Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 694

Forumkategorier

Användare Inlägg  
VonSchnygg - Ej medlem längre2011-11-24 08:04
Antal inlägg: 633

>>>> trovik
Okunskap är precis vad dina argument står för!! Dina beräkningar är grundade enbart ur din privatekonomiska synvinkel. Och eftersom jag förmodar att du hade läst mitt inlägg så får jag anta att du inte riktigt förstod innebörden. Där skrev jag ur ett vidare perspektiv. Men att tro att det är gynnsammare för samhället att bekosta alla nödvändigheter vi nu än må ha är oerhört naivt, och vore en samhällsekonomisk katastrof! Staten är ingen outtömlig guldgruva. Det är våra pengar, våra skattemedel. Och att lägga dom på mensskydd när man redan drar ner på sjukvården vore inte vidare klyftigt.

Jag förstår att du har det knapert ekonomiskt när du behöver räkna på vad plastkassarna du bär hem maten i kostar. Men du kanske kan trösta dig med att det finns någon som har tillverkat dessa kassar som kanske skulle ha varit arbetslös om du inte hade köpt dom.

Att du vill strunta i att använda hygienprodukter pga privatekonomiska skäl är ju din egen ensak. Men tro inte att vi som privatpersoner blir gynnade om staten skulle dela ut sånt "gratis". Dom pengarna det kostar skulle bara kasseras in på annat sätt, kanske genom skattehöjning. Och då har du i alla fall fått betala....

VonSchnygg - Ej medlem längre2011-11-24 08:09

,,, Och delicious...

Jag vet att kvinnor rakar sig minst lika mycket som män. Men det hade inte något med sammanhanget att göra ;)

Megaherz2011-11-24 08:41
Antal inlägg: 3304

marmeladov22:

du verkar vara en lycklig själ som har väldigt lite mens. Toapapper?! Ska man springa på toa var 10e minut och byta? Och det som blivit blodigt blir sådär geggigt och kletar och luddar överallt?

Sen är det en stor kvalitetskillnad mellan billiga och dyra tamponger, just när det gäller luddandet..

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-24 11:01
Antal inlägg: 560

Grymming: Im back ;)

Toapapper som mensskydd - skärp dig....
Menskopp - aldrig livet

Och alla ni som påstår sig veta att jag är för snål för att jag tycker det borde vara gratis....NEJ så är det inte!
Det handlar inte alls om snålhet.

Och sen ni som jämför med mat, läkarvård, glasögon osv....tycker ni verkligen det är samma sak??

Kul med så många rekationer på tråden, även fast det inte är speciellt många jag håller med ;)

VonSchnygg - Ej medlem längre2011-11-24 11:07

Jag tycker absolut inte att det är samma sak som glasögon, läkarvård, mat, mediciner m.m. m.m.... Det är mycket mer betydelselöst än så. Men playboydiiva. Vem tycker du ska betala för dina mensskydd?

kverulanten - Ej medlem längre2011-11-24 11:11
Antal inlägg: 1130

Hahaha, det här är fasen årets tråd! Jag har skrattat mig fördärvad :D

Furios2011-11-24 11:16
Antal inlägg: 253

Nej det borde inte vara gratis. Har säkert sagts tidigare i tråden men i det långa loppet jämnar det nog ut sig. Män äter och dricker i regel mer än kvinnor, rakning av skägg osv.

playboydiiva - Ej medlem längre2011-11-24 11:45
Antal inlägg: 560

kverulanten: Kul att den roat dig så pass :D

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 11:50
Antal inlägg: 51

Håller delvis med men det finns ju t.ex minipiller och p-stavar som gör att man inte har någon (eller väldigt lite) mens alls.
Så dom som stör sig så på utgifter på bindor mm kan väl börja använda det istället.
Och det är det ju samhället som tagit fram åt oss kvinnor.

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 11:52
Antal inlägg: 51

Btw ; Menskopp är faktist jättebra, fast det låter äckligt och verkar helt ohygieniskt. Det är det bästa mensskyddet som finns, PRÖVA INNAN NI UTTALAR ER!

kverulanten - Ej medlem längre2011-11-24 11:52
Antal inlägg: 1130

Jag misstänker att jag inte är den enda...

VonSchnygg - Ej medlem längre2011-11-24 12:01

lite synd att du inte svarar på vem som ska stå för dina mensskyddskostnader playboydiva :) Om du menar att staten ska dela ut dom "gratis" så är det vi skattebetalare som får stå för kostnaden i alla fall. Eller hur ska det hela finansieras? Vore spännande att höra din teori

falcon162011-11-24 12:43
Antal inlägg: 31

kanske kunde vara avdrgasgilla

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-24 12:46
Antal inlägg: 37631

bollibompa bollibompapa

Lillstölla2011-11-24 13:23
Antal inlägg: 23831

Att mensskydd skulle vara gratis tycker jag är komplett vansinne, finns ju bra mycket bättre saker mina skattepengar kan användas till!!

Cybertron2011-11-24 13:36
Antal inlägg: 254

oavsett vad man tycker bör man inte kontra med manligt bruk av rakdon. Trots att kvinnor i jämförelse med män har en blygsam ansiktsbehåring, rakar sig de flesta kvinnor också. Med tanke på att rosa rakhyvlar kostar ca 10 kronor mer än svarta vågar jag påstå att kvinnor åtminstone lägger samma summa per månad på rakhyvlar som män. Att män rakar sitt ansikte är inte heller ett nödvändigt ont. Detta kan illustreras genom en enkel frågeställning. Vem väcker mest reaktioner ute på stan: mannen som inte rakat ansiktet på en vecka eller kvinnan som inte använt mensskydd under en vecka då hon menstruerar?
Förvisso kan kvinnor lösa det månatliga problemet genom att äta minipiller/p-piller. Den enda risken hon då tar är att få en hjärnblödning, vilket känns som ett rimligt risktagande...tycker ni inte?

VonSchnygg - Ej medlem längre2011-11-24 14:17

Båda sakerna är väl hygienartiklar, oavsett om det är män ellerl kvinnor som använder dessa. Och det är väl upp till var och en om man vill köpa en rosa rakhyvel för 10kr mer, eller om man nöjer sig med en svart. Alltså, inte manligt eller kvinnligt det heller...

ankabarn2011-11-24 14:30
Antal inlägg: 174

Jag och min kille delar på kostnaden för preventinmedel. det är inte mer än rätt, sen att man ska ha gratis bindor/tamponger är bullshit. Sy dina egna om du inte vill betala. eller skit i att använd nått skydd så e det grattis.

le-lou2011-11-24 14:38
Antal inlägg: 17500

man behöver inte mensskydd om man inte vill. Det är ju en bekvämlighetsfråga.
Här, tvättbara bindor.www.minimundus.se/ bo...hygien.htm Även om jag själv hellre skulle bära en blomvas mellan benen än att tvätta spektaklet i maskinen.. Varsegod. Nu kan tråden stängas el är 123 spänn per år för mkt pengar det med? case solved.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-24 14:43
Antal inlägg: 11661

"le-lou 2011-11-24 14:38
Antal inlägg: 12949

man behöver inte mensskydd om man inte vill. Det är ju en bekvämlighetsfråga."

Que?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?