Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 206

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Palini2009-03-25 10:14
Antal inlägg: 1381

"Jag är så urbota trött på avbrutna matcher (Det tror jag ni också är)"

"95 % av alla i en klack är lika mkt emot avbrutna matcher som du"

Maybach, det översta skrev jag, citat under är ditt. Kan vi vara överens om att vi är överens? Även om jag tror att siffran är snarare 99,99% =)

Och det är finfint att du hittar ett exempel på där domaren tackar en storstadsklack för hjälpen, men för varje sånt exempel du kan hitta (kan du hitta nåt mer?) så kan jag komma med tusen och åter tusen exempel på där domaren har fått höra "domarjävel" "sålt sig som en hora", "Du ska dö, jävla domarsvin", fått ta emot mordhot efter matcher, etc.

Jag tror att vi alla är överens om att vi vill ha bort avbrutna matcher och våld. Det är inget som klackarna står för, men som tyvärr alltför ofta tycks följa med på köpet när det gäller klackar i allmänhet och storstadsklackar i synnerhet.

Det enda du tar upp i ditt inlägg är våldet och avbrutna matcher. Men allt det andra då? Alla hatramsor och allt gnäll på spelarna och laget, kommer inte de från klacken? Vågar du inte stå för det?

Och det här gäller inte bara klackarna. Jag är väl medveten om att det gnälls och skälls minst lika mycket bland sittplatspubliken, även om det av naturliga skäl inte hörs, jämfört med det som sjungs i klacken.

Poängen jag vill ha fram är att publiken i Stockholm snarare stjälper sitt lag än hjälper. Så fort det blåser 1 sekundmilimeter i motvind så kommer gnället fram. En stockholmsklubb kommer aldrig att kunna vinna nåt med en sån krävande och gnällig publik.

Palini2009-03-25 10:16

"som sagt va, stora o levande publiksiffror är inte lika med våld"

Nej, precis. Kolla bara hur det är i England. ;)

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 10:25
Antal inlägg: 2692

Palini och Maybach- lite tankar om det ni diskuterar:

jag vill inte att det ska va Disneyklubben som står får sångerna som sjungs.
-i min drömvärld visslas bortalaget ut totalt varje gång som bollen är i deras ägo
-i min drömvärld ska motståndarna inte komma till Råsunda och tycka det är "kul att spela inför så mkt folk o en sådan härlig stämning"
Det ska va som Nebo sa om 98-99: "i spelargången så såg man att motståndarna va rädda för oss och den press dom skulle ha på sig från våran publik."

Jag anser att det är SÅ otroligt mkt mer lugnt nu på arenan.
Både bra och dåligt antar jag. Men jag kan ju se att AIK gjorde det bättre ifrån sig under 90-talet. MAn spöade ju ifk gbg rätt bra en del ggr, fast dom var "bäst" då, samt 2 guld.

sen känner jag verkligen inte igen det som ni pratar om på söderstadion. Sista gången jag hörde en "elak" ramsa AV Norra MOT sitt eget AIK var 2004.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 10:27

Palini men åååååh

jag ANSER faktiskt att publiken inte är levande i England. Dom sitter som små skolpojkar.
Stora siffror, inget mer.

Aldrig England. Se på Tyskland ist.

Palini2009-03-25 11:08

I min drömvärld så sjunger en klack hela tiden och hejar på sitt lag, och klacken sjunger dubbelt så högt när laget ligger under.

Så t.ex. Ola Andersson hyllades förutsättningslöst förra säsongen? Jag har inte varit på nån AIK-match mer än i derbyn, så det är därför jag frågar. Säger du att det är så, så får jag väl tro dig. Det vet du bättre än jag. Dock har jag lite svårt att tro på att det skulle vara nån större skillnad på Råsunda, jämfört med t.ex. Stadion och Söderstadion. På Söderstadion är det vanligt förekommmande.

Det där jag skrev om England var ett skämt. Där av smileysen...

Palini2009-03-25 11:20

Och måste man jobba för Aftonbladet eller SVFF, om man inte vill ha en publik som lever rövare och förstör för sitt eget lag? =)

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 11:46

Ola är inte AIK. Ola fick ändå VÄLDIGT lite skit. Det var först sista 2 hemmamatcherna som det ropades på avgång.

Jag vet inte hur det är på Söderstadion. O du vill veta hur det är på Råsunda kan du läsa mitt tidigare inlägg. Senast klacken sjöng negativt om laget på plan var 2004.

Norra är sjukt bra på att hålla ångan uppe nu för tiden vid underläge. FÖR bra menar vissa -dock inte jag.

Tror faktiskt att det Du upplever Palini kan vara en sak som faktiskt är lite unikt för bajen just nu. Ni har gått från at vara en bohemisk looserklubb till att ha kravlystna fans och en ledning som pratar guld.

