Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lill-IT | 2013-09-13 23:59 | |
![]() | Jag är mest oroad över SD:s framfart. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-13 23:59 | |
![]() | Måns>> Den reducerade restaurangmomsen lär ryka i så fall, mer tveksamt med jobbskatteavdragen. Tror inte att de drar tillbaks dem. | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:00 | |
![]() | Jag vet inte, men jag tycker nog inte att fp har imponerat så mycket på senare år och sossarna verkar ju ha allt för gott om interna strider. Samtidigt så har ju Moderaterna blivit mer socialliberala än tidigare, och vad centern håller på med förstår jag inte överhuvudtaget. | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:00 | |
![]() | Nej, jag är övertygad om att sossarna inte höjer skatterna, däremot så lär det ju inte komma fler jobbskatteavdrag under deras mandatperiod. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:02 | |
![]() | nulltj>> Nej det är en försvinnande liten del av statsbudgeten de bråkar om (om man jämför alliansen och (s)). Hade gärna sett att man tecknar långsiktiga överenskommelser mellan blocken i fler frågor, på samma sätt som man gör i försvarspolitiken. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:04 | |
![]() | Ja, de nya moderaterna har faktiskt blivit väldigt socialliberala... Har lett till en del förvirring hos mig som aldrig kunnat tänka mig att rösta på dem tidigare. Teknokraten i mig tilltalas dessutom av Anders Borg... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:05 | |
![]() | I ett land där sossar och moderater står utanför vallokalerna och glatt diskuterar var kaffet ska inmundigas kan man lika gärna sätta sig ner och hitta gemensamma, långsiktiga strategier, ja. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:08 | |
![]() | OM sossarna vinner tror jag förresten att Magdalena Andersson blir en lika lysande finansminister som Anders Borg! | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:09 | |
![]() | Jag kunde själv inte tänka mig att rösta på moderaterna tidigare, men gjorde det i förra valet. Idag så känns det som att moderaterna och socialdemokraterna faktiskt står ganska nära varandra, bortsett från vissa frågor som exempelvis skattefrågan. Men i sanningens namn så är det nog inte bara moderaterna som har närmat sig socialdemokraterna, man får ju betänka att den stora statliga utförsäljningen och uppluckrandet av socialförsäkringarna var det faktiskt socialdemokraterna som började med. Det i sig är väl dessvärre en grogrund för missnöjespartier som SD, som vill ha tillbaka något slags rosaskimrande folkhem a'la Sverige 1967 (som inte ens existerade 1967) | |
| bobo flux | 2013-09-14 00:10 | |
![]() | Jag tror och hoppas på ett skifte! Skolan har ju förvandlats till ett experimentellt mischmasch och har seglat upp som prio 1-frågan hos mig i nuläget... Centern är nog nästan lika vidriga som KD och SD nu och det mest populistiska partiet, de har ju sålt sig fullständigt för att få sitta i regeringsställning. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:12 | |
![]() | Hm... En koalition mellan (s) och (m) för att undvika att (v) och (sd) får inflytande vore en intressant situation... Det skulle förmodligen vara ganska bra i praktiken, men respektive partis väljare skulle aldrig acceptera det :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:13 | |
![]() | Jag för min del hoppas att partierna slutar att prata ihop sig så himla mycket. Alla borde köra sitt eget race, annars kan de ju lika gärna slå ihop partierna. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:16 | |
![]() | Som socialliberal skulle jag i teorin kunna rösta på (c), men eftersom en utbyggnad av kärnkraften är den viktigaste sakfrågan av alla för mig går inte det. Centerns flirt med nyliberalismen innan kongressen var förmodligen väldigt skadlig för dem. Kan knappast tilltala deras traditionella väljare. (Själv är jag otroligt anti mot nyliberalismen) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:17 | |
![]() | Tycker du att vi ska bygga fler konventionella kärnkraftverk? | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:18 | |
![]() | Inte nödvändigtvis fler verk, men nya eller fler reaktorer i de befintliga. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:21 | |
![]() | Godnatt, mina herrar; intressant diskussion, men insidan av ögonlocken hägrar. | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:21 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt vad centern håller på med. Det känns väldigt strategiskt fel att ändra ett bonde- och glesbygdsparti till någon slags nyliberalt storstadsparti. Sedan så innebär det inte att jag går i taket av exempelvis centerns hårt kritiserade idéprogram. Men det känns ju minst sagt som helt fel plattform. | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:21 | |
![]() | godnatt nulltj | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-14 00:22 | |
![]() | Varför använda en omodern, smutsig och farlig energikälla som skapar äckligt, livsfarligt avfall för tusentals generationer? | |
| Måns_E | 2013-09-14 00:26 | |
![]() | Kärnkraftverk är ju inte så värst smutsigt om man ser till effektiviteten. Jag tycker att det är mer sorgligt att vi har haft ett nedläggningshot från tidigare folkomröstningar, som inte har genomförts, vilket har lett till att vi idag har dåligt underhållna och slitna kärnkraftverk. Jag har ingenting emot att byta ut kärnkraften, den dag det finns fullgoda alternativ, så ser det inte riktigt ut än trots att det har lagts väldigt mycket pengar på forskning. | |