Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 254 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-02-25 14:32 | |
![]() | Du får gärna tycka att programet är smaklöst och uselt men säg det istället på en gång. Istället för att dra in vad man är för förälder och vad man har för kontakt med sina barn bara för att man väljer att titta på det. Det är fördömande att ha en klar bild av hur jag är som förälder bara för att jag ser på BB. Skulle inte falla mig in att ha en klar människosyn utifrån ett program som personen ifråga ser på. Du vet ju bara det om mig och inte ett dugg hur jag förgyller mitt övrig liv. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:34 | |
![]() | Bra skrivet... | |
| magnusito | 2011-02-25 14:35 | |
![]() | Nej men jag tycker inte att smaklöshet och gränslöshet (som programmet bygger på) hör ihop med föräldra-barn tv-tittande. Vi har olika inställning där. Jag vill erbjuda barnen kvalitet! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:38 | |
![]() | fortfarande har ingen sagt något om att just BARN borde kolla,men de i Gautamas ålder lixom,kom igen... men alltså,kvalitet!ok men då undrar jag vad du kollar på med dina barn?och låser du in tvn då du åker hemifrån då du inte kan ha koll på vad som de ser på? med tanke på allt som sänds på femtioelva kanaler 6 vad som är ren skit & väldigt skadligt för barn att se,så skulle jag nog vilja påstå att BB ligger bra i lä där! | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:39 | |
![]() | & ska det vara istället för en sexa | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:41 | |
![]() | Om du magnusito nu tycker det finns så mycket vettigare saker att lägga sin energi på än bb så förstår jag inte varför du lägger så mycket tid på en tråd som handlar om just bb? | |
| Gautama | 2011-02-25 14:41 | |
![]() | Som sagt innan så är mina barn inte barn längre. Är man vuxen ska man behandlas som vuxen också. Har en du en klar bild av de som läser skvallertidningar också? Eller varför inte kollar på djurprogram, operor, tävlingsprogram som på spåret osv. Säger det allt om människan vad de ser på tv och med vem de gör det? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:43 | |
![]() | Eftersom man inte kan skydda de sina från allt så måste man ju välja bland de som är mindre bra & det som är väldigt farligt,jag själv skulle dock inte fokuser på BB då...av allt som finns att kolla på. Men det är ju jag det :) | |
| magnusito | 2011-02-25 14:45 | |
![]() | Jag säger till dem vad jag tycker och uppmuntrar dem till att följa med på annat med lite större anspråk på meningsfullhet. Det är att ge sina barn något bra! Jag lägger energi på denna tråd för jag vill föra fram en åsikt i frågan! | |
| Gautama | 2011-02-25 14:48 | |
![]() | När min grabb var liten så fanns det ett program som hette Turtels på tv:n, det var gröna tecknade gubbar som slogs och skydda världen eller vad det nu var de skulle göra. Jag tyckte det var för våldsamt för min kille så han fick inte se det. Han fick inte heller sådana gubbar som såldes överallt och varenda unge hade. En dag såg jag honom sitta på golvet i sitt rum och leka turtels med sina gröna legobitar (den stora modellen). Den dagen gick jag och köpte gubbarna till honom. Jag visste att han leker det ändå och blir präglad av världen utanför honom som på förskolan. Vi kan inte överbeskydda barnen. De viktigaste är att prata och åter prata och förklara för dem om empati och livet i stort. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-25 14:50 | |
![]() | "Jag säger till dem vad jag tycker och uppmuntrar dem till att följa med på annat med lite större anspråk på meningsfullhet. Det är att ge sina barn något bra!" Hur gamla är dina barn och vad är det de följer med på som är så meningsfullt och vad har det med bigbrotherprogrammet att göra? | |
| Gautama | 2011-02-25 14:50 | |
![]() | "Jag säger till dem vad jag tycker och uppmuntrar dem till att följa med på annat med lite större anspråk på meningsfullhet. Det är att ge sina barn något bra!" Mern herregud magnusito och du tror inte jag gör det eller har gjort det till mina barn bara för att jag nu ser på BB med min dotter på 18 år? Du måste verkligen skoja om du har en sådan snäv bild av livet. | |
| magnusito | 2011-02-25 14:58 | |
![]() | Nej jag tycker inte att man ska överbeskydda dem. Men jag tar ställning mot vissa saker som jag uppfattar som exploaterande och dåligt skräp. Sedan tittar de säkert, men jag tror att det har betydelse att de vet vad jag tycker. Samtidigt tycker jag och de att det är kul att gå och se en bra film tillsammans och redan från det att de var små gick vi mycket på teater, tittade rätt lite på tv och gjorde vi det så var det saker som vi valde, inte bara att tv:n gick timme ut och timme in. Vi har alltid diskuterat vad saker och ting står för och vad de betyder. Vad hadnlar det om när unga killar och tjejer ska stylas som possstjärnor och knulla och supa i tv. Vad säger det om vårt samhälle och vad gör det med unga människor. Vad finns det för alternativ och vad kan man göra. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 15:00 | |
![]() | så du tycker de som är med i bb är stylade som porrstjärnor?hahaha de märks du inte kollar;) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 15:01 | |
![]() | om vi ska vara "sånna"då efterlyser jag lite styling snarare,i år!vad de i alla fall gäller en del,men vi ser alla ut som vi vill! och sedan gör inte jag den kopplingen att om någon blir fixad,att de är i syftet att det ska knullas de gör ostylade med! | |
| Gautama | 2011-02-25 15:04 | |
![]() | Du har gjort som många av oss andra föräldrar också har gjort magnusito. Det du beskriver har jag också gjort med mina barn. Vi har alltid pratat mycket i min familj, spelat spel, rest och allt det som du pratar om. Min son spelade länge och väl teater, jag är tillsammans med en skådespelare. Men vad har allt detta med att man tittar på ett skräpprogram som BB är? Det är ett program inte hela livet! Att prata med barnen om yta och ytlighet är något som jag också har gjort mycket, att man ska bli accepterad för den man är osv. Jag har ju för fasen en son som är homosexuell så visst har vi pratat om det mycket. Men för sjuttonde gången så kan man ändå roas av det simpla och ytliga i livet ibland utan att det går utför med människan. Det handlar om att se ett perspektiv på allt i livet. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-25 15:05 | |
![]() | Så bara för att man väljer att titta på bb så går man aldrig på teater eller ser en bra film. Det ena behöver inte utesluta det andra. Att vara öppensinnad är väl det bästa man kan ge sitt barn istället för att vara så snäv i sina åsikter att fördomar frodas. | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-25 15:09 | |
![]() | Bizzy: <3 | |
| Gautama | 2011-02-25 15:15 | |
![]() | Bizzy håller med! | |
| magnusito | 2011-02-25 15:18 | |
![]() | Har jag påstått något annat. Men det finns gränser och de är olika för olika människor, det är uppenbart. jag tillhör dem som inte bara löser allt som är konfliktfyllt med slutsatsen att alla bara får göra som de själva vill. Jag förbehåller mig rätten att uttrycka min åsikt. I det här fallet är det min avsky för detta vidriga tv-program och jag skulle önska att alla gjorde det, slutade att titta så att det inte finns något underlag för att producera skiten. Sedan kan man ta livet som man vill och göra roliga lättsamma saker, det är inte detsamma som att ställa upp på vad skit som helst. Kanske ett för avancerat resonameng här!? | |