Spelrum
Giraffen | 19 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 18 612 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Satyra | 2011-09-23 03:12 | |
![]() | "Ricinolja! Lägg i hårbottnen och ha kvar det i 30 min tre ggr i veckan. Håret växer 5 cm på en månad!" Njae - det där tror jag inte på. Skulle det vara så enkelt att bli långhårig skulle nog var och varannan känna till ovanstående metod. Den skulle vara vida spridd vid det här laget, menar jag. ;-) Men testa ni och skriv gärna här sen om det fungerade! ;-D Nä, natti var det! | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-09-23 08:23 | |
![]() | satyra: Mitt hår gick av för det är hårt blonderat, annars har jag tjockt bra hår. | |
promenad - Ej medlem längre | 2011-09-23 08:24 | |
![]() | fick klippa typ lugg, lugg är det fulaste jag vet. | |
Megaherz | 2011-09-23 12:03 | |
![]() | Satyra: Det är en Head & Shoulders mot torr hårbotten (min hårbotten har kliat vansinnigt mycket den senaste tiden, vilket har slutat sen jag använde shampoot, nu ser jag bara ovårdad ut :) ) | |
kverulanten - Ej medlem längre | 2011-09-23 12:26 | |
![]() | Nån som vill ha en flarra Urtekram Nässelschampo? Sämsta skit jag provat... | |
Elmis | 2011-09-23 12:29 | |
![]() | Tror du nån vill ha den nu? :) | |
Megaherz | 2011-09-23 12:29 | |
![]() | precis vad jag tänkte | |
kverulanten - Ej medlem längre | 2011-09-23 12:30 | |
![]() | Ja, jag skulle bli en usel försäljare... ;) | |
kverulanten - Ej medlem längre | 2011-09-23 12:35 | |
![]() | På mitt hår, givetvis. Finns de som älskar Urtekrams stuff - var det inte du promenad? | |
Satyra | 2011-09-23 12:48 | |
![]() | Megaherz - Head & Shoulders ÄR mjällschampo, vad de än må kalla det annars ;-) och mjällschampon innehåller zink (och är starkt uttorkande och inte bra för håret alls!), så jag tror fortfarande att det beror på just det innehållstillskottet. Har du problem med kliande hårbotten (och/eller andra hårbottenproblem) så har jag ett kanontips som jag sett fungerar på i stort sett alla - TJÄRSCHAMPO! På den tiden jag hade salong så sålde vi ett sådant, men har inte en susning om ifall tjärschampo finns på salongerna idag. Däremot är jag rätt säker på att hälsokostaffärer säljer dessa, i annat fall. De doftar precis som nytjärad brygga (ljuvligt, tycker jag, men det är väl en smaksak) och fungerar som sagt som en - enligt mig - universallösning för de flesta former av problem med just hårbotten och det utan att förstöra hårstrukturen/kvalitén! :-) promenad - Ok, du har alltså då bränt sönder håret (vid stark blondering luckras stråna upp och smulas sönder helt enkelt. Man ska därför ABSOLUT INTE ge sig på att blondera håret på egen hand!! ;-)) och då finns ingen annan bot än att klippa bort allt som är sabb och börja om, så att säga. Som du själv alltså varit inne på - du får vänta tills nytt, opreparerat hår växer ut igen! ;-) | |
le-lou | 2011-09-23 14:04 | |
![]() | Satyra, jag skulle tacksamt ta emot råd mot torrt hår. Mitt hår är självlockigt och därmed fnasigt, frissigt och allmänt pain just nu... och särskilt denna årstid ser det ut som svinto :(. Har du nåt tips på bra hårschampo/inpacking? Köpte nåt sist som kostade skjortan (Kerastase inoackning) men hårbotten kliar av det. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-23 16:47 | |
![]() | Har räddat mitt hår med Revlons "färgbomb" wiie. Supermjukt och dessutom blev färgen snygg :) | |
Rooty | 2011-09-23 17:16 | |
![]() | Jag skulle behöva lite tips inför helgen. Vad tror ni man kan göra för snyggt? Har inte så mycket längd att jobba med, men i alla fall... | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-23 17:18 | |
![]() | Rooty: www.kalasco.se/uploa...74 3563.jpg | |
Rooty | 2011-09-23 17:19 | |
![]() | Fint! :) | |
le-lou | 2011-09-23 19:33 | |
![]() | Revlons färgbomb? Hårfärg alltså Deli? | |
Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-23 20:02 | |
![]() | Prova denna, le-lou. Den fungerar väldigt bra på mitt hår, som låter lite likt ditt: www.guldlocken.se/pr...uc tid=1176 | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-23 20:06 | |
![]() | Nä, det är en inpackning med färgpigment i. Tvättas ur på typ två-tre tvättar kanske. Funkar bara på redan färgat hår. Älskar dom! Finns här tex www.lyko.se/sv/varum...ev lon.html Exempel på hur det kan se ut bunnys.se/images/201...17 4208.jpg Finns massa olika färger | |
Satyra | 2011-09-24 13:46 | |
![]() | le-lou - Jobbar ju inte längre som frisör och har därför ingen som helst check på vad man idag säljer på salongerna, men oavsett vad du har för hårkvalité så är det viktiga med ett schampo det att det inte innehåller en massa dynga som lägger sig som skikt ovanpå strået (vilket de flesta schampon utanför salongerna gör, tyvärr) och att Ph-värdet är det rätta (dvs. inte över 5,5). Det schampo jag själv använder från dagligvaruhandeln och som jag då alltså vet "håller måttet" är V05 (och då den för normalt hår!) Scamponera/massera endast hårbotten lätt - inte längderna alls! - de blir rena ändå, bara av sköljvattnet som sen rinner över det. Skölj alltid NOGA ur schampot - gäller alla! Schamporester är väldigt uttorkande för hårstrukturen. För att dämpa "frissigheten" rekommenderar jag att man efter schamponerande, balsam och handdukstorkande tar en LITEN klutt balsam som man drar i längderna och låter sitta kvar. Balsam är surt och har som uppgift att sluta igen strået, därmed dämpas alltså det frissiga. Delicious - Det fanns ingen produkt med namnet "färgbomb" på den tiden jag ännu friserade (dock andra pigmenteringsprodukter såklart), men jag frågade precis min son (som går sitt tredje och sista år på frisörsutbildningen) om han visste vad en färgbomb var och ja - det visste han. Och han gillar dem, tydligen. Själv avskyr jag alla produkter åt mig själv som får håret att bli lent och mjukt - funkar inte om man vill ha lite "knullrufsstuk" på håret, vilket jag vill, hahaha ;-) Rooty - Antar att du är ironisk (om du inte fått betydligt mycket mer hår sedan profilbilden togs ;-)) men jag tänker ändå svara dig seriöst att en fin fejktatuering på skalpen kanske kan vara lite kul/snyggt, om du vill "piffa" upp dig någon gång. ;-) | |
morsans syrr | 2011-09-24 14:32 | |
![]() | Satyra Du menar nog Bio+ schampona de är bra för hårbotten o innehåller tjära. För övrigt kan jag meddela att schampon med zink pyridiooxin kommer försvinna från marknaden. De är jättebra för mjäll o kli men farliga för miljön. Inpackning, Goldwells 60sec säljer vi mycket av 189:- Maria Nilas inpackning med färgpigment e superbra o ger mycket färg 179:- För lockiga o frissiga hår finns det oljor som ger glans o värmeskydd, Lanza har en superbra 229:- Kevin Murphy Young again 299:- Rooty tycker Delicios tips till dej va skitbra :))))) | |