Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-11-19 13:49 | |
![]() | Vad tröttsamt det blir att alltid bli stämplad för sina åsikter. Om man är emot plastikoperationer så är man, bla, bla, bla...och vice versa. Kan man inte bara få föra fram sin åsikt utan att bli stämplad som rödstrumpa, bara avundsjuk eller nu också emot träning, tjäna pengar osv... Jag dömer inte personer som gör skönhetsoperationer. Låt dem som vill operera sig göra det, jag kan inte bry mig mindre om det än jag gör. När man drar det ner till personnivå. Det jag pratar om som jag också uppfattar att Satyra pratar om är fenomenet att fler och fler människor tenderar att bry sig mer om ytan. Det är sjukt sorgligt att många unga människor idag mår dåligt över sina kroppar så de väljer att lägga sig under kniven och karga i sin unga, oförstörda kroppar för att passa in i något sjukt ideal om att ha getingsmal midja med jättebomber. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:51 | |
![]() | Jag påstår inte generellt avundsjuka men mycket missunsamhet är det. Ogillar också den nedlåtande tonen hos opmotståndare att de som inte vill lida med sitt av omständigheter givna utseende är alltifrån ytliga till att sakna självförtroende eller vara egoister mm mm. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 13:53 | |
![]() | Skugga: Antagligen för att jag skrev att jag inte sminkade mig, vilket bara var för att förklara hur långt ifrån jag var att genomgå en skönhetsoperation. Var inte för att stoltsera, smink är snyggt, och när jag känner att jag har råd och behöver det så kommer jag nog också att sminka mig. Jag är ju iofs en skogsmulle... föredetta punkare från stockholm stad, men det är ungefär samma sak :P | |
| Laserswärd | 2010-11-19 13:53 | |
![]() | Mäh, nu skrev jag inte vad jag svarade på, antar att du listar ut det själv. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:54 | |
![]() | En punkare utan smink? Det var som fan :D | |
| Skugga | 2010-11-19 13:54 | |
![]() | Japp, det gjorde jag, Laser. :) *clever* | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:55 | |
![]() | jag opade mig närmare 30. då hade jag bla redan haft en lång modellkarriär a´la naturell. då var opade bröst en ticket till modellkatalog B. alltså neråt. alltså koketterade jag med min (då) naturligt perfekta byst. alla vinner fördelar i sitt eget sinne på andras val. när jag inte längre behövde följa en skönhetsmall och ett mått, bytt karriär och dessutom fått barn blev det mitt val. för att jag ville och kunde som sagt:) sen undrar jag hur många som känner såna här op beroende som opererar och opererar. det målas ju upp som en av de tragiska farorna. visst finns ngt skräckex i media. men långt mer andra skräckex av extrem fetma eller andra sjuka företeelser. jag har iaf inte blivit sugen på ngt mer. eller räknas en planerad någon gång i framtiden laser? kanske räknas min ahasyrebehandling jag fick på spa förra veckan? eller mitt smink, min träning? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 13:59 | |
![]() | en kvinna som tar extreme pride i sin skönhet är för feministerna (och de fula) som en strejkbrytare för arbetarrörelsen. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 13:59 | |
![]() | ramsay: Varför tror du att jag hoppar på folk som inte gör som jag gör. Det är ett väldigt konstigt antagande som måste utgå från hur du själv resonerar. Uisge: Ja, det finns en hel drös olika inriktningar man kan välja som punkare. Härligt med ungdomskultur :P | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:02 | |
![]() | laser- jag har aldrig antagit att du hoppar på personer som inte gör som du. tvärtom, jag läste ditt inlägg och respekterar din outlook. för att förtydliga, jag skriver inte till dig i tråden. jag skriver om op, opmotståndare, förespråkare, om mig själv etc. bara inlägg i debatten alltså. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 14:03 | |
![]() | Antog att inlägget ovan var till mig, innehållandes: "jag har iaf inte blivit sugen på ngt mer. eller räknas en planerad någon gång i framtiden laser?" | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:04 | |
![]() | laserbehandling av huden. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:04 | |
![]() | Ja, ungdomskultur à la nu är inte mitt gebit :) Fast jag gillar fortfarande den punkform som måste ducka för att komma in genom tunnelbanedörrarna :) | |
| Variato - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:05 | |
![]() | Har en kusin som födde via kejsarsnitt, väntar sitt andra nu, ska också förlösas med kejsarsnitt. Hon säger att efter det ska hon göra en mindre bukplastik för att bli av med "hängvecket" (hennes egna ord), hon säger att det svider och bränner på sommaren när hon blir svettig. Tycker inte det finns något överdrivet eller "sjukt" i att vilja göra det. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 14:09 | |
![]() | ramsay: ah, meningsuppbyggnaden var förvirrande :) Uisge: Imponerande om inte annat. Är sjukt svårt att få till en ordentlig tuppkam. | |
| Laserswärd | 2010-11-19 14:13 | |
![]() | Variato: Tror inte det finns någon som tycker är "sjukt". Om hon får fysiska besvär av vecken så räknas det väl inte ens till kategorin skönhetsoperation då det är av hälsoskäl, även fast vissa skulle anse att det tillför något positivt till personens yttre. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:16 | |
![]() | Ramsay: Jag tycker att du är ett lysande exempel på att man inte behöver vara ytlig egoist med dåligt självförtroende för att operera sig. Du är en tänkande, klok, varm, generös kvinna med mycket självförtroende och att du förvaltar dig själv och ditt liv är värt beundran. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:20 | |
![]() | nej men... vilka ord, tack zlipsten!:) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:53 | |
![]() | Tackar för pm och jag för det inte vidare. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-19 14:58 | |
![]() | här är en mycket skicklig kirurg som forskar vid universitetet. efter ett års djupstudier av marknaden koll av kirurg, resultat och uppföljning opade jag mig här. gunnar kratz, rekomenderar honom varmt. www.plastikakademin....e/ oss.html | |