Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 694

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ceciliaerix2011-11-24 23:13
Antal inlägg: 179

Där ser man, Irrelevante.
Känner trots det inget direkt längtan till att testa. Jättebra idé, men jag har använt tamponger sen jag var 12 och det blir svårt att lära den här gamla hunden att sitta. Jag undrar dock varför den inte har fått en större genomslagskraft? Varför ser man inte den i hyllan där man köper övriga mensprylar?

Tvålis - Ej medlem längre2011-11-24 23:22
Antal inlägg: 4429

Nja, brist på reality check?

Alla som inte föderbarn får ett extra "intebarnbidrag" tillskott.. Och alla som inte väljer att bli alkoholister blir bidragstagare av det med...

Och alla som har valt att inte få en svår sjukdom, får ett hejdundrades stöd dom med..

När vi ändå håller på så tycker jag att alla dom barn som inte får minst 20 kronor i veckan till lördagsgodis borde få det direktinsatt på deras konto..

Samtidigt som den mormor som inte har råd till rätt sjukvård får det fixat...

Alla som säger hey betalar...

ceciliaerix2011-11-24 23:24

Hey?
Om jag inte har missförstått dig rätt så betalar jag faktiskt till 3 av dessa 4 saker.

ceciliaerix2011-11-24 23:24

Haha ta bort rätt så blir det rätt.

Nauticat2011-11-24 23:32
Antal inlägg: 91

ceciliaerix: Något gick nog snett med marknadsföringen för den har funnits i mer än 50 år. Jag antar att företagen som säljer bindor och tamponger föredrar att den inte marknadsförs bättre eftersom de skulle sälja mycket mindre om massor av kvinnor slutade köpa engångsprodukter av dem.

Charlies dad2011-11-25 00:09
Antal inlägg: 39

Världen blir bara mer skruvad för var dag som går och Sverige går i bräschen. Vart går gränsen? Finns det NÅGOT som svenska folket inte vill ha subventionerat eller gratis? ...Gratis alvedon åt bakfulla, subventionerade livremmar åt de som bantar, gratis skithuspapper åt de som är lösa i magen och gratis snöskyfflar åt de som bor där det snöar!!!

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 00:18
Antal inlägg: 11661

Beklämmande att folk inte kan skilja på saker man förorsakat själv och en kroppslig ofrivillig funktion. Skruvat.

ceciliaerix2011-11-25 00:20

Med tanke på hur mycket skatt mitt hushåll betalar ser jag hellre att pengarna går till toapapper åt diarréoffer än till statens överbetalda styrelsegubbar!!!!

le-lou2011-11-25 00:22
Antal inlägg: 17500

deli - kroppslig ofrivillig funktion? då ingår alltså sjukdomar där också? Tappar håret - får jag min håroperation betald då?

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 00:36

le-lou, De flesta sjukdomar drabbar både män och kvinnor även om de kan skilja sig åt med tanke på anatomin (bröstcancer/prostatacanc er).

le-lou2011-11-25 00:48

okej. det handlar bara om män vs kvinnor då.

men åter igen, håller du med om att vi kan - alltså kan - fixa gratis mensskydd? rent hälsomässigt så finns det inget som säger att vi måste köpa bindor, menskoppar eller tamponger.
Det är bara så vi GÖR. Idag. För att det är bekvämt. Och kvinnor kan välja mellan att köpa den billigaste bindan som finns och punga ut med hela 200 spänn om året typ.
Eller fläska på med parfymdoftande självgående bindor med vingar och grejer på. Som kostar massa mer

Grejen är att vi har val vi också. Och att gapa över att man inte vill betala för sina mensskydd, bara för att männen inte har mens blir bara....otroligt låg nivå. Det ÄR inget måste. Måstet sitter i själva mensen, inte i menskydden.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 00:55

Kanske för att alternativet (ska man sitta hemma i en vecka eller gå runt och droppa blod?) är otänkbart.

le-lou2011-11-25 01:00

Är det det enda alternativet? Vad sägs om att använda mensskydd som inte kostar skjortan? Är det fortfarande orättvist?
För det är väl så, att det ni är ute efter är inte att vi andra kvinnor ska betala - utan att männen ska göra det. De ska bli straffade för att vi har mens. Right?

le-lou2011-11-25 01:01

Det vore intressant om det dök upp någon enda som hade något svar på finansieringen av denna mensreform.

Katijoun2011-11-25 01:02
Antal inlägg: 774

Jisses, vad "het" denna tråd blev!
Men nej, gratis mensskydd låter ju bara fel.. hur skulle det funka?
Så himla dyrt är det ju inte, själv pejar jag max en tjuga i månaden.
Mer än så behöver det inte kosta!
Menskopp? Aldrig hört talas om tidigare, men verkar vara en vettig uppfinning! :)

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 01:03

Nä, det är vad jag gör själv så. (använder nåt billigt).
Om någon skulle betala så skulle väl alla som betalar skatt göra det.
Ska jag bli straffad för att andra väljer/råkar skaffa barn tex? :P

ceciliaerix2011-11-25 01:07

1: Tror du på riktigt att kvinnor vill ha parfymdoftande, vingbeklädda designerbindor? Nja, va?
2: Det är väl ingen som har bett om att männen ska betala dem, vi bidrar väl med lika mycket skatt t.ex.
3: Finansieringen: Ta 1 krona om dagen av alla statens högsta styrelsepuckon och köp bindor åt hela jordens jävla kvinnfolk!!!!

le-lou2011-11-25 01:09

Sen kan jag tycka att ska vi snacka kostnader för att man just råkar vara kvinna el man - menar, ska vi nu glo på utgifter så kommer vi kvinnor billigt undan oavsett. Matförbrukningen är den absolut största utgiften efter hyra och där ligger vi skapligt i lä generellt mot männens utgifter. Ska de få billigare mat? Hur löser vi frågan med kön och de biologiska behoven? Kanske kan den mindre rike mannen äta billigare mat och den mindre rike kvinnan köpa bindor på willys?
Dessutom... är inte kön en rätt pruttig skiljelinje för vem som behöver ekonomiskt understöd? Inkomst skulle kännas rimligare. Det tycker jag bör gälla för barnbidrag också för övrigt.

le-lou2011-11-25 01:13

ceciliaerix - men vadå, du tycker att andra kvinnor ska betala för dina mensskydd? det kan jag inte tänka mig att du menar, för det går ju på ett ut. Det är ju männen man vill komma åt här, en ofattbar orättvisa som vi kvinnor tvingas acceptera i detta förhärskade patriarkatet . ...
Och till er alla som retar er på det blåa blodet och på hon som kan kela med sin kille fast hon har mens -köp inte bindorna? Det är en ganska enkel lösning på ett stort problem.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 01:16

Matintag är väl iofs väldigt individuellt.. Ska anorektiker betala mindre skatt än en överätare? Eller ska överätaren få bidrag? :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?