Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Lågintensiv | 2016-02-09 17:26 | |
![]() | Nyanlända barn i Borgholm. Jag kan tänka mig en alternativ förklaring till att barnen framstår som duktiga. Kunskapen de besitter är kanske inte helt åldersadekvat. www.svt.se/nyheter/r...da -klasser | |
micro113 | 2016-02-09 17:32 | |
![]() | Lågintensiv Vi får hålla tummarna för att han med skägg är elevassisten/lärare el dyl och inte en av eleverna ... | |
micro113 | 2016-02-09 17:36 | |
![]() | Det är full fart i klass 3/4 i Köpings skola i Borgholm. En 3/4 i min by innebär 9-10 åringar i klass tre och fyra, sammanslaget till en klass ... Efter att ha sett videon och konstaterat att den skäggiga mannen är elev och ett av de nyanlända "barnen" så kan jag bara gissa att man på Öland menar något helt annat (hoppas jag i alla fall) | |
Måns_E | 2016-02-09 17:37 | |
![]() | Ingson, nä det var inte heller något jag påstod. | |
micro113 | 2016-02-09 17:40 | |
![]() | Måns_E Folk som på 50 - 60 år inte ens lärt sig språket ... det säger ju en del.. | |
Måns_E | 2016-02-09 17:52 | |
![]() | Javisst, det säger att de inte har lärt sig språket. Finns nog en och annan svensk som bor utomlands och inte har lärt sig det inhemska språket efter många år också. Så jävla unikt är det inte för folk som kommer hit. Sedan att det inte är önskvärt är en annan fråga. Men en värld helt utan rörlighet är ett sämre alternativ i de flestas ögon. | |
micro113 | 2016-02-09 17:55 | |
![]() | Måns_E Så ditt exempel omfattade bara någon enstaka som du själv känner till då .. och är inte på något sätt talande för dem som kom hit på 50 och 60-talet? Relevansen i det? Själv har jag inte stött på någon som kom på 50,60 och 70-talet som inte lärt sig språket .... | |
Rhotheta | 2016-02-09 17:59 | |
![]() | Måns_E Rhotheta, har du någonsin varit i Bergsjön? Naturligtvis. Men inte på 50-60-talet. Då såg det lite annorlunda ut, som du kan se på bilderna. Känner du någon som arbetat på bandet på Volvo eller i SKFs produktion under 70-80-talen? Ja, en hel del. Jag t.ex. Känner du någon som har växt upp i Göteborgs östra förorter på 70-80-talen? Ja, visst gör jag det. Har du överhuvudtaget någon mer koll än vad du googlar fram? Naturligtvis. Det tycks inte vara så. Nehej? Säger vem då? Du är inte direkt nerlusad med gbg-cred om man säger så. Du har en bild av att grekiska, jugoslaviska, turkiska och finska invandrare jobbade på volvo och skf och bosatte sig i Bergsjön, Angered och Hjällbo. Det är helt rätt. Först bodde det dock svenskar där. Det bildades inte no-go-zoner direkt. Det finns mycket fin natur som attraherade barnfamiljer och pensionärer. Lägenheterna var nya och fräscha. Men områdena var felplanerade och framhastade. Det var inte hållbart i längden. Så varifrån kommer din bild? | |
TotteBakar | 2016-02-09 19:28 | |
![]() | Locomondo-Jag orkar knappt svara. Man ser ju i mitt inlägg tydligt att jag rabblat ALLA källor för att få reda på Arminas-fallet. Inluderat översatt artikel från Estland eftersom Arminas föräldrar inte ville ge någon svensk intervju.("Konstigt"). Vad gäller Alyan är det en story som kablats ut i samtliga tidningar i hela EU med propagandan " Det och det landet har ej gjort tillräckligt" "Nu är det nog". Syftet är att få Europa att känna skuld och via detta sänka garden/säkerheten. Via ett utifrån synkroniserat maskineri kommer sedan män från väldigt många länder där 1 av 5 är från Syrien. Jag har följt Syrien sedan 2012 och studerat videos där barn fått halva ansiktet bortsprängt, fortfarande levande, där "rebeller" skriker in i kameran "kolla vad Assad gjort", följt en svältkatastrof i Syrien 2013 som inte nämndes i våra tidningar och för mig är det helt självklart att Aylan är en story som används för sitt syfte där inga hjärt-ätande rebeller lyckats få till omvärldens "nu är det nog" Jag skrek också på folk under ca tre års tid och försökte få folk att vakna med den svartmålning av Syriens regering som pågått medan man skickat in infiltratörer/upprorsmaka re/vapensmugglare som var den egentliga orsaken till kriget. Det finns inget inbördeskrig i Syrien. Jag blev intresserad av detta endast pga min kompis från Syrien som tyckte jag var dum i huvet som "läste tidningarna" och trodde på dem. Det