Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 49 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
fåntrattis | 2012-02-24 16:41 | |
![]() | Vad menar du med "räknar i Kungar"? | |
bomah - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:44 | |
![]() | "NEJ,det är inte ironiskt det är fullaste allvar." Då vet jag inte vad jag ska säga utan att förolämpa dig. Och att jag skulle ändra min åsikt gällande monarkin tror jag knappast jag kommer att göra... | |
kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:45 | |
![]() | Men haha, det kommer med åldern? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:46 | |
![]() | den gustavianska tiden,och på drottnig Kristinas tid,och alla dom fina historie lektionerna i skolan,hur skulle dom se ut om 300 år,typ skit tråkiga | |
limpan__2 | 2012-02-24 16:49 | |
![]() | Ja tänk om barnen 2312 inte lär sig så mycket om åren 1644-1654...nu blev jag omvänd till rojalist! | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:53 | |
![]() | ? Man läser om romarriket på historian, trots att det föll för över 1500 år sedan, så det känns inte som ett hållbart argument. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:57 | |
![]() | och vad kommer stiltiderna att heta Kamprad eller?våran Kungliga historia är viktig | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-24 16:58 | |
![]() | Vad heter den vi har nu då, menar du, nu när vi fortf har kungahus? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 17:02 | |
![]() | det får framtiden utvisa,precis som det gjorts med dom andra epokerna | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-02-24 17:04 | |
![]() | Nä, jag kan fortfarande inte förstå det här gnället. Det finns annat ni hellre kunde klaga över: > Det omoraliska statliga företaget Svenska Spel vars omsättning framförallt betalas av de svagaste grupperna i samhället. Forskare har uppskattat att ungefär varannan krona de får in kommer från människor med spelberoende. Och denna företag betalar minst 14 miljoner I VECKAN för reklam. - Allt för att få fattiga att bli ännu fattigare. Skrota! > Sorgebarnet SJ då? Skrota! > Skrota kommunerna. NU. Där om någonstans slösas det med pengar - på alla möjliga sätt. Äh. Skrota hela Sverige. Kostar ju bara pengar. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-24 17:06 | |
![]() | Vem gnäller? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 17:15 | |
![]() | Svenska spel har skapat mycket tragik,starta en tråd om det | |
limpan__2 | 2012-02-24 17:32 | |
![]() | Att tro att alla epoker döps efter svenska regenter och framföra detta som ett argument för monarkin som statsskick var bland det dummaste jag hört, men av folk som lever kvar i en sagovärld är kanske inte något annat att vänta. | |
AMF | 2012-02-24 18:00 | |
![]() | Bort med kungahus, bort med president. Låt Reinfeldt och packet sköta Sverige och är vi inte nöjda så byter vi ut vart fjärde år. Det blir billigt och bra. Har vi verkligen inget annat att vara stolta över än kungahuset - dessa våra värsta hjälptagare. De har inte gjort ett rejält handtag från dom föds till dom dör. Jag räknar inte det som jobb att klippa band, att gå med händerna på ryggen och inspektera andra människors jobb, att sitta i lyxåken och vinka åt höger och vänster. Nej, måtte detta elände avskaffas! Lägg apanaget på våra gamla, sjuka och barnen. | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-24 18:06 | |
![]() | Avskaffa genast. Kungahuset är ett förlegat arv som stinker av unkenhet. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-24 18:07 | |
![]() | apanaget räcker inte långt,dom gör otroligt mycket reklam för Sverige utomlands,vi får in mer en det kostar | |
Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-24 18:10 | |
![]() | Jag vill gärna se siffror på att de drar in mycket mer än de kostar, tillåt mig småtvivla. Men hursomhaver är kungahuset av ondo, det är totalt förlegat. | |
limpan__2 | 2012-02-24 18:24 | |
![]() | Klarar man sig inte långt på 120 miljoner per år har man stor problem...och dessa anser du vara lämpliga som statschefer? | |
kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-02-24 18:26 | |
![]() | Jag tror inte att kungafamiljen gör bra reklam för Sverige, tvärtom! Om nu Ranelid vinner melodifestivalen också kommer väldigt många att tro att vårt land består av driftkuckuar. | |
slånbär | 2012-02-24 19:40 | |
![]() | Det är nästan skrattretande när folk tjatar på om att dom gör så himla mycket reklam utomlands för Sverige och att dom drar in jättemycket pengar till landet bara genom att finnas till. Vad menar man då med utomlands? I dom allra flesta delar av världen så har folk inte en aning om var Sverige ligger ens en gång än mindre vilka kungligheterna är. Dom skulle lätt kunna promenera gatan fram i vilket sydamerikanskt land som helst (undantaget silvias hemtrakter då möjligtvis) utan att ens bli igenkända. Folk vet inte vilka dom är för att sverige är ett litet ointressant land nånstans långt bort och frågar man i USA så blandar dom nästan alltid ihop det med Schweiz om dom ens har hört talas om det. Zlatan och Abba är betydligt mer kända i så fall men dom får inget apanage för det. | |