Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-15 22:35 | |
![]() | Loco "Sålänge det bara var svenska män (under alla år) som betedde sig illa mot kvinnor så var det ingen som höjde några röster? Och fortfarande är det tydligen ok för svenska män att våldtäktshota och näthata svenska kvinnor (eller som männen säger, feministhoror) men inte för utländska. Där går banne mig gränsen!!" Vad menar du med att det inte höjdes några röster? Vem tycker att det är ok att våldtäktshota och näthata? Är det någon här? | |
janne121212 | 2016-01-15 22:40 | |
![]() | Den senare bilden av vad som hände i Kungsan är att det inte bara var nyanlända utan en hel del förortskids. En del av dessa lever tyvärr också kvar i sina gamla traditioner även om dom är födda i Sverige. Så säkert fanns det en hel del svenskar bland dom. | |
micro113 | 2016-01-15 22:41 | |
![]() | Totravel .. det långa inlägget från mig som du kallade "blaj" ställer ju de frågor du efterlyser .. Jag tar det igen Jag skrev så här i en annan debatt - och jag tycker det står ganska väl för vad jag anser om mörkandet och vad det har för konsekvenser .. så jag kör inlägget här med... Jag tycker att media och många debattörer försöker förringa det beteende som dessa män uppvisar och det som flickorna utsatts för -- och det känns inte okej. Jag har ingen som helst förståelse för att man mörkar för att inte ge rasister argument - utan blir enbart skitförbannad när man försöker låtsas att det här inte är ett främmande sätt att antasta flickor på. Tafsat har män/pojkar gjort i alla tider - men att försöka låtsas att problematiken med dessa gruppattacker inte är något nytt är att göra alla invandrare en otjänst. Vi borde istället fråga oss - varför nu? Varför på så många platser under en kort period ... och viss tröst bör ju de som inte vill se problemet ha i att det faktiskt startade före sista stora flyktingvågen .. även om det av något skäl eskalerade runt om i Europa på nyår. Rätt medicin mot rasister och mot dessa män som gör dessa attacker är att erkänna problemet och vända sig till männen i deras egna grupper för att bekämpa det. För helt krasst att media mörkar och svenskar fördömer leder ingenstans -- det är först när män i den egna gruppen kraftsamlar mot det som man kan få dessa förövare att lyssna. Vi behöver alltså engagera de män som kommer hit i kampen mot rötägg som spottar på kvinnor och våra värderingar... Det handlar inte om att de angriper svenska kvinnor - många av offren var icke svenska - det handlar om att de angriper kvinnor som enligt dem genom att befinna sig på offentlig plats gjort sig tillgängliga... Det är inte så att det i alla som kommer hit bor en liten svensk med svenska värderingar som bara väntar på att få komma ut. Däremot är det så att stora delar av de som kommer hit är beredda att anpassa sig om vi bara ger dem information och verktyg att göra det -- och att det är de som kan angripa dessa kulturyttringar eftersom deras beteende smutsar hela gruppen landsmän .. Det finns ingen ursäkt att mörka -- det finns däremot alla skäl att sluta mörka och på ett adekvat sätt använda deras egen grupp för att stävja problematiken. Att svenska samhället vänder dessa män ryggen skiter de ju i .. om den egna gruppen gör det så tror jag det tar långt mycket bättre... Enda skälet till att man inte använder de resurserna kan bara vara att politiker och myndighetsutövare delar SD:s uppfattning och tror att det är okej för de kulturerna... en kulturyttring som inte ses som fel av gruppen de tillhör helt enkelt. Eller också gör man det inte av rädslan för att deras landsmän inte är beredda att ta ställning mot beteendet - och att det skulle innebära att en helt ohållbar situation blottas för svenska folket ... | |
micro113 | 2016-01-15 22:43 | |
![]() | Loco "Sålänge det bara var svenska män (under alla år) som betedde sig illa mot kvinnor så var det ingen som höjde några röster? Och fortfarande är det tydligen ok för svenska män att våldtäktshota och näthata svenska kvinnor (eller som männen säger, feministhoror) men inte för utländska. Där går banne mig gränsen!!" Har du helt missat vad kvinnokampen de sista femtio åren handlat om? Och vilka förändringar som skett? | |
micro113 | 2016-01-15 22:46 | |
![]() | janne121212 Man kan ju undra om det talar till invandringens fördel om "integrerade" ungdom och inte bara nyanlända deltagit i detta .. Det säger ju snarare att inte ens integration hjälper mot denna kvinnosyn och för att förhindra dessa övergrepp .. och där fick till och med SverigePartiet en poäng... | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-15 23:08 | |
![]() | Känner du att du har fått någon klarhet i dina frågor i trådstarten, micro? | |
micro113 | 2016-01-15 23:31 | |
