Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2013-01-17 19:42 | |
![]() | Fengur, jag är mest intresserad av vad det spelar för roll. Vita män är överrepresenterade i pedofilbrott. Män över lag är överrepresenterade i brottsstatistiken. Rika människor är överrepresenterade bland ekonomisk brottslighet som exempelvis skattefiffel. Vad spelar det för roll egentligen? | |
| fengur | 2013-01-17 19:51 | |
![]() | Statistiken och artiklarna som jag länkade till var ett svar då det tidigare efterfrågades källor. Att jag mest länkade till där det skrevs om Norge var för att det var just det som efterfrågades. Ser man sedan inte ex.vis den norska polisen som en tillförlitlig källa då har man nog själv svårt med källkritiken. | |
| slånbär | 2013-01-17 19:58 | |
![]() | Håller med Yamma- varför är det viktigt med nationaliteten? Vad ska man göra med den informationen. Ändrar det på något sätt allvaret i brottet? Och konsekvenserna för offret? jag kan inte se att det på något sätt skulle vara till nytta att veta nationaliteten. Annat än ett sätt då för vissa att använda det till sina egna syften, som SD propaganda. | |
| Måns_E | 2013-01-17 19:59 | |
![]() | Det är väl ingen som har efterfrågat något från Norge? Jag har sett de där artiklarna tidigare, det man kan säga är att det inte ser likadant ut i Sverige. Här har vi istället haft ett gäng serievåldtäktsmän som har varit väldigt svenska de senaste åren. | |
| Yamma | 2013-01-17 20:00 | |
![]() | Ja, men varför spelar det nån roll? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2013-01-17 21:01 | |
![]() | Man kan ju misstänka att en rätt stor del av de utlänningar som begår brott i Norge är svenskar. | |
| apbur | 2013-01-17 21:05 | |
![]() | Ja, varför kan det vara viktigt? För att man mer effektivt ska kunna jobba med attitydsfrågor och en rutten kvinnosyn som härrör från specifika kulturer. | |
| slånbär | 2013-01-17 21:20 | |
![]() | så varifrån härrör kvinnosynen hos dom etniska svenska männen som våldtar kvinnor, både i hemmet men även överfallsvarianten. Och hur jobbar man med deras kvinnosyn? För den torde ju då vara mer svårförklarad och svårare att göra något åt. Ska straffen vara olika hårda också kanske beroende på etnicitet? | |
| Kokonut | 2013-01-17 21:26 | |
![]() | Straffen är juh olika på hur idioten lr idioterna har utfört dådet. | |
| slånbär | 2013-01-17 21:31 | |
![]() | kokonut- men varför spelar det roll vilken etnicitet dom har då? | |
| apbur | 2013-01-17 21:37 | |
![]() | slånbär, vi har väl jobbat jättemycket med attityden till våldtäkter i hemmet. Vi har en lagstiftning som säger att mannen inte har rätt att tvinga till sig sex av sin kvinna och vice versa. Jag har inte sagt något om hårdare straff, bara att det kan finnas attityder som stammar från vissa kulturer som kan förklara gruppvåldtäkter. | |
| Kokonut | 2013-01-17 21:43 | |
![]() | Inget som spelar roll men så fort någon nämner etnicitet så skall det huggas på den personen. Du nämner sj dessa i ditt inlägg. Avstå från det istället så slipper den diskussionen fortsätta. Och varför isf får den ej tagas upp? Ofta har den utländska mannen från dom södra delarna dålig kvinnosyn. Nedvärderande. Många av dessa männen kommer hit och har sin syn här. Därav många tar upp detta. Och skall även tagas upp. | |
| Yamma | 2013-01-17 22:05 | |
![]() | Apbur och Kokonut, varför behöver det förklaras? Vad spelar det för roll? Vad är syftet med att eventuellt få veta att en förövare tillhört en etnicitet med förlegade lagar? | |
| apbur | 2013-01-17 22:10 | |
![]() | För att det är ett problem och för att kunna komma åt problemet så måste man klargöra vad problemet beror på. Det är väl inga konstigheter? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-01-18 07:07 | |
