Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 19 475 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2012-12-15 23:12 | |
![]() | Spanjorerna i tjuren Ferdinand: Män med så hetsigt temperament att det ryker ur öronen på dem. Den typiskt spanska mustaschen och en väldigt metromacho matador: img.cdn.svenskafans....re view.jpg Dockan i tomteverkstaden: Docka med svart tygkropp, slank modell. Flätor och tofsar i håret. Lite kaxig och kavat: cdn02.nyheter24.se/9...to mte2.png Det första är alltså en rolig karikatyr på spanjorer. Det sista en nidbild av svarta slavar. Alltså, det kanske är självklart för er men jag undrar verkligen vilken jäkla logik ni använder er av. | |
Sharky68 | 2012-12-15 23:15 | |
![]() | Karikatyrer är ju roliga. Men vissa får ju inte avbildas... | |
apbur | 2012-12-15 23:15 | |
![]() | Ja, förlåt, hon säger mammy också. Men Yamma hävdar ju att själva dockans utseende är en nidbild av svarta. | |
Måns_E | 2012-12-15 23:19 | |
![]() | Det är ju inte första gången det klipps om i tomtens julverkstad. Förstår inte varför det skall bli sådana rabalder om det, Disney klipper ju ändå sitt material som de själva vill. Sen så får Micro och co tycker vad de vill om det. | |
Sharky68 | 2012-12-15 23:22 | |
![]() | Burapa, en spanskfödd polare till mig tyckte att Disney borde ta bort avsnittet med Ferdinand. Som en protest i följd av den svarta dockan togs bort. Ska man nu "löpa linan ut" så ta bort hela skiten helt enkelt så är alla nöjda o glada? Eller? Snövit o dvärgarna försvinner de också... Vad har vi kvar? Tror jag spyr på skiten snart.. kör ni era traditioner om ni ens har några! | |
bobo flux | 2012-12-15 23:22 | |
![]() | micro, skulle du anse att medelsvensken kränks om någon kommer och gör en film som driver med en spritosande midsommarfest i dalarna? | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:24 | |
![]() | Hur vore det om Walt Disney Company tröttnade på negativ kritik och drog in alla sändningar till Sverige. | |
ingson | 2012-12-15 23:24 | |
![]() | Ni som är upprörda får väl skriva till Walt Disney company, Burbank, Kalifornien och förklara precis vad ni anser ska vara med i de olika filmerna | |
bommarna | 2012-12-15 23:25 | |
![]() | Har ni sett att det är svarta gubbar på övergångsställen- kan vi ha kvar det? Snögubbar de är vita-kan vi fortsätta och göra dem? | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:25 | |
![]() | Jag tycker det är tillåtet för Disney att göra dessa bedömningar själva utifrån hur de bedömer att de uppfattas. Jag tycker inte det är svårt att förstå hur de tänker. Personligen hade jag hellre haft nidbilder av spanjorer (matadoren själv är en karikatyr av Walter Disney själv har jag fått för mig) om jag måste välja. Men det måste varken jag eller disney. de stiftar inte lagar. Den extrema konsekvens vissa försöker låtsas som måste uppfyllas är bara hittepå - valet står inte mellan att ha kvar negerslavsdockor och att förbjuda svarta skosulor. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:29 | |
![]() | Bobo flux: SD-medlemmar skulle säkert se det som hedrande att framställas dyngraka med blomsterkrans runt ... huvudet. Det går ändå inte att jämföra, för vita människor har varit den härskande klassen medan svarta och judar har haft (och har) betydligt mer komplicerade levnadsförhållanden. | |
micro113 | 2012-12-15 23:29 | |
![]() | bobo flux Varför skulle jag ha något emot det? Det är inte jag som förespråkar att man klipper bort material för att skona känsliga själar... Frågan riktas åt fel håll. | |
micro113 | 2012-12-15 23:31 | |
![]() | hundbiten Judar ser sig som det utvalda folket ... är du helt omedveten om det? Judar är ett förtryckar folk - är du helt omedveten om vad som pågår i Mellanöstern. Judar sitter på ganska så mycket makt i västvärlden, är du helt omedveten om det? | |
apbur | 2012-12-15 23:31 | |
![]() | Jag har inga problem med Disneys agerande. De får göra vad de vill. Det är den onyanserade, inkonsekventa lilla håbetekuislamsvarta-nerve n som retar mig. Och argumentation utifrån den som om det vore det mest självklara och som vissa, typ jag, saknar och därför inte förstår. | |
bobo flux | 2012-12-15 23:32 | |
![]() | hundbiten: min invändning här är enbart avgränsad till varför Ferdinand anses vara fördomsfull mot spanjorer. Jag tycker inte den är det. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:32 | |
![]() | Apbur. Spanjorerna ser inte likadana ut. Ser ingen koppling mer än mustaschen, om nu det skulle vara nidbilden. Dockor som säger mamma brukar föreställa flickor (människor) men det gör inte den här dockan enligt min mening. | |
micro113 | 2012-12-15 23:34 | |
![]() | syjo Vad föreställer den dockan då? | |
nyckelpigan_ | 2012-12-15 23:35 | |
![]() | Nu diskuteras det om Disneys film. Som jag uppfattat TS och det som får folk upprörda är inte bara disney utan detta med pepparkakor, avslutningar i skolan osv. Klart det blir reaktioner när man ruckar på traditioner. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-15 23:35 | |
![]() | jag vet inte, men jag tycker inte det är en docka, mer ett gosedjur. | |
apbur | 2012-12-15 23:36 | |
![]() | Nej, det ska föreställa en förtryckt slav. | |