Så jag tror att det är mer omvälvande för dig som varit med ett tag.
I AIK pratas det tvärtom om att ha lägre förväntningar. CL-drömmarna lär sig hålla käft.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 11:46

Då menar jag bland supportrar i första hand som är över 12 år

Maizena2009-03-25 11:54
Antal inlägg: 639

Palini: Jag vet inte hur ni bajjare gör i eran klack men i DIF klacken är det väldigt väldigt sällan om inte aldrig som vi skäller gnäller buar åt våra egna. Möjligtvis kan tränarna få sig en känga då och då. Det är fakta! Ett tydligt exempel på detta finns inom hockeyn där DIF nu fått ett uppsving tack vare att fotbollspubliken kommit tillbaka. Där var det i år snarare så att när motståndarlaget gjorde mål så nådde klacken sin peak. Visst är det tufft att stötta sitt lag i tex 3-0 underläge mot ajk men det förekommer ändå inga burop.....

Att sthlmslagen har en krävande publik är inte heller ngt konstigt. Det är anrika föreningar som många värdesätter väldigt högt och det är jag säker på att samtliga spelare som skriver kontrakt med sthlmsklubbarna är mycket väl medvetna vi. Hatramsorna som sjungs skall absoulut finnas kvar sålänge det sjungs för motståndarlaget...det är en del av den fotbollskulturen många inbitna fans lever med och blivit uppväxta med. Rivaliteten mellan klubbarna är en stor del av upplevelsen, sen att det ibland utbryter våldsamheter i samband med matcherna är ytterst beklagligt, men som sat det är en liten liten del av "fansen" som sysslar med....

Palini2009-03-25 12:29

Hahaha, ni är ju bara för roliga. Jag slår vad om att snart kommer Maybach och berättar om bajenklackens villkorslösa hyllning till laget efter 3-6 förlusten mot Malmö. =)

Okej, vi kör er version. Klackarna bestrår enbart av missförstådda små änglar som bara vill hata varandra lite lagom så där och som stöttar sitt lag i vårt och torrt.

bobo flux2009-03-25 12:48
Antal inlägg: 11371

Elfsborg 4-0-seger mot svårspelade HBK lovar gott. Det skulle smaka med guld till Borås.

För övrigt var AIK-spelarnas hyllning till Maanoja efter att han brutit benet försäsongens klart läckraste prestation!

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 12:57

Palini du är bitter och verklighetsfrånvänd om du inte kan hålla med om att Hammarby som klubb förändrats extremt mkt efter guldet. Och har en helt annan supporterskara nu vad gäller den yngre generationen (runt 20 år gamla)

Sen är det tråkigt om Du väljer att inte tro på mig vad gäller AIKs publik på Norra. Men det kan jag inte bestämma över el påverka mer.

Maizena2009-03-25 13:26

Jag vet inte hur många matcher du stått i DIF klacken och du får tro vad du vill men burop och hat förekommer inte till våra spelare,sen får du tro vad du vill.

För övrigt förstår jag inte varför du skriver i tråden överhuvudtaget eftersom du uppenbart gör det för att provocera precis som fööra året.

Du kan väl ge mig ett exempel på när DIF buat ut sitt eget lag eftersom du är så insatt......

Vad det gäller hatet så sa jag precis tidigare att i mina ögon är det ett välkommet inslag så länge det hålls verbalt. Sen är det ledsamt att du tycker det är jobbigt och får en lite tår i ögat när folk skriker hora åt lolo.......

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 13:27

maizena- glöm inte att adressera=) annars blir det som med djurgårns långbollar, det kanske inte hamnar rätt;)

Maizena2009-03-25 13:31

=)..

Palini2009-03-25 13:57

Kvällspressen är knappast världens mest trovärdiga källa men en snabb sökning ger de här resultaten. Är det bara ren och skär lögn eller prov på sagolika verklighetsförvrängningar ?

www.fotbollsexpresse...1. 1128676/

svt.se/svt/jsp/Cross...;a =1197784

Palini2009-03-25 14:01

Ja, jag bara provocerar. Det måste verkligen vara grymt provocerande att få höra att de perfekta, fantastiska, ofelbara klackarna faktiskt buar åt sitt lag emellanåt. Ni börjar låta som religiösa som är helt övertygade om att gud är fullkomlig. ;)

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 14:01

Är det en sång från Norra?

GE DIG.

lejonmix - Ej medlem längre2009-03-25 14:03

Buade ALLA? Buade Norra?

Ta snacket med Maizena, Jag anser att jag förklarat mig väl för hur det är med AIK nu.

Sen har du ännu inte svarat på det jag skriver om bajens nya krav

Palini2009-03-25 14:14

Nej, norra hyllade nog laget ofta och länge som alltid och som vanligt valde tidningen att vinkla det å det grövsta och Norling blev förstås felciterad.

Du har givetvis helt rätt att Hammarby har förändrats mycket efter guldet 2001 och konstigt vore det väl annars. Det mesta har blivit bättre, dock inte allt och definitivt inte publiken.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?