Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2013-12-11 20:19 | |
![]() | Gunilla_ - För MIG är det betydelsefullt att en sångare/sångerska ligger mestadels rätt i ton, även om det inte är det för dig. Och det är det oavsett om jag sen egentligen (utifrån min egen personliga smak) gillar tonen i rösten eller ej. Och/men jaja, visst ... Erik sjunger som en kratta, hehe. ;-) | |
| Gunilla _ | 2013-12-11 20:23 | |
![]() | Grejen är väl den att bara för att man ligger rätt i ton så behöver man inte vara en bra sångare/sångerska. Det är inte helt synonymt. Har man inget vidare scenspråk och inga nyanser (så som jag tycker att det stämmer in på bl.a Erik) så är ett säkert a oväsentligt. Men jag förstår att du inte ser det så Satyra. | |
| dinodog | 2013-12-11 20:39 | |
![]() | Jag spelar inga instrument. Men jag kan plocka ut melodier på piano plinkar lite här och där och så har jag melodin där bara Men kan inte spela med två händer eftersom jag inte kan några ackord. | |
| le-lou | 2013-12-11 20:47 | |
![]() | bara ett påpekande, man kan ju ligga rätt i ton och ändå ha en riktigt usel röst :) | |
| Satyra | 2013-12-11 22:36 | |
![]() | Har även jag skrivit ett antal gånger här i tråden att hög musikalitet inte automatiskt innebär att man har en röst som är njutbar. Men förmodligen skriver jag för långa inlägg, så att hälften blir oläst, haha. ;-) | |
| Sote | 2013-12-11 22:39 | |
![]() | Eller så fattar en del helt enkelt inte ;-) | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-11 22:53 | |
![]() | Men vem bryr sig? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-11 22:54 | |
![]() | Fan, kan ni inte bara ge upp? Oj va fint de kan sjunga! eller inte. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-11 22:55 | |
![]() | Du med pajashatten, står du för någon kvalitetssäkran? | |
| kryddeluntan | 2013-12-11 23:16 | |
![]() | Söndagsman, varför läser du det här, om det nu är så vedervärdigt? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-12-11 23:48 | |
![]() | Söndagsman, om det är någon här som står för pajaskonster så är det du... | |
| kryddeluntan | 2013-12-13 21:39 | |
![]() | Tittar på Marie Fredriksson , TV 1, oj vad sorgligt. Hon har förlorat sin fina röst, inga höga toner sitter rätt, det kan tom. jag höra. Kan man förlora sångrösten även om en sjukdom inte har med stämbanden att göra? | |
| Snoosy | 2013-12-13 23:05 | |
![]() | Satyra,jo en musiker borde ju klara det. Men var 4 år första gången jag gjorde det. Det skulle helt enkelt vara intressant att veta hur vanligt det är!? Jo, det är klart att inte alla vill bli kända artister. Du har en poäng :) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-12-13 23:38 | |
![]() | Hon sabbade Maddes bröllop | |
| Sote | 2013-12-14 00:00 | |
![]() | Stackars Madde.....jag tror verkligen att det förstörde alltihop för dom . | |
| kryddeluntan | 2013-12-14 00:05 | |
![]() | Kommer ihåg det nu, såg inte hela bröllopet , det var pinsamt att se henne idag. | |
| Satyra | 2013-12-14 00:07 | |
![]() | kryddeluntan - I och för sig har Marie Fredriksson aldrig kunnat sjunga "rent" live. Har sett henne live ett antal gånger (dock bara som soloartist) och jag verkligen gillar hennes röst på skiva men som sagt ... live är det nästan outhärdligt "surt". Även innan hon blev sjuk alltså. Fast utöver det tror jag nog att en hjärntumör, vilket var vad hon led av, kan påverka tonsäkerheten. Det är ju någonstans i hjärnan musikaliteten och framför allt kontrollen av kroppens funktioner (inklusive stämbanden då såklart) sitter. Snoosy - Ja det var ovanligt duktigt gjort av dig som fyraåring. :-) Synd då att du känt att du varit för blyg. Speciellt när blyghet nog finns hos många musiker/artister. Det är skillnad när man väl står på en scen. För mig i alla fall. Där blir man på något sätt som "drogad" av lusten och glädjen av att spela för en publik. Du får prova. ;-) | |
| le-lou | 2013-12-14 00:35 | |
![]() | Att Marie ens kan sjunga alls, ska hon ha stort cred för. Hon fick lära sig att tala på nytt igen, och då att sjunga....nej det handlar inte bara om stämband....hjärnan är en mycket stor del av det. Du känner till att hjärnan är det som sas "styr" kroppen va? | |
| le-lou | 2013-12-14 00:36 | |
![]() | Mitt inlägg var till kryddeluntan. | |
| kryddeluntan | 2013-12-14 09:14 | |
![]() | Tack Satyra och le- lou. Jag tyckte bara så fruktansvärt synd om henne. Har alltid beundrat henne. Jag visste inte att hon förlorade talförmågan, det förklarar ju allt. Starkt gjort att ändå våga framträda. | |