Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 675

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cybertron2010-04-20 22:08
Antal inlägg: 254

krill_master, har du läst Bibeln? För det har jag, och helt ärligt, det står i princip samma sak där.

Cybertron2010-04-20 22:11

och by the way Krill_master, jag hackar inte på dig. jag frågar. I min värld så är det en ganska stor skillnad. Jag var faktiskt intresserad av att veta och i min bok så är en god diskussion när man frågar och får relevanta svar, väger argument emot varandra, etc.

Cybertron2010-04-20 22:15

och för att sen kommentera ditt inlägg på sid 16, det var ett (delvis) bra svar på min fråga

ingson2010-04-20 22:29
Antal inlägg: 4285

Låt oss för en stund lämna hetsjakten på en knasig religion (vilket är fullt legitimt, dock inte på dess individuella utövare) och istället koncentrera oss på själva moskebygget.

Det är på den/de som påstår något det anbekommer att göra det trovärdigt.

I detta fall att bygglovet skulle beviljats på felaktiga grunder, att det ligger fiffel, mygel och båg bakom, att det eventuellt finns hemligstämplat material,eventuellt att det finns skumma utländska finansiärer osv.

Hur har dom lyckats?
Uruselt om du frågar mig.

Binebone2010-04-20 22:35
Antal inlägg: 123

Röstar emot

SuperGreta2010-04-20 22:46
Antal inlägg: 216

Vadå pratar strunt? Om vad?
Det e la bara bra att du vet vart området e.. Många tyckare här inne har inte en aning om det.. ;)

TomasLeonard2010-04-20 23:14
Antal inlägg: 1563

Underhåll och nybyggnation av kyrkor betalas ju av kyrkoskatten vilken är frivillig.

Finns det en skatt för den muslimska kyrkan likväl som den svenska så att detta är betalt för den vägen?

krill_master - Ej medlem längre2010-04-21 09:44
Antal inlägg: 1576

Limpan. jo, jag kan förstå att det är en nidbild ur ditt perspektiv. men inte ur mitt för vi ser på denna religion på olika sätt. men jag förstår vad du menar, skillnaden är att du ser det mer på individnivå och jag hårddrar religionen som sådan.

Cybertron: ja jag har läst bibeln och jag håller med dig.
en lite parantes är dock att det ingenstans i islam nämns något om att älska din nästa etc. islam har en starkare ståndpunkt gentemot icke muslimer och därmed otrogna och deras värde samt öde.
men jag håller med dig på den punkten.

norrbottning2010-04-21 09:55
Antal inlägg: 14

Jag har inte läst helatråden så denna fråga har kanske redan varit på tapetern.

Men vem ligger bakom bygget av mosken? Är det Saudi-Arabiskastaten igen som ligger bakom?
Vad är deras syfte att bygga mosker egentligen? En diktatur!

cyberamanda2010-04-21 10:44
Antal inlägg: 8

krill_master: Och du har läst Koranen antar jag, när du gör sådana självsäkra uttalanden om hur islam inte är en ödmjuk religion osv?

Att det inte någonstans i ISLAM nämns något om att älska sin nästa? Hur uttrycker du dig? Att uttala sig så självsäkert om HELA islam är att ta sig vatten över huvudet, det förstår du nog med.
Man kan tolka Bibeln, Koranen, Karlsson på taket hur man vill men det betyder inte att alla kommer göra det.
Sen att ärligt erkänna att man "hårdrar en religion som sådan" borde ju vara ett första steg till att förstå att ens åsikter saknar djupare analys?

Om något har du ju inte anammat "älska din nästa" utan snarare "öga för öga"? Var är självinsikten?

Islam, kristendom vilken religion som helst i ortodox och extremistisk form är säkert en enorm "samhällsfara" men jag tror nog att så medvetet begränsade och xenofobiska tankegångar är otaliga gånger farligare.

Mindymoo2010-04-21 11:34
Antal inlägg: 1743

Orkar folk inte googla längre? Här fakta om moskén, finansieringen m m:

www.dagen.se/dagen/a...?i d=147580
www.islamologi.se/?p=387

Det är banne mig på tiden att muslimer får sin moské oavsett hur pengarna kommer in. Eftersom religionen är emot räntor kan de inte låna i bank.

jonte91n2010-04-28 20:36
Antal inlägg: 104

Har de byggnadslov så får de väl bygga mosken. Moskéer brukar vara väldigt vackra så gärna för mig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?