är George Soros mfl som synkroniserat denna flyktingström från flera olika länder och syftet är att förstöra Eu. MC cain har poserat med samtliga terrorister i Libyen, Syrien samt Ukraina. Sverige har haft besök av denna demokrati-törstande man. Sverige har nu " guldkort i Nato" tillsammans med Jordanien (där man tränade rebellerna/infiltratörern a) (terroristerna kom även via Libyen samt Turkiet in i Syrien där mam började med att kidnappa och tortera folk längst gränsen. Detta är sanningen om Syrien. Detta är sanningen om Libyen. Även Egypten är planlagt på förhand. Hela arabiska våren är iscensatt. I varje land man förstör byts den självständiga banken ut samt inrättas banker som har koppling till världsbanken.(IMF) Detta gjordes även i Ukraina. Mängden photoshoppat material jag samlat sen 2012 är mycket. Det handlar om att rita röda kryss på pro Assad sammankomster/manifestati oner och göra det till anti-regerings-grej. Våra medier kallar Assads regering för " regim" för att vi ska uppleva regeringen som diktatorisk. Detta är ett mediakrig på mycket sofistikerad samt utstuderad nivå. Slutligen har Usa tankbilar i Lettland pga " det ryska hotet" vilket är bullshit. Sverige har skrivit på ett avtal där Nato får landstiga på svensk mark närsom det föreligger " skäl" tack vare Carl Bildt bland annat. Det var även han som drog in Sveriges Jas i att förstöra Libyen tillsammans med den svarta psyops som Sverige var med och påverkade befolkningen med i Libyen. Det ligger i Israels intresse att starta konflikt med Ryssland pga Iran....you see...därav är min slutsats att anledningen till det massiva inflöde män...hit är att skapa anledning till Natos(Washingtons) närvaro i EU. Det kommer bli krig helt enkelt | |
Måns_E | 2016-02-09 20:22 | |
![]() | Jag bodde i Göteborg fram till jag var 33 år. Och jag känner ett flertal som har vuxit upp i Göteborgs östra förorter. Och jag kände till Bergsjöns rykte redan på 80-90-talet. Så Göteborg känner jag till väl Rhotheta. | |
Rhotheta | 2016-02-10 09:32 | |
![]() | Känner till väl? Jag är född i Biskopsgården, har hållit föredrag på skolor i Bergsjön och Angered, hängt en hel del i Högsbo och Frölunda, sett gott om alkisar och nerpissade trappuppgångar när jag var yngre. Jag skulle inte våga säga att jag känner till dessa områden väl i dag. Jag vet saker om dem men det är för mig inte riktigt samma sak. Hur ofta hälsar du på i göteborg, förresten? Har du varit där nyligen? | |
Måns_E | 2016-02-10 09:38 | |
![]() | Ett par tre gånger per år ungefär, senast i julas. Men det var ett tag sedan jag var i Bergsjön eller för all del Biskopsgården. | |
Rhotheta | 2016-02-10 11:03 | |
![]() | I just ditt fall kanske det inte skulle spela någon roll om du faktiskt åkte dit eller inte. | |
Rhotheta | 2016-02-11 07:31 | |
![]() | Precis när man talar om trollen. Tore Björkman har bott i Angered i 30 år. Han känner till området väl. Inte du. Inte jag. Du och Locomondo borde läsa vad han har att säga flera gånger. Man kan anlägga andra perspektiv, men läs hans perspektiv ordentligt och fundera på vad han säger. Han berättar något om en yxa, t.ex. Fundera på varför. Fundera på allt. Pudla inte. Fundera. www.gp.se/nyheter/de...tt -skammas | |
Lågintensiv | 2016-02-11 10:39 | |
![]() | Sorglig läsning. | |
kryddeluntan | 2016-02-11 18:40 | |
![]() | Håller med Lågintensiv | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-11 20:51 | |
![]() | Undrar hur fördelningen av nationaliteter ser ut i de skolor där Henrik har sina barn? Med Henriks inställning tycker jag att man kan förvänta att de går i en skola med minst 50% med annat modersmål än svenska. | |
Lågintensiv | 2016-02-11 20:58 | |
![]() | Gissningsvis 98 % kaukasier med någon procent kulturarbetarbarn med klädsamt exotiskt påbrå, föräldern mimartist från Venezuela el skådespelande afroamerikan. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-11 22:39 | |
![]() | Undrar hur de socio-ekonomiska strukturerna ser ut på skolan? Det är säkert mest folk som "har råd" :) Han vill nog inte riskera att de som inte "har råd" kommer i närheten av hans fördomsfria barn :) Det skulle ju kunna bli helt fel liksom :) | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-11 22:53 | |
![]() | Höhö. Fortsätt mobbas. | |