Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2011-03-30 01:35 | |
![]() | Alltså som svar på lelous inlägg. Fast det där med Piratpartiet blir ju logiskt när man läser jaaps inlägg, men är vi verkligen så få? Men visst Naturvetare håller väl med PP men röstar inte på dom eftersom det ändå inte är någon idé. | |
| le-lou | 2011-03-30 01:37 | |
![]() | Högutbildade väljare gillar Folkpartiet och Moderaterna Om vi går vidare och studerar utbildningsnivåer kan vi se stora skillnader mellan partierna. Det är två partier, Folkpartiet och Miljöpartiet, som har en majoritet högskoleutbildade bland sina sympatisörer. Bland Folkpartiets anhängare är andelen hela 59 procent. Motsvarande andel i befolkningen är 32 procent. De partier där högutbildade utgör minst andel av sympatisörerna är Centerpartiet och Socialdemokraterna. Moderaterna och Folkpartiet har förhållandevis många sympatisörer i de högre inkomstskikten. www.scb.se/Pages/Lis...93 528.aspx | |
| le-lou | 2011-03-30 01:38 | |
![]() | Måns - nä , alltså jag skrev bara det som många brukar påstå^^. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 01:38 | |
![]() | Och i min tråd räknas alltså bara disputerade forskare som akademiker ;) | |
| le-lou | 2011-03-30 01:41 | |
![]() | jag vill byta ut ordet plånbok mot kunskap helt enkelt. stirrar man för mycket på sin plånbok och jämför med andras så är det väl klart att man röstar rött. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 01:42 | |
![]() | För den som verkligen vill nattsudda har Torbjörn Nilsson skrivit ett utomordentligt (fast långt) reportage om turerna kring Juholt: www.fokus.se/2011/03...bl ir-till/ Mycket läsvärt. | |
| le-lou | 2011-03-30 01:52 | |
![]() | sjukt bra skrivet måste jag säga - fast jag mestadels skummade texten. Ska läsa den ord för ord i morgon bitti, | |
| Minta | 2011-03-30 12:25 | |
![]() | Jag blev grymt beskriven på Juholts stopp för att svenskar får skjuta mot markmål i Libyen för att förhindra angrepp på civila. Jag håller med K-G Bergström: "Det torde också stärka bilden utomlands av Sverige som ett land som aldrig tar några större risker för att hjälpa andra." | |
| magnusito | 2011-03-30 12:40 | |
![]() | Ibland talar man ju om den välutbildade rödvinsvänstern. Den hör kanske hemma i vänsterpartiet, medan sossar är mer vanligt folk. Är det så tror ni eller är det bara fördomar? | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 16:45 | |
![]() | Ett litet påpekande från mig till Måns_E: Självklart har du rätt i att ekonomisk vinning inte alltid är skälet till att rösta borgerligt, enbart därför att någon är högutbildad. Men det går inte att komma ifrån att det finns ett starkt incitament för den som har en hög län att rösta just borgerligt. Man kan så att säga inte nå samma fördelar genom att rösta vänster. Och om man då är ganska ointresserad av politik, och se det är det väldigt många som är vid det här laget, det visar ju många undersökningar - varför då inte rösta så att man ändå får lite mer pengar kvar? Det finns ju dessutom undersökningar som visar det här. Jag har letat nu, för jag vet ju att jag hittade den här undersökningen för inte så länge sedan, men hittar den inte. Så jag kan inte visa det jag nu påstår, åtminstone inte just för tillfället. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-03-30 16:58 | |
![]() | Jag tror att herr Juholt är för grund i sin mediala framtoning och att folk kommer att tröttna på honom för fort. | |
| magnusito | 2011-03-30 17:01 | |
![]() | Det är ju bara det att de lurar sig själva. Att just jag tjänar på saken skapar inte ett samhälle som är bäst för just mig. All erfarenhet visar ju att ett samhälle där skillnaderna inte är för stora och där det finns en solidarisk grundtanke är ett bättre samhälle! | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 17:11 | |
![]() | Kunde inte ha sagt det bättre själv, Magnusito. Men tyvärr tänker många kortsiktigt idag. Jag tror att det har med hela samhällsklimatet att göra, där en slit-och-släng-mentalitet kommer till uttryck inte bara rörande rent materiella frågor utan även i vårt sätt att allmänt handskas med livet och medmänniskor. Jag tror att det kommer en motreaktion snart; att allt fler kommer att inse att det är andra värden vi behöver vårda och eftersträva och att, precis som du skriver, de stora vinsterna för oss måste få bottna i att vi tar hand om varandra och visar solidaritet. Men jag tror att det tar ett tag. Det är också därför jag tycker att det är så tragiskt att Håkan Juholt valts till partiledare för Socialdemokraterna. Jag röstar inte på partiet själv men inser att Vänster- och Miljöpartiet aldrig kommer att kunna bilda egen regering. | |
| magnusito | 2011-03-30 17:33 | |
![]() | Ditt senaste inlägg låter som en bra spaning. har du lyssnat på spanarna i P1 =) | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2011-03-30 17:41 | |
![]() | Alla samhällen bygger på en solidarisk grundtanke. Det är det som gör att de är samhällen. Jag tycker, liksom i stort sett alla svenskar, att det är viktigt att vi tar hand om varandra. Jag tycker därför det är viktigt att vi bygger ett samhälle som gör det möjligt att ta hand om varandra, något jag upplever att V och på senare tid tyvärr också S i praktiken motarbetar, alla de fina orden till trots. En majoritet av befolkningen tycks hålla med mig. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-30 18:33 | |
![]() | JaapConrad: Jag antog att Torbjörn Nilsson var paria för er på högerkanten sen "De omänskliga" | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 23:34 | |
![]() | Magnusito: Jag lyssnar på P1 dagarna i ända.... :) | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 23:53 | |
![]() | Torbjörn Nilsson är en skicklig nutidsbetraktare men är trots allt bara journalist och begriper därför inte vad han ser helt och hållet. Men teckna träffande bilder om nutiden kan han. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-30 23:57 | |
![]() | Tänk om en som han var lika klarsynt som en som du! | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-03-30 23:58 | |
![]() | Eller i all sin enkelhet tvärtom. | |