Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-04 21:55 | |
![]() | Personligen skulle jag inte "slänga vatten på kvarnhjulet" så som Ranelid,MEN jag tycker att det är helt okej att han gör det. Hoppas att han orkar med efterdyningarna också. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-01-04 21:56 | |
![]() | Tycker Ranelid stod upp för sig själv på ett bra sätt - fick faktiskt en bättre bild av honom efter hans prestations i Stjärnorna på slottet. Att jag inte tycker om allt med honom är en annan sak, men jag tycker att te.x. Skugges påhopp var onödigt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:03 | |
![]() | Jag vill inte snacka skit om folk,men Skugge! Vad är problemet med tjejen? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:04 | |
![]() | Ansiktsbehåring. (Jag har suttit intill henne.) | |
| Satyra | 2010-01-04 22:05 | |
![]() | Nej, man får innerligt hoppas att han kan släppa den här biten mer nu. Men det tror jag att han kan, ÄVEN om det såhär direkt efteråt stormar till en smula igen. Inom sig tror jag ändå han har ett större lugn nu än innan. Förmodligen utgår jag i den tron till stor del från mig själv - vilket vi väl alla gör när vi tar ställning i frågor förstås - och jag har relativt lätt att identifiera mig med Ranelid på en del punkter. Helt klart. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:09 | |
![]() | Ja, Satyra, jag har noterat att du läser in en hel massa positiva egenskaper hos karln för att du bestämt dig för att du gillar honom. Så funkar väl vi alla mer eller mindre. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:11 | |
![]() | Folk för tycka som dom vill om Ranelid. Han är säkert man för sin hatt på många sätt..... Men jag har ingen djup åsikt, jag har mitt typiska 4 sekunders intryck, och det är inte bra. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:14 | |
![]() | Ja,hon må ha vad hon vill i ansiktet,men det som irriterar mig är att hon agerar utifrån någon slags avundsjuka. Hon fattar inte att man måste skriva några böcker för att ingå i kultureliten,alternativt några INTRESSANTA kåserier. | |
| Maad Max | 2010-01-04 22:46 | |
![]() | SylviaPlath 2010-01-04 20:10 "Ranelid är för jävla jobbig, men det kul att det finns såna som han." Skönt att se att någon tänker och har lite vettiga värderingar. Påminner lite om Voltaires tilldelade citat "Jag håller inte alls med om vad du säger, men skulle ge mitt liv för din rätt att uttrycka det" | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-04 22:50 | |
![]() | Fan,vad bra citerat! | |
| Maad Max | 2010-01-04 22:56 | |
![]() | Tack, hur menar du då? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-04 23:02 | |
![]() | Typ,åsiktsfrihet..trots att man är kompisar! Till Maad Max. | |
| tobbetob | 2010-01-04 23:10 | |
![]() | Ranelid är fanimej sveriges coolaste författare! Skön typ, dessutom. | |
| ylia | 2010-01-04 23:12 | |
![]() | Ranelid hoppade på tåget och trillade av ....igen, so what? Tåla leken är inte alltid lätt men varför gnälla om något så gammalt? Nu sitter han i sörjan igen, förstasidesstoff, denna gång på eget bevåg. | |
| Satyra | 2010-01-04 23:24 | |
![]() | "Ja, Satyra, jag har noterat att du läser in en hel massa positiva egenskaper hos karln för att du bestämt dig för att du gillar honom. Så funkar väl vi alla mer eller mindre." Sylvia - nja, det har nog gått från motsatt riktning, snarare - jag har lyssna på honom en del och utifrån det börjat gilla honom, och till dels även känt igen mig. ;-) Och ja, tror att vi alla på endera vis skapar våra uppfattningar om saker och ting från våra egna erfarenheter och/eller föreställningar om hur vi själva skulle agera/känna. Vad annat kan man egentligen basera något på? OM det nu inte gäller bara ren fakta som inte rymmer vidare åsikter. :-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-04 23:26 | |
![]() | Jag menar här i tråden. Du spekulerar kring hans person på flera ställen, fyller i saker som saknas - utifrån hur du själv fungerar förmodligen (för att du identifierar dig). | |
| Satyra | 2010-01-04 23:42 | |
![]() | Sylvia - Ja det gör jag ju och jag inbillar mig att det är så man som människa analyserar andra. Men visst - dem man känner igen sig mer i än andra är det väl ännu lättare att lägga in egna slutsatser kring, vare sig det faktiskt är sanna för analys"offret" eller inte, hehe. Människor jag inte tycker mig förstå mig på alls tycker jag nog inte så mycket om heller. Men fortfarande var det så att jag först lyssnade på honom och sen kände att jag gillade honom - i den ordningen. ;-) Fast jag minns faktiskt att jag allra första gången jag hörde honom prata, i något debattprogram, minns inte vilket nu, tänkte att "herregud, är han på riktigt". Trodde ärligt talat första minuten att han skämtade. Så från mitt allra första intryck var jag inte så förtjust i honom. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2010-01-05 20:40 | |
![]() | Så här skrev Ranelid om Magdalena Graaf efter att hon gett ut en bok om hur hennes exman misshandlade henne i flera års tid och om sin kamp för att överleva: "Den 1 maj meddelade Aftonbladet på första sidan att nämnda Magdalena Graaf har skrivit en ny bok och tidningen hade minsann ett utdrag från den. Mig veterligt har denna kvinna aldrig skrivit någon bok. Likväl anser Sveriges största tidning att hennes rapport från äktenskapet med tredjemålvakten är av större vikt än alla andra böcker i Sverige just nu. Den handlingen av tidningen är namnet och diagnosen på en ytterst allvarlig sinnessjukdom. Magnus Hedman och Magdalena Graaf är två av alla dessa människor som tar för givet att deras namn och personer är av betydelse och vikt för allmänheten. Media borde tysta ned alla deras försök att synas och höras och förpassa dem till platsen där de hör hemma, nämligen bland parasiterna som livnär sig på dumheten, den andliga fattigdomen och bottenlösa enfalden." Han ger sig på att skriva om en bok han uppenbarligen inte ens öppnat(boken handlar inte om Hedman) och försöker trycka ner henne som att hon inte var värd att slicka hans skor ens. Mig veterligen har just Maggan Graaf aldrig mobbat Ranelid och hans beteende här är snarlikt det han kritisiserar Skugge för. Vilken fjant! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-05 20:50 | |
![]() | SVT anmält till granskningsnämnden eftersom det inte anses förenligt med god publicistisk sed att låta Ranelid komma med sin version utan att de utpekade får chans till genmäle. Fler som gjort din bedömning tydligen, Dödmetallörn! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-01-05 20:51 | |
![]() | "Magnus Hedman och Magdalena Graaf är två av alla dessa människor som tar för givet att deras namn och personer är av betydelse och vikt för allmänheten. Media borde tysta ned alla deras försök att synas och höras och förpassa dem till platsen där de hör hemma, nämligen bland parasiterna som livnär sig på dumheten, den andliga fattigdomen och bottenlösa enfalden." Vilken vidrig elitism. | |