Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Crazy Monday | 2014-12-04 21:33 | |
![]() | det beror väl på vad du tjänar. vad skulle du göra för att förtjäna tex 5 undersköterske löner. eller ens två. | |
playan str - Ej medlem längre | 2014-12-04 21:35 | |
![]() | men frågan är ju: vart ska våra skattepengar ta vägen? | |
janne121212 | 2014-12-04 21:36 | |
![]() | Spela fotboll enl många. Där verkar det inte finnas några problem men starta företag är inte bra för dom tjänar alldeles för mycket enligt vissa | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-04 21:39 | |
![]() | Jag kan tänka mig att det finns undersköterskor som är väsentligt bättre på sina jobb än andra. Borde vi beskatta dem olika? | |
playan str - Ej medlem längre | 2014-12-04 21:40 | |
![]() | jag betalar inte en krona till, till ökad invandring. vet hela stadsdelar i v-ås för att ta ett exempel. många lever på bidrag, och har heller inget emot det. i sitt egna land skulle dem vara glada över att få tak över huvudet. Här erbjuder vi trygghet, men till vilket pris? | |
lennartspex - Ej medlem längre | 2014-12-04 21:42 | |
![]() | Crazy: varför är ni så angelägna om att ta mina pengar? Har ni ens tänkt på vad ni skulle göra med dem? Tack vare min uppfostran och akademiska tyngd vill ja påstå att min smak är mycket mer sofistikerad än er. Pengarna trivs helt enkelt bättre hos mig, där de iaf inte går till godis, cigaretter eller tribaltatueringar. Om ni bara slutade tänka på såna som oss så skulle ni nog må mycket bättre. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-12-04 22:03 | |
![]() | www.kristianstadsbla...oc h-aldre/ | |
Bitte - Administratör | 2014-12-05 21:12 | |
![]() | Jag har rensat i tråden nu och den ska återgå till att det som TS startade den om . Bitte | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-05 21:18 | |
![]() | Att ljuga om Västerås? | |
kryddeluntan | 2014-12-05 21:44 | |
![]() | Om jag inte kommer ihåg fel så styrs Västerås av 4 partier, S,Mp, C och KD, rätta mig Respektlös om jag har fel. Det verkar fungera bra hos oss. Något för rikspolitiken att ta efter? | |
mz_lzrd | 2014-12-05 22:25 | |
![]() | TS har icke yttrat minsta ord om Västerås. Tråden handlar om hur vi känner inför att SD fällde regeringens budget. Jag har nu läst lite i Svenska Dagbladet och Fokus, och det här är verkligen besvärligt. Dessutom såg jag Löfvén på Skavlan nyss. Vadå väljarna ska välja utifrån den politiska verkligheten? Det trodde jag att jag gjorde i september. Jag har lust att rösta på samma parti som förra gången men om alla röstar likadant som i höstas så blir det ju inte så bra. | |
janne121212 | 2014-12-05 22:40 | |
![]() | Verkar som om S redan har börjat sin valkampanj och riktar in sig framförallt mot SD, istället för att lite ödmjukt skärskåda sin egen insats. Finansministern kallade SD nyfascister och en annan S-topp (Suhonen) jämförde SD med ISIS. Jag gillar definitivt inte SD men tycker att orden är lite väl starka, milt sagt. Verkar som om S har tappat humöret och omdömet fullständigt. | |
Respektlös - Ej medlem längre | 2014-12-05 22:41 | |
![]() | Jag syftade på playans tramsinlägg. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-05 22:45 | |
![]() | Jag tolkade Löfvens uttalande som att han tyckte att det var mest rätt att väljarna själva fick ta ställning till det nyuppkomna besvärliga låsta läget. Löfvens uttalande om SD var befriande. Det är ett uttalande som många önskar skulle sägas högt eftersom det är sant. | |
Måns_E | 2014-12-05 22:53 | |
![]() | Nu brukar jag kritisera SD ganska hårt tämligen ofta. Men att påstå att Löfvens uttalande är något som många önskar att det kunde sägas högt är väl ett lite löjligt uttalande? Det är knappast känsligt att kritisera SD i dag i Sverige, det är knappast känsligt att ta avstånd från SD heller, tvärtom så ser vi ju en tävling där det viktigaste verkar vara att ta så mycket avstånd från SD som möjligt just nu. Att försöka kleta på SDs val på andra partier ser jag dock som ynkligt. Framförallt när man själv ett år tidigare har brutit praxis, med hjälp av SD. Att rösta på sin egen budget kan aldrig vara att stöda SD och söka samarbete med SD. Det är rent infantilt att påstå något sådant. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-05 22:53 | |
![]() | Finansministern uttalande också givetvis. Varför ska vi hymla om fakta? | |
janne121212 | 2014-12-05 22:57 | |
![]() | Jag tror S tappar väljare till SD genom den typen av retorik men Magdalena vet nog bäst, det gör hon nog alltid, åtminstone i sina egna ögon. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-05 22:59 | |
![]() | Måns. Alliansen vill också ändra på förfarandet när det gäller att budgetröstningen. Tycker du inte att det är lite motsägelsefullt? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-05 23:01 | |
![]() | janne. Jag tror att det finns många som väljer SD för att dom inte förstår vilka konsekvenser som det kan leda till. Därför tror jag att det är viktigt att föra en diskussion om både deras politik och deras bakgrund. | |
janne121212 | 2014-12-05 23:07 | |
![]() | Och jag tror att Magdalena inte fattar att den här typen av dåligförloraranda endast leder till att SD får fler röster. | |