![]() | Man kan behöva arbeta med attitydförändring både i skolan och på andra ställen. Om personerna är vuxna så kan man förstås behöva nå dem på något sätt. Kanske genom föreningar som de är medlemmar i? | |
| krysopras | 2013-01-18 09:51 | |
![]() | Det finns kanske en något ålderdomlig kvinnosyn hos "män från vissa kulturer", t ex hävdade flera av männen i Mariannelund att kvinnan de våldtog var en hora, en slampa. Alltså helt ok att göra vad man ville sexuellt med henne. I Indien undersöker man våldtäktsoffer genom att sticka upp fingrar i slidan för att kolla hur van kvinnan är vid sexuellt umgänge. Jag tror att det är fullt möjligt att förändra kvinnosynen hos de här grupperna. Det har ju funkat åtminstone halvbra i vårt eget samhälle. Det handlar ju inte om att ge hårdare straff åt vissa grupper utan om att kunna rikta insatserna i ett förändringsarbete. Om man inte gör det så kommer inte problemet att försvinna, man kan inte blunda bort det. Istället verkar synen på kvinnor som slampor sippra in i vårt samhälle, få nytt fäste här även bland etniska svenskar. | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-18 18:10 | |
![]() | Om vi börjar med att förändra kvinnosynen hos svenska män som våldtar eller varför inte hos alla män som gör det UTAN att vi tänker nationalitet . Bitte | |
| uffew | 2013-01-18 19:46 | |
![]() | Ska vi förändra kvinnosynen hos alla våldtäktsmän ( vilket är bra) ska vi ju också förändra manssynen hos alla våldtäkskvinnor. Dessutom förändra manssynen hos de män som våldtar andra män. Blir mycket förändringssrbete :) | |
| seaburg | 2013-01-18 19:47 | |
![]() | Bitte?? Varför ska svenska idioter läras upp innan män från andra kulturer lärs upp. Svenska män som är någorlunda unga har fått en utbildning och präglats att umgås i symbios med kvinnor. Obildbara rötägg finns tyvärr kvar i dem leden ändå Män från många andra kulturer, har med sig en helt annan, för oss gammaldags skrämmande bild av kvinnor. Det gäller såväl kristna, islamister och andra ideologier I Indien så bötfälls kvinnor som vistas ensamma ute på kvällar för de är lockelser för män. Det finns läskigt tänk om kvinnor som inte skyler sina huvuden, dem anses vara skökor och lovliga att förlusta sig med. mm mm. Jag tror seriöst att många av dem som får fem års fängelse ibland inte fattar att dem bröt mot någon hederskodex/lag när dem våldtog Ge alla (män och kvinnor) som invandrar och vill bo i Sverige en veckas intensivkurs där dem sen får diplom och lovar skriftligt leva efter dem normer som finns i landet med respekt för kvinnofrid och andra lagar. Som ett slags körkort för ett bättre samhälle Hålla på och raljera med procentsatser hit och dit om vem som gjort mest illa nu eller förr hjälper inte dem gråtande stackare som i jämn ström droppar in på sjukhusens kvinnoavdelningar som finns speciellt för våldtagna. Har själv upplevt detta skrämmande "drop in", suttit en natt på sös och tröstat anhörig. | |
| slånbär | 2013-01-18 22:05 | |
![]() | Seebug - snacka om att generalisera. Jag har precis en sådan man här hemma sedan + 25 år och jag har då aldrig sett några tendenser till skrämmande kvinnosyn eller våldstendenser. Han har mig veterligen heller aldrig våldtagit någon. Men du verkar ju vara säker på din sak och det är klart att en natt på sös ger ju självklart mycketmer kunskap om detta än att leva ihop med enavdessa otäcka män under en kvarts sekel. Synd att han aldrig fick den där intensivkursen och diplomet du pratar om för det hade ju säkert gjort honom till en mycket bättre medborgare. Absolut. | |