![]() | liminal Jag känner nog mest att jag fått veta hur obetydlig kvinnors rätt är när det gäller att somligas vilja att skugga för förövarna .. Var det det du vill med dina inlägg och är du nöjd med analysen? För du är ju en av dem som inte kan skilja på vad som händer och i vilka kontext utan vill smeta ut det till en grå massa som säger att eftersom några i Sverige begår vissa brott så skall vi blunda för de grova brott och drivkrafterna bakom dem som andra begår ... Är du nöjd med att i inlägg efter inlägg skyddat förövare och försökt möjliggöra en fortsättning av deras kränkningar mot kvinnor? I så fall varför? Är du en av dem? | |
micro113 | 2016-01-15 23:42 | |
![]() | Förr valde vi våra kamper och de som ville delta valde dem .. www.youtube.com/watc...KI vo9mrHH8 Det är självklart en histiorik och ett världsnamn att vara stolt över .. Nu väljer vi istället att föra kampen på hemmaplan på bekostnad av barn, sjuka och kvinnor ... Min pappas generation och mina mor-farfäders hade inte varit lika stolta för den hållningen ... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-15 23:50 | |
![]() | Säger som GW sade om detta: Gärningsmännen som utfört detta ska dömas som alla andra brottslingar, oavsett varifrån de härstammar. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-15 23:51 | |
![]() | Sen får folk hemfridsknulla bäst de vill. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2016-01-16 00:18 | |
![]() | Och apropå att ingen höjde några röster....: www.youtube.com/watc...vK oM7oTrSA | |
mz_lzrd | 2016-01-16 10:03 | |
![]() | Folk har väl sannerligen höjt rösten mot mäns våld mot kvinnor och de patriarkala strukturerna i vårt samhälle. Har ni läst tidningen Metro någon gång? (Vår största gratistidning.) Där är hatet mot svenska män återkommande i redaktionell text. Svenska vita femtioåriga män sitter bredbent på bussen och låter inte flickor komma till tals. Men vad man gör när man spelar ner Kölnhändelserna genom att påstå att detta inte är annorlunda än det sexuella våld kvinnor alltid utsätts för är faktiskt att säga: Det gör inget. Vi har varit med förr. Vi klarar det. Vi är vana. Detta är bara en bagatell. Män är såna. Det är ett faktum hugget i sten. ("Pojkar är pojkar. Det händer så mycket i kroppen under de åren" - som rektorn sade samband med skolgårdsvåldtäkten förra året.) Det här att bagatellisera planerade massöverfall på kvinnor är för mig vidrigt, men framför allt är det kontraproduktivt. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-16 10:15 | |
![]() | Mz_lzrd: Om du är sugen på en utmaning såhär på lördagsmorgonen så ska du få en nu. Ni andra får också leka om ni vill. Utmaningen består i att hitta ett enda inlägg, en enda mening där jag bagatelliserar, försvarar, inte fördömer, hyllar eller på något annat sätt visar eller säger stt jag inte tycker att det som hände i Köln är något speciellt eller att de som gjorde det inte ska straffas. Förste som hittar och svarar här vinner ett fint diplom med min textade autograf. Klara, färdiga, GÅ!!! | |
Bitte - Administratör | 2016-01-16 10:22 | |
![]() | Låser den så jag får möjlighet att läsa genom den Bitte | |
Mouche - Administratör | 2016-02-01 12:57 | |
![]() | Jag öppnar tråden på nytt. Håll er nu inom ämnet bara så är jag nöjd. Rensar den, om det behövs, vid senare tillfälle. Mouche | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 14:55 | |
![]() | Jag utgår ifrån att ni som brukar ladda upp klipp inte kommer att ladda upp just detta. Därför gör jag det. "En inspelning av händelsen som The Local tagit del av visar att männen hade europeiskt utseende. " www.aftonbladet.se/n...22 13613.ab | |
kryddeluntan | 2016-02-05 15:34 | |
![]() | Väldigt intressant Nora, tänkvärt hur fort alla "visste", vad media förmedlade och vad det skapade. Nu kanske det kan bli lite mer nyanserat i debatten. Ingen kvinna eller tjej ska någonsin behöva bli utsatt för sexuella trakasserier, oavsett vem som utför det. Jag tycker att det här är en mycket oroande utveckling och att straffsatserna är löjligt låga. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:41 | |
![]() | Nej, ingen kvinna ska bli utsatta för sexuella trakasserier. Det hjälper inte heller kvinnorna att vi jagar fel förövare. | |
Mådä - Ej medlem längre | 2016-02-05 15:56 | |
![]() | Jag ser över huvud taget inga män gripas alls på filmen. Var var det man kunde se att det handlade om europeiska män? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:18 | |
![]() | Nora - Du glömde att nämna att detta inte handlar om nyårsnatten, men ett helt annat tillfälle. Var det ett misstag från din sida? övergreppet är naturligtvis förkastligt oavsett när det skett - men när du skriver som du gör är det lätt att tro att "männen hade europeiskt utseende" betyder att de som begick övergrepp på nyårsnatten hade eurpoeiskt utseende. Du kanske inte tänkte på det och råkade slarva? | |