Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 12:58 | |
![]() | inte jag heller om det handlar om sådana komplex nej. men jag tror som sagt att det sällan handlar om det. | |
| bobo flux | 2010-11-19 12:59 | |
![]() | Satyra, jag har gått igenom dina inlägg nu, och jag hittar ingen förklaring i dina tidigare inlägg till den fråga som jag och andra har ställt till dig innan. Tre gånger under kort tid skriver du däremot att om folk inte förstår så tänker du inte förklara skillnaden mellan en plastikirurgi för en cancerdrabbad och någon som gått igenom en graviditet. Varför inte, frågar jag? Du svarade följaktligen inte på min tidigare fråga om huruvida plastikkirurgi ska ses som ett legitimt alternativ utifrån personliga förutsättningar, istället för utifrån fasta orsaker. Vad är det med -fenomenet- plastikkirurgi som skiljer sig ifrån plastikkirurgi som ett alternativ utifrån personliga förutsättningar, tycker du? Det om något är ju relativt. Det är väl just -fenomenet- plastikkirurgi som exempelvis hjälper bröstcancerdrabbade kvinnor? | |
| Laserswärd | 2010-11-19 12:59 | |
![]() | Nej, tydligen inte :) | |
| Laserswärd | 2010-11-19 12:59 | |
![]() | Till ramsay. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:04 | |
![]() | good point zlipsten. inte nödvändigtvis avundsjuka men jag tror att det finns ett visst mått av illojalitets tänk hos naturlighetsförespråkarna och opmotståndarna. jag hör ibland samma arg om träning tom. stackars den och den som är så osäker att hon måste vara perfekt m platt mage etc. -jag bryr mig minsann om andra viktigare värden, typ. eller om karriär och pengar för den delen av den som inte ser möjligheten att hålla sig på hög nivå. man gör en grej av det, är "sannare" och "ärligare och härligare" tycker man. det blir lättare att handsaks med då att man inte själv kan vara på den höga nivån den andra befinner sig på. | |
| Skugga | 2010-11-19 13:05 | |
![]() | Haha, Rams, det där var ju inte alls generaliserande... :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:09 | |
![]() | inte särskilt nej. att avsluta alla sina inlägg med "det finns med säkerhet undantag" känns onödigt och irrelevant. vilket topic den än må vara. | |
| Skugga | 2010-11-19 13:13 | |
![]() | Sorry, läste "alla andra" i stället för "den andra". :) | |
| blue_moon | 2010-11-19 13:14 | |
![]() | Här är länken till Uppdrag gransknings "vård utan gränser" för er som inte har sett programmet om Christina Hedlund. hennes sambo Benny Håkansson vill varna andra för riskerna. svtplay.se/v/2237978...an _granser I SVT:s chatt efter programmet uttalade sig signaturen "Narkosläkaren" om brister i vården även på svenska privata kliniker: "Som sagt, bristfällig övervakning postoperativt utan någon personal alls i uppvakningsalen är rutin på många - kanske de flesta? - svenska privata kliniker. Med ibland fatal följd som för den unga kvinnan i Landskrona för två veckor sedan. Tyvärr! Bara så att ni och presumptiva patienter vet." | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:15 | |
![]() | aha:) | |
| Laserswärd | 2010-11-19 13:21 | |
![]() | Personligen kan jag tycka det är oerhört tråkigt att folk vill skönhetsoperera sig, men sedan så skiter jag väl lite i om de gör det eller ej. Folk får göra vad de vill med sina kroppar. Vore dock trevligt om det inte vore så pass glamoriserat som det är. Det är ju trots allt en operation man genomgår. Jag själv skulle aldrig komma på tanken att ändra på mitt utseende på ett sådant drastiskt sätt som det vi talar om faktiskt är. Sminkar mig inte ens, hade någon mascara när jag var 14 -15, that's it. | |
| le-lou | 2010-11-19 13:23 | |
![]() | typiskt kvinnor ... nu ska vi tävla om vem som gör minst och naturligt är gott. Snart får man inte ens raka sig heller. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:26 | |
![]() | nej precis. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 13:29 | |
![]() | Nu använder du din cyniska fantasi till att läsa mellan raderna Le-lou. Konstigt då jag skrev att jag anser att man får göra vad man vill med sina kroppar... Sedan är det väl inte så "typiskt kvinnligt" att inte bry sig speciellt mycket om sitt utseende, om vi nu ändå könsrolls-generaliserar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:34 | |
![]() | jag tror att det skulle kännas mycket trevligt för många opmotståndare om de kunde limma fast den där stackars och fejk stämpeln på de som opat sig. och att stämpeln då skulle göra dem själva vackrare. samma som "osäker ytlig" stämpeln på de som tränar. och "ytlig, tom och kall" på de som tjänar pengar. | |
| Skugga | 2010-11-19 13:36 | |
![]() | ...på samma sätt som många här skulle vilja sätta "bara avundsjuk" på alla op-motståndare? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:42 | |
![]() | kanske ngn vill, jag har inte sett något sådant inlägg. jag tror dock att ett visst mått av illojalitetstänk finns hos många som sagt. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:44 | |
![]() | Jag tror jag är emot hela den extrema skönhetsindustrin någonstans i min kropps fibrer, men jag skulle ändå inte kunna svära mig fri på att aldrig någonsin korrigera något på min egen kropp :) Det är en på många vis kuslig frågeställning samtidigt som den på lika många sätt är så lätt att ha förståelse för, det finns inga rätt och fel på sätt och vis. Allt handlar om personliga val, och det är extremt svårt för mig att bli upprörd över det... fast jag kanske borde? Äh...sur frågeställning som aldrig kommer ha ett facit. Jag är troligen helt utan åsikt i frågan. | |
| Skugga | 2010-11-19 13:46 | |
![]() | Hm, jag har sett många sådana inlägg här, hätska försvarstal mot både Satyra och Laserswärd, feltolkningar (medvetna?) och generaliseringar. Ta Laserswärds inlägg 13:21, hur i hela friden kunde du, Le-lou få det till att snart får man inte raka sig ens? | |
| Skugga | 2010-11-19 13:48 | |
![]() | Det känns också som att det blir svart eller vitt, de som är emot skönhetsoperationer förutsätts vara skogsmullar som varken sminkar eller rakar sig, vilket knappast är fallet. | |