annan i denna tråd. " Och detta påstående är ju helt befängt med tanke på att ingen har full kontroll över sitt liv eller andras.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?