Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:00 | |
![]() | Jag tycker alltså som carl Martin | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:00 | |
![]() | Min mamma är barnskötare och pappa jobbar i antikvariat. Arbetarklass dvs. Har aldrig fått något serverat på silverfat, men skulle aldrig håna de som fått. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:02 | |
![]() | Hur många barn ska behöva falla mellan stolarna i klassrummet medan man försöker lära sig att möta deras behov? Ska de barn som lyckas komma ur gröten tvingas tillbaka för att alla inte har samma tur? | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:03 | |
![]() | Okej! Skönt att veta faktiskt :-) | |
Rultatultan | 2013-09-01 00:05 | |
![]() | "I läroplanen står det ju ändå att alla elever skall vara berättigad likvärdig undervisning, men så är det inte idag...." Så sant och så tragiskt. | |
Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:07 | |
![]() | Carlmartin>> Jag tror att du underskattar problemet. Oavsett social bakgrund finns det barn som far illa. Det finns ingen regel som säger att barn från rik bakgrund mår bättre. De har absolut ett försprång i monetära termer, men vad fan betyder det om man inte har kärlek? Den här solidariteten som är så viktig, gäller den verkligen bara pengar? Hur skulle det vara om vi delade med oss lite av kärleken också? Kalla mig naiv, men jag tycker att den människosyn du företräder är direkt kontraproduktiv till det samhälle jag vill uppnå, där alla bedöms lika och där alla alla har samma skyldigheter. | |
bobo flux | 2013-09-01 00:10 | |
![]() | Så här OT som den här tråden blev så kan man ju lika gärna kasta in en molotovcocktail... www.metro.se/nyheter...pB 65Cm7to/ | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:11 | |
![]() | Zzz | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:12 | |
![]() | Jag ser inte ner på eller hånar den som har det sämre, bättre eller lika ställt monetärt. Varför skulle jag? Är man automatiskt en sämre människa för att plånboken är tjockare? Det är lätt att raljera över silverskedar och att allt löser sig med pappas pengar; men hur många skulle frivilligt byta bort ekonomiskt välstånd i solidaritetens namn? | |
bobo flux | 2013-09-01 00:21 | |
![]() | Skulle inte en bättre människa byta bort ekonomiskt välstånd i solidaritetens namn? | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:21 | |
![]() | Pengar är skit. Jag har aldrig haft pengar och skulle nog helt ärligt kunna säga att jag hellre ser att alla har det lika bra än att jag har det lite bättre. Fattigdom, vad är det? Hur mycket pengar behöver man för att överleva dagen? Jag missunnar inte andra välgång, men jag skulle lätt kunna leva på en rätt blygsam summa hela mitt liv, så länge jag får göra nytta och vet med mig att jag har råd med både hyra, mat och sjukvårdsbesök. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:22 | |
![]() | Skulle du det, bobo? Lätt att snacka. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:22 | |
![]() | Tyvärr lever vi i ett samhälle som nästan kräver att man har mycket pengar för att "överleva" | |
Aquila1 | 2013-09-01 00:22 | |
![]() | Gillar pengar.........men allt går inte att köpa. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:24 | |
![]() | Och jo, jag är helt ärlig. Pengar betyder inte mycket för mig. Har aldrig roats av materiella tingest tex. Datorn är väl det enda jag känner mig lite låst vid. Kläder är inget jag bryr mig om, inte heller elektronik eller bilar eller annat | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:24 | |
![]() | redux- ööh - jo. i regel mår de bättre. det är bevisat. det finns naturligtvis undantag, många undantag. men överlag mår de bättre. "Den här solidariteten som är så viktig, gäller den verkligen bara pengar? Hur skulle det vara om vi delade med oss lite av kärleken också? Kalla mig naiv, men jag tycker att den människosyn du företräder är direkt kontraproduktiv till det samhälle jag vill uppnå, där alla bedöms lika och där alla alla har samma skyldigheter." På personlig bas är vi alla lika, alla lika mycket värda, lika mycket värda kärlek. Men samhället är orättvist såtillvida att det ger enorma fördelar till den som har det gott ställt. det är så jag ser det. därför är det inte lika mycket synd om en miljonär som förlorar jobbet som det är om en utfattig människa i samma situation. nulltj - man är inte sämre alls - man har det bara generellt lättare. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:25 | |
![]() | Jag kan också leva snålt som attan, gjort det länge. Men när jag nu slitit som ett djur i flera år, så kan jag ärligt säga att jag är värd varenda krona. Det gör mig inte automatiskt osolidarisk. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:25 | |
![]() | Gör vi, molle? Tycker vi är ganska väl omhändertagna i den här delen av världen. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:26 | |
![]() | carlmartin>> om man inte är sämre, förtjänar man hån då? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:26 | |
![]() | mollee - my kind of girl :) | |