Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 20 385 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Obstinat- | 2012-02-04 13:48 | |
![]() | Oj. Jag har verkligen inte fått känslan av att SP har någon översittarattityd. | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-04 13:52 | |
![]() | Som på alla andra forum finns det von Oben-attityd även här. Ingen nämnd och ingen glömd. | |
shulten | 2012-02-04 14:00 | |
![]() | retar mig lite på att jag gillar översittare mer än onyanserade. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:01 | |
![]() | Nä, såna kan man ju inte respektera. | |
ektis - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:04 | |
![]() | tänk om man är både och då. onyanserad och översittlig. då är man riktigt jobbig. haha. | |
bobo flux | 2012-02-04 14:04 | |
![]() | Jag är osittlig och övernyanserad. | |
shulten | 2012-02-04 14:05 | |
![]() | Jag jobbar på saken ektis. =) | |
ektis - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:05 | |
![]() | retar mig på att jag undrar vad jag är. | |
Gautama | 2012-02-04 14:07 | |
![]() | Ja, jag är ju tydligen en person som gillar bråk och så har jag fått höra att mina åsikter grundar sig på okunskap. Så onyanserad är nog jag. | |
Injicera jul - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:26 | |
![]() | Folk från landet brukar vara det, inget att sörja över Guttan. | |
Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:29 | |
![]() | Vilket land, Norge?? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-02-04 14:38 | |
![]() | Hade jag varit en översittartyp hade jag passat på att sparka på dig de gånger du haft ett drev emot dig, Gautama. Istället har jag flera gånger försvarat dig när ingen annan gjort det. | |
Mindymoo | 2012-02-04 14:57 | |
![]() | OnT: retar mig på att kylskåpet surrar till högt ibland. Måste man dra fram och städa bakom då? | |
Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-04 15:00 | |
![]() | Jaha. Hej. | |
apbur | 2012-02-04 15:06 | |
![]() | Det är även stor skillnad på att inte acceptera någons åsikt och att raljera över någons sätt att framföra den på. Man blir heller inte dumförklarad om andra inte får möjlighet att dumförklara en. Alla är inte lika bra på att debattera. Är man inkonsekvens, kommer med irrelevanta inlägg och gör felaktiga tolkningar av saker och ting så kommer man få höra det. På ett mer eller mindre raljant vis beroende på hur envis man är. Problemet är att många är ovilliga att erkänna att det finns rätt och fel inom argumentations- och debatteknik. De avfärdar då det hela som att andra inte accepterar deras åsikter, bara är elaka och raljanta utan att förstå att det är de själva som gett sig in i ett spel utan att kunna spelreglerna och således gjort fel. Samma öppenhet råder inte alls inom exempelvis matematiken. Det är inte så att man kan hävda att det finns massa olika sätt att räkna på och att alla sätt är lika rätt. 1 är inte 1.36 trots att man blandar in massa känslor och hävdar att man blir sårad om någon raljerar över det påståendet. | |
Gautama | 2012-02-04 15:10 | |
![]() | Apbur när jag säger att jag är tveksam till att vaccinera min dotter och du säger att min tveksamhet beror på okunskap, då är det alltså jag som har missförstått vad du ville ha sagt med det, beroende på att du har ett annat språk än mig? Jag tror att du tycker att det är okunskap när man inte har kommit fram till samma åsikt som du. | |
apbur | 2012-02-04 15:16 | |
![]() | Guatama, när du säger att din tveksamhet grundar sig på den generella känslan att "man inte ska tillföra kroppen främmande ämnen för att det automatiskt är dåligt" så har du redan visat tydligt att din uppfattningen inte grundar sig på någon vidare kunskap. Att vara okunnig inom ett ämne är inte hela världen. Det finns många områden jag inte behärskar eller inte har stor kunskap kring. Nu brukar inte jag försöka hävda mig inom dessa områden eftersom jag är medveten om mina begränsningar. Jag hade inte heller blivit sårad om någon hävdade att jag saknade kunskap inom området eftersom det förmodligen hade varit helt sant. Alla är inte lika bra på allt och alla är inte lika kunniga inom alla områden. Ska man gå runt och bli kränkt för det så kommer man få problem. | |
Gautama | 2012-02-04 15:22 | |
![]() | Men om jag läser på allt jag kan om vaccinet och jag fortfarande kommer fram till att inte vaccinera, beror det då också på okunnighet? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-04 15:22 | |
![]() | Om man är så himla bra på att debattera borde man kunde styra diskussionen utan att ta till tillmälen. Eller? | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-04 15:24 | |
![]() | Att jämföra matematik och debattekniker är off track. Matematiken är statisk till skillnad från människors känslor och åsikter. Det är således ett högst irrelevant jämförande. | |