Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 586

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kajix2010-02-09 14:06
Antal inlägg: 7767

okej, utseendemässigt är jag tydligen tvilling. annars är jag jungfru. vad innebär det?

wildman2010-02-09 14:09
Antal inlägg: 3860

Undrar om jag inte tar fasta på intelligent ;-)
Då stämemr det :-) Jag tycker det här var en kul tråd, och jag tror inte dom flesta tror att du sitter inne med alla svar o du orakel Satyra ;-)

Satyra2010-02-09 14:13
Antal inlägg: 4561

kajix - Jungfrun har jag redan beskrivit grunddragsmässigt - bläddra bakåt! ;-)

wildman - Vill bara upprepa att det stod "Tvillingens ansikte är intelligent " - inte att tvillingen ÄR intelligent! hahaha ;-)

Och tack för det övriga du skrev! Skönt att höra! :-)

wildman2010-02-09 14:15

hmmm, undrar hur man definierar utseendet intelligent egentligen....

kajix2010-02-09 14:20
Antal inlägg: 7767

okej, nu har jag läst på om hur en jungfru är, och en del stämmer in bra. hur ska jag använda den informationen?

wildman2010-02-09 14:22

Vadå enerverande myskoxe ;-)

Satyra2010-02-09 14:23

kajix - Tss .. Du, använd fantasin och välj själv! ;-)

bobo flux2010-03-14 20:02
Antal inlägg: 11371

Är inte astrologi en pseudovetenskap?

Satyra2010-03-14 20:24

Oj, den här tråden blev ju stängd :-O och jag har inte för avsikt att fortsätta på den, eftersom jag helt tappade lusten till ämnet genom detta forum.

Antar att den måste råkat bli öppnad igen i och med kraschen för inte så länge sen?!?

Hur som helst - jag kommer inte skriva i den, men om andra vill kan de ju göra det, antar jag ...

bobo flux2010-03-14 20:27

Aha, jag hade gärna velat föra en nyktert kritisk diskussion kring astrologi. Nån annan som är på?

Satyra2010-03-14 20:35

bobo - Hade du varit i tråden INNAN den stängde skulle du sett att många är "på" vad gäller lusten att kritiskt diskutera ämnet. Just därför spårade den ur, eftersom MIN tanke med trådstarten var en helt annan. Har du tur så dyker samma personer upp här igen nu och så kan ni ägna er åt det hur mycket ni vill - dock utan min närvaro den här gången. ;-)

bobo flux2010-03-14 20:38

Jag får starta en egen tråd som är öppen för kritisk diskussion av astrologi då, eftersom det inte var syftet med din tråd.

Satyra2010-03-14 20:43

Mig gör det inget om du använder den här tråden till det - den har som sagt en gång blivit stängd så jag känner inte att den är "min" på det viset längre, att jag bryr mig om vad som händer här. ;-) Blev mest bara förvånad av att se den i bruk igen, därför tittade jag in.

bobo flux2010-03-14 21:09

Okej. Då kör jag på i den här tråden då. Jag har aldrig tagit till mig astrologernas resonemang. Det bygger enbart på spekulationer som ska ses i ljuset av att de stämmer. Skulle däremot en enda astrolog sätta upp en astrologisk premiss och istället göra allt för att visa att denna premiss inte stämmer, så skulle astrologin falla platt till marken.

Detta kommer dock inte hända, för varenda övertygad astrolog vet att ett sådant handlande skulle vara att underkänna sin egen övertygelse.

MrAtomic2012-07-17 21:21
Antal inlägg: 452

Ni är troligtvis inte födda i det stjärntecken ni tror in är i.

Stjärntecknet man får är det zodiaktecken som är närmast solen när man är född. Men den tiden på året som varje stjärntecknet skall tillhöras, gjordes för över 2000 år sedan. På grund av att jordaxeln flyttar sig långsamt under århundranden innebär det att ni inte är födda i det stjärntecken som ni tror ni är födda i. Jag är tex tvilling enligt horoskopet men egentligen är jag oxe. Förövrigt finns det mer än 12 stjärntecken i zodiaken av ngn anledning hör man aldrig om något annat stjärntecken, men så är det ju också astrologi.

Allt det här har också ett ursprung från en geocentrisk världsbild när man trodde att jorden var centrum i universum och allt roterade runt oss.

Sen kan man ju fråga sig vad som händer med det som är födda samma sekund. Har det samma livsöden?

Eller framförallt hur man kom fram till zodiakens olika teckens kraft, byggde man en enorm statistisk databas. Eller är det som i andra sådana här saker man bara hittade den mystiska påverkande kraften på något sätt.

De flesta tror ju inte på astrologi men tycker det är lite spännande och det hela är ju relativt oskyldigt på den nivån, det kan säkert vara bra att krydda livet med något mystiskt. Fast personligen tycker jag det är betydligt mer spännande att läsa om rymden istället. Plus att man blir mer intresserad av naturvetenskap istället för new age och det har man betydligt större nytta av.

Bara det att vi alla består av grundämnen som är skapade i döende stjärnor som kastar ut dem när supernovan inträffar är ju spännande och poetiskt nog (den värmen som behövs för att skapa grundämnen i fusion är mkt hög och kan bara göras i stjärnornas slutfaser och under supernovan).

Megaherz2012-07-17 22:30
Antal inlägg: 3304

Är skytt och det råkar dessutom passa bäst

gulle842012-07-18 18:29
Antal inlägg: 454

Jag är våg och det passar in på mig så bra :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?