Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2015-05-04 20:37 | |
![]() | S gick ju till val på att det var fel på allt, men de skulle inte ändra på någonting. Efter valet har det varit SM i brutna vallöften från S sida. Det verkar inte direkt vara så värst ideologiskt något av det. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:03 | |
![]() | Gnället på dom rödgröna har uppnått löjesväckande nivåer, allt dom gör är fel. Alliansens väljare gick över till SD, varför kan ju ni högerfolk fundera på. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:11 | |
![]() | Måns. Att S inte kan genomföra allt i enlighet med sin ideologi eftersom de inte fått eget majoritetsstöd av svenska folket. Det trodde jag att du förstod. Hur förhåller det sig med alliansen? Har alla 4 partier samma ideologi? Eller menar du att partierna som ingår i alliansen vänder kappan efter vinden? | |
Måns_E | 2015-05-04 21:29 | |
![]() | Nej de jämkar och är öppna med det. Dessutom så förde de precis den politik som de gick till val på när de sätt i regeringsställning. SD:s väljare kommer i lika hög grad från socialdemokraterna som från de borgliga partierna, så försök inte kleta på den typen "guilt by association"-argument Frasse. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:33 | |
![]() | måns. Nu blandar du äpplen och päron. Vi diskuterade ideologi. Om nu inte allianspartierna, var och ett för sig, har egna ideologier så kan de väl lika gärna bilda ett gemensamt parti? | |
Måns_E | 2015-05-04 21:39 | |
![]() | Nåja, om vi skall vara petiga så sänkte alliansen skatter och privatiserade exempelvis apoteket. Det är väl ideologiskt nog? S gick till val på att inte höja några skatter (vilket de så klart inte höll) och på att inte återförstatliga något som blivit privatiserat. Tvärtom så gick S själva i bräschen för statliga privatiseringar för 15-25 år sedan. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:39 | |
![]() | Vad är skillnaden på jämka och kompromissa? | |
Måns_E | 2015-05-04 21:41 | |
![]() | Men poängen är att du kan ju inte rösta ideologiskt på ett parti om de inte håller vad de lovar i valet. Då vet man rimligtvis inte vad man röstar på överhuvudtaget. Vilket jag i o f s misstänker är ett utmärkande drag för den som röstar på S. | |
Måns_E | 2015-05-04 21:42 | |
![]() | Den stora skillnaden är att man kommer överens om vilken politik man skall föra INNAN ett val, och FÖRMEDLAR det under VALRÖRELSEN. I min värld är det mycket mycket mer ärligt. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:43 | |
![]() | Varför säger du S och alliansen, är alliansen ett parti?Rödgröna och alliansen måste det väl heta? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:43 | |
![]() | måns. Nu frågar jag igen. Alliansen är det ett parti? Varför kohandlar de med sina ideologier? Varför går de inte till val var och en för sig? | |
kryddeluntan | 2015-05-04 21:45 | |
![]() | Det är nästan så att man tror att de har gjort det Nora1. Jag ser ingen större skillnad på dem efter att M- är det nya arbetarpartiet, C- driver inte en landsbygdspolitik, Fp- otydliga, KD- vart tog de kristna värderingarna vägen? Tyvärr visar de senaste mätningarna att SD vinner mark, trots interna stridigheter. | |
Måns_E | 2015-05-04 21:46 | |
![]() | Nej, de är inte ett parti, men alla vilar på någon form av socialliberal grund, som är mer liberal än vänsterblocket. Varför skall de gå till val för sig, när de istället kan få igenom sin politik tillsammans? Det har ju fungerat utmärkt under åtta år. Att socialdemokraterna tycker att det är dåligt är ju knappast ett gott skäl till att en allians är dålig. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:47 | |
![]() | Din misstanke är fel , man vet exakt vad man röstar på men man begriper att i dagens politiska läge att allt kanske inte går. | |
Måns_E | 2015-05-04 21:48 | |
![]() | Nåja, senaste valundersökningen visar att S har ett rekordlågt stöd också. Vilka väl en stor del har gått till SD. | |
Måns_E | 2015-05-04 21:50 | |
![]() | Om jag hade röstat på S så hade jag varit lite besviken. Jag menar, man vill väl att åtminstone något vallöfte skall infrias. Än så länge så har jag mest sett brutna löften och ett taffligt statsmannaskap. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:51 | |
![]() | Där måste jag tyvärr ge dig rätt :) | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:52 | |
![]() | Hann bli ett inlägg emellan. | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2015-05-04 21:54 | |
![]() | Om fyra år kommer min värdering inte efter ett halv år av kaos. | |
Mormodern49 | 2015-05-04 21:56 | |
![]() | Det är inte så lätt , när S ock MP regerar med alliansens budget att driva sina val löften ock få igenom dem | |