Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mr-z - Ej medlem längre | 2010-12-01 17:51 | |
![]() | Låter inte kul alls Tinna! Slog du dig mycket? | |
| Tinna | 2010-12-01 17:55 | |
![]() | Slog inte i själva knät, men vred till det på någe konstigt sätt.. :S Inte bra, inte bra.. | |
| Tess 08 | 2010-12-01 18:06 | |
![]() | jobbat... | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:10 | |
![]() | En fråga till alla betaföräldrar: jag jobbar som aupair i en rik familj med en snart 10årig dotter. Dottern har en mobiltelefon (som hon önskade sig i födelsedagspresent) som hon aldrig använder, två nintendo DS, en ipod touch och en stereo. Nu önskar hon sig en egen dator. Jag tycket föräldrarna är helt galna när de seriöst funderar på att köpa en dator till henne. Håller ni med, eller är det normalt nu för tiden? När jag var i den åldern hade vi en dator som hela familjen delade på (de har för övrigt redan två) MP3 och telefoner kom i mycket senare ålder - oftast till minst hälften finansierad själv.. | |
| nettan23 | 2010-12-01 18:13 | |
![]() | Nu e jag ju inte förälder men det verkar ju vara vanligare nu, alla dessa curlingföräldrar, varje liten knodd har ju egen mobil m.m. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-12-01 18:13 | |
![]() | tipsar om att det är en intervju med Woody Allen ikväll kl 21 på svt 1 missa inte! | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:15 | |
![]() | Det är dessutom rätt sorgligt att hon tar allt sånt för givet och inte visar tacksamhet överhuvudtaget över presenter. Ibland påminner hon mig om Dudley Dursley.. Är säkert lite avundsjuk med, min dator har precis gått sönder och jag har inte råd med en ny. Jag behöver dessutom en, medan ungen säkert inte skulle använda den mer efter två dagar *surar* | |
| Tess 08 | 2010-12-01 18:16 | |
![]() | Njae, jag vet inte... De har pengar - hon är bortskämd. Ja, så låter det. Dock har många 10-åringar mobiler, dataspel osv. En egen dator kan vara både bra och dåligt, min 12-åring gör många läxor på vår (inte hennes) dator. | |
| Tinna | 2010-12-01 18:18 | |
![]() | Sno den när hon inte ser. ;) Hehe.. Nä, nu ska jag bädda ner mig i soffan en stund. :) Tjo! | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:20 | |
![]() | Dataspel får hon inte spela. När vi behöver göra läxor med hjälp av internet finns det ju redan två datorer hon kan använda. Hon har eget log-in och allting. Men nope - hon vill ha en egen.. En sån och ingen annan: www.cyberindian.net/...te book.jpg <-- Bitter över att ha vuxit upp i en medelklassfamilj med tre barn där jag fick ärva gamla kläder och spara ihop till mina egna saker. Jag vill ocksååå bli bortskämd *sticker ut läppen* | |
| Tess 08 | 2010-12-01 18:20 | |
![]() | Mina två stora barn får inte alls mycket saker och de är inte bortskämda med att få det de pekar på. Dock låter det så när man berättar vad de har hemma... Sonen på snart 16 har en dator, dottern (12 år) lånar en liten bärbar av pappan ibland. Vår 6-åring är jätteduktig på datorer :) Tror att det nu är rätt vanligt att även mindre barn får datorer osv... På "min" tid, när jag var barn fanns de ju knappt :) | |
| Tess 08 | 2010-12-01 18:21 | |
![]() | Men då kan du ju köpa den billig av henne om någon dag :) | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:23 | |
![]() | Jag bor ju här, så bortskämdheten är ju inte något som jag ser "utifrån". Hon vägrar ju ta på sig kläder som inte är dyra märkeskläder. Hon får precis allt hon pekar på. Vad som stör mig såååå sjukt mycket är att hon inte är tacksam. Det är så naturligt för henne att ha allt hela tiden. Och hon behandlar alla runt sig som hennes tjänare. | |
| Megaherz | 2010-12-01 18:26 | |
![]() | förresten ska jag skämma bort mig med en pepparkakslatte från Starbucks sen, en kompis från Sverige är och hälsar på. Ska bli så mysigt :) | |
| Tinna | 2010-12-01 18:34 | |
![]() | Pepparkakslatte lät gott. :) Det gör du rätt i. :) Nu - soffan. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-12-01 18:50 | |
![]() | Megaherz: jag kan inte svara som förälder men som barn i den åldern "hade" jag både ett nintendo G&W, en stereo-kassettband-spelar e, och en dator. Tror jag fick en NES tv-spelkonsol strax efteråt också. Inga syskon då, dock. Hälften av prylarna var kanske tänkt till hela familjen men de hade inte samma tid+intresse som jag, så det var i praktiken mitt... :) | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-12-01 18:58 | |
![]() | Mega; du hade säkert inte au-pair heller ;) Vad jag menar är att ta inte på dig rollen att få henne att förstå den "verkliga" verkligheten. Om föräldrarna låter henne få allt o skämmer bort henne och ungen inte visar tacksamhet. Det blir deras problem så småningom. Om du vill behålla jobbet, go with the flow. En erfarenhet rikare. Som när jag va flygvärdinna åt en oljeshejk. Insåg att pengar betyder mkt mindre för mig än många andra och att jag är ursvensk i botten. Lagom e bäst :D | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-01 19:02 | |
![]() | Det är nog ganska normalt nu för tiden. Vet flerbarnsfamiljer där alla har varsin dator. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-12-01 19:30 | |
![]() | imm.io/2kpM (<-- Bild) Så här kan det se ut en sen vinterkväll i en Allé med lagom mycket trafik på vägen :-) | |
| nystan1 | 2010-12-01 19:34 | |
![]() | Gullefjun - Vackert